تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802420906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت نفت مهمترین محرکه توسعه فناوری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: صنعت نفت مهمترین محرکه توسعه فناوری است اهواز - ایرنا - دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و زغال سنگ گفت: صنعت نفت به عنوان مهمترین محرکه توسعه فناوری کشور نقش و جایگاه ارزشمندی در تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان دارد.


به گزارش ایرنا، "جعفر توفیقی" شامگاه سه شنبه در نشستی به منظور مشارکت معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری با صنایع نفت و گاز خوزستان در زمینه احداث منطقه ویژه نفت و گاز در این استان، افزود: این صنایع با برخی مشکلات نظیر افزایش ضریب برداشت از مخازن که وزیر نفت هم آن را به عنوان اولویت اعلام کرده روبروست که اگر برطرف نشود تبعاتی به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به تفاهم نامه ای که در این ارتباط بین وزارت نفت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مشارکت چند دانشگاه مادر کشور منعقد شده اظهار کرد: با ضریب برداشت فعلی از مخازن تنها ممکن است نیاز داخل قابل تامین باشد و در عرصه عرضه از رقبایی مانند عربستان و لیبی عقب بمانیم.
توفیقی همچنین افزود: معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری درصدد برداشتن موانع موجود بر سر راه توسعه فناوری و نیز تجاری کردن دستاوردها است تا کشور بتواند به سمت ظرفیت سازی فناوری حرکت و از منابع فیزیکی و انسانی ارزش افزوده بالایی خلق و در میدان کسب و کار دانش بنیان سرمایه گذاری کند.
وی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، مسیر مزبور را منطبق بر این سیاست ها عنوان کرد و گفت: باید به سمت تبدیل صنایع کشور از عملیات محور به دانش بنیان حرکت کرد.
توفیقی اظهارکرد: با وجود ظرفیت های راهبردی بسیار در خوزستان و قدمت یکصد ساله صنایع نفت و گاز در این استان مسیر برای حضور شرکت های خارجی در این صنایع در مقایسه با حضور شرکت های ایرانی هموارتر است چرا که شرکت های خارجی سال ها مسیرها را شناسایی کرده اند.
وی در عین حال گفت: اگر چه کار کردن با شرکت های داخلی با خطرپذیری همراه است اما باید میدان تجربه را به اینها داد؛ ظرفیت ها در خوزستان بالاست و تنها مدیریت یکپارچه را کم دارد.
وی با اشاره به در دست مطالعه بودن پروژه ایجاد منطقه ویژه نفت و گاز در خوزستان، از شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خواست که در این زمینه از انجمن سازندگان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان و ستاد ملی توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و زغال سنگ حمایت کند.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب هم آمادگی این شرکت برای همکاری با ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و زغال سنگ در زمینه ایجاد منطقه ویژه نفت و گاز خوزستان را اعلام کرد.
"بیژن عالی پور" افزود: در این چارچوب می توان فضای کسب و کاری ایجاد کرد که مبنای آن دانش فنی باشد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز گفت: در این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشترین میزان سرمایه گذاری با توجه به مزیت های موجود به اندازه 50درصد در صنایع پتروشیمی بود که با قیمت امروز 250 هزار میلیارد ریال می شود.
"نورا... حسن زاده" افزود: پس از صنایع پترشیمی 30 درصد سرمایه گذاری ها در صنایع فولاد و نیشکر صورت گرفته و بقیه هم به دیگر صنایع مربوط می شود.
وی اظهار کرد: تمایل به خرید خارجی در پتروشیمی ها و مجموعه های نفت بیشتر از خرید داخل است که انتظار می رود از تولید کنندگان داخلی حمایت بیشتری به عمل آید.
"حمید دریس" مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز گفت: در صنعت نفت کشور هم اینک بسیاری از قطعات، ساخت داخل شده و اگر تمایلی نسبت به خرید داخلی در این ارتباط وجود ندارد باید عوامل آن را شناسایی کرد.
645/640/686


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن