تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798538108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیاد حماسه همیشه زنده هفتم آذر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بیاد حماسه همیشه زنده هفتم آذر تهران - ایرنا - هفتم آذر روز سرافرازی جانبازان صحنه آبهای نیلگون جمهوری اسلامی ایران است.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، این روز را به حق می توان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی دانست.
هفتم آذر روزی است که کفن پوشان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان نیروی هوایی حماسه بی نظیری در دریا آفریدند.
آری چه زیبا این روز را روز نیروی دریایی نامگذاری کردند. آن تاریخ سازان چه جسورانه در هفتم آذر سال 59 حمله سنگین خویش را علیه دشمن به انتها رسانده و برگ افتخار فراموش نشدنی دیگری را بر اوراق دفتر زرین اسلام افزودند و آموزشگاه نوینی را برای رزم در پهنه آبهای کشور اسلامی ایران تاسیس کردند.
براستی آنها چه کردند؟ پاسخ روشن است. اگر به 32 سال پیش بازگردیم و بر ساحل آبهای خلیج همیشه فارس بنشینیم و نظاره گر سلحشوری جمعی از فرزندان دریا در عملیات پیروز «مروارید» باشیم و ببینیم که چگونه ناوچه قهرمان و همیشه جاوید «پیکان» در میان چندین ناوچه موشک انداز دشمن، آنان را به مبارزه می طلبد و هر یک را به سزای اعمالشان می رساند، انگشت تعجب به دهان می گیریم و فریاد تکبیر سر می دهیم.
بخدا قسم، عنوان حماسه بزرگ دریایی برای نبرد که در هفتم آذر سال 59 بوقوع پیوست، مبالغه نیست، بلکه نازل ترین حق مطلب از آن واقعه است، زیرا آن عملیات بزرگ و جسورانه باعث شد که جهانخواران شرق و غرب و اقمارشان در حیرت فرو بروند.
آنها پس از قطع روابط استعماری و استثماریشان با جمهوری اسلامی ایران و خروج مستشاران نظامی و محاصره اقتصادی گسترده علیه ایران، بویژه در خصوص تجهیزات نظامی اصلا فکر نمی کردند که یک نیروی تجهیزاتی محور، بتواند بدون حضور مستشاران غربی چنین عملیاتی را طراحی و اجرا نماید.
اجرای عملیات هماهنگ و کوبنده «مروارید» آن هم در پهنه خلیج فارس حقیقتا یک زنگ بیداری، هم برای ما و هم برای دشمنان ما بود.
به این علت می گویم برای ما، که تا آن زمان بدلیل فرهنگ بجای مانده از دوران ستم شاهی، خودمان هم از وجود چنین نیرو و توانی در بین نیروهای مسلح خود قافل بودیم و تصور می کردیم که راه رفتن بدون عصای امپریالیسم امکانپذیر نیست.
همه به یاد دارند که تا قبل از اجرای عملیات «مروارید»، ما در جنگ دفاعی خویش، پیوسته متحمل ضربات سنگینی می شدیم و مناطقی از کشور جمهوری اسلامی به اشغال چکمه پوشان بعثی در آمده بود.
گر چه رزمندگان و نیروهای مسلح ما از روحیه بالایی برای ادامه جنگ برخوردار بودند اما، همگی برای اجرای یک حمله موثر و وارد آوردن یک ضربه سنگین بر پیکره ارتش عراق آن هم پس از اشغال خرمشهر توسط آنان، لحظه شماری می کردند.
عملیات «مروارید» که توسط نیروی دریایی به اجرا در آمد، در واقع آغازگر به رخ کشیدن توانایی نیروهای مسلح ج.ا.ا به ارتش تا دندان مسلح عراق و حامیان غربی و عربیش بود.
با اجرای این عملیات، ضمن انهدام قسمت اعظمی از نیروی دریایی عراق، جان تازه ای در روحیه امت اسلام دمیده شد.
پس از آن بود که رزمندگان اسلام توانستند طی چند عملیات موفقیت آمیز نیروهای مزدور صدام را به عقب رانده و بخش اعظمی از خاک جمهوری اسلامی و شهرها و روستاهای اشغال شده را یکی پس از دیگری آزاد کنند.
صدام مزدور که با حمایت کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا ، قرارداد سال 1975 میلادی را باطل اعلام کرد و تصور می کرد که با حمله نظامی به رژیم نو پای جمهوری اسلامی ایران، می تواند در مدت زمان اندکی بر منطقه خوزستان و بویژه آبراه اروند رود تسلط یابد و به دنبال آن با حملات کشورهای غربی و عربی حاشیه خلیج فارس، دامنه نفوذ خود را در خلیج فارس تا تنگه هرمز گسترش دهد، از همان روزهای آغازین جنگ تلاش کرد تا از هوا و دریا حملاتی را علیه یگانهای شناور ما انجام دهد که هر بار با پاسخ دندان شکنی از سوی دلاورمردان نیروی دریایی مواجه شد.
از طرفی ایران هم که بر اثر سیاست دوران حکومت پهلوی به یک کشور تک محصولی (یعنی صادر کننده نفت) تبدیل شده بود، برای برون رفت از این وضعیت به دنبال فرصت مناسب می گشت تا بتواند با انجام اقدامات بنیادی و اقتصادی از این شرایط خارج شود.
لکن پس از پیروزی انقلاب بلافاصله با محاصره اقتصادی و پس از آن با جنگ تحمیلی مواجه شد و به ناچار می بایست ارز مورد نیاز خود را کماکان از راه صدور نفت تامین می نمود.
بر همین اساس نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور حفظ صادرات نفت و جلوگیری از رکود اقتصادی کشور، در اولین اقدام خود در همان روزهای نخستین جنگ، هشت بیانیه دریایی را به منظور کنترل تردد دریایی در خلیج فارس و تامین امنیت کشتی های تجاری و نفت کش به مقصد بنادر خودی و قطع ترددهای دریایی به بنادر عراق صادر کرد.
براساس این بیانیه، تردد یگانهای شناور عراقی اعم از نظامی و غیر نظامی در آبراه اروند رود و منطقه شمال خلیج فارس ممنوع اعلام شد. همچنین حمل هرگونه کالا به مقصد عراق ممنوع اعلام شد.
نیروی دریایی به کلیه شرکتهای دریایی هشدار داد که در صورت حمل کالا برای عراق و ورود به آبهای ممنوعه با آنان برابر مقررات زمان جنگ رفتار خواهد شد.
سپس با اجرای طرح های عملیاتی «اشکان» و «شهید صفری» در دهه دوم آبان ماه و در نهایت با اجرای عملیات «مروارید» که از روز ششم آذر سال 59 با درگیری ناوچه موشک انداز پیکان با یگانهای شناور دشمن آغاز شد، اسکله نفتی «البکر» عراق در صبح روز هفتم آذر ماه، پس از به اهتزاز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز آن و خروج غواصان تیم عملیات ویژه، منفجر شد بطوریکه صدای مهیب انفجار تمام منطقه را لرزاند.
پس از اجرای موفقیت آمیز عملیات انهدام اسکله «البکر» که بر اثر آن ضربه سنگینی بر پیکره اقتصادی دولت عراق وارد آمد، ناوچه قهرمان پیکان که با 32 نفر پرسنل خود، پنج نفر مامور، پنج نفر از تکاوران تیم عملیات ویژه و 10 نفر اسیر عراقی در حال عزیمت به بندر بوشهر بود و در شرایطی که هنوز 9 کیلومتر از اسکله «البکر» دور نشده بود، مورد حمله موشکی یکی از ناوچه های «اوزای» عراقی که در عملیات درگیری روز گذشته مخفی شده بود قرار می گیرد و غرق می شود.
پس از اجرای عملیات «مروارید»، کنترل کامل خلیج فارس و اروند رود تا پایان جنگ تحمیلی در اختیار دریادلان ارتش اسلام قرار گرفت.
اکنون در آستانه سالگرد حماسه هفتم آذر ماه همه ما و بخصوص برادران نیروی دریایی باید با اتکای به الله و یاری جستن از نخبگان و متفکرین داخلی در امر ارتقاء توان رزمی و قدرت دریایی کشور و با اعتماد به نفس تلاش کنیم که راه آن دلاور مردان و حماسه آفرینان را ادامه داده و اجازه ندهیم که هیچ بیگانه ای، حتی برای یک لحظه به فکر تجاوز به آبهای ایران اسلامی باشد.
اجتمام ** 1071


05/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن