تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804885373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند سالي است آب خوش از گلوي تهراني‌ها پايين نرفته


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چند سالي است آب خوش از گلوي تهراني‌ها پايين نرفته
«طي دو هفته گذشته بحث آلودگي آب شهر تهران در افكار عمومي مطرح شده است كه بنده مستنداتي را در خصوص آلودگي آب تهران تهيه كردم كه با توجه به مستنداتي كه طبقه‌بندي شده است، مجاز به انتشار عمومي ‌آنها نيستم و آن را در اختيار نهادهاي نظارتي قرار مي‌دهم.»
نویسنده : محمدرضا هاديلو 
«طي دو هفته گذشته بحث آلودگي آب شهر تهران در افكار عمومي مطرح شده است كه بنده مستنداتي را در خصوص آلودگي آب تهران تهيه كردم كه با توجه به مستنداتي كه طبقه‌بندي شده است، مجاز به انتشار عمومي ‌آنها نيستم و آن را در اختيار نهادهاي نظارتي قرار مي‌دهم.»
جملات بالا حرف‌هاي رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران است كه ديروز در يكصد و سيزدهمين جلسه اين شورا اظهار كرد و از رياست شورا خواست تا در جلسات بعدي از استاندار تهران، معاونت بهداشتي وزارت بهداشت و مديركل آبفاي تهران براي ارائه گزارش در اين شورا دعوت كند.

موضوع آلودگي آب تهران، مشكل امروز و ديروز نيست اما آنچه مردم را بيش از هر چيز ديگري آزار مي‌دهد، اين است كه مسئولان امر با حرف‌هاي ضد و نقيض خود شفافيت را در مورد شفاف‌ترين مايع دنيا از بين برده و به قول معروف، خلط مبحث كرده‌اند.

نيترات هست، نيترات نيست
كمي به گذشته باز مي‌گرديم يعني به سال 1388 كه مشاور زيست‌محيطي شهردار تهران از آلوده بودن منابع زيرزميني آب تهران به علت نبود شبكه فاضلاب شهري در اين كلانشهر خبر داده و گفته بود: «تهران شبكه فاضلاب شهري ندارد و به همين علت در زمينه مديريت شبكه فاضلاب در ميان كلانشهرهاي دنيا، جزو 10 شهر آخر جهان به شمار مي‌آيد.»

هادي حيدرزاده از آلودگي آب تهران و استفاده ناگزير از آب‌هاي زيرزميني به منظور تأمين آب آشاميدني مورد‌نياز تهراني‌ها به عنوان چالشي جدي و واقعي براي پايتخت نام برد و تأكيد كرد كه برخي از مديران از پرداختن به آن پرهيز مي‌كنند.
البته در همان زمان مديرعامل آبفاي استان تهران، حرف و حديث‌ها درباره آلودگي آب تهران را رد كرده و گفته بود: آب تهران فاقد هرگونه آلودگي است و همان‌طور كه بارها مطرح شده، آلودگي آب تهران فقط در حد شايعه است. هرگونه مشكل و آلودگي در آب تهران از ديد آزمايشگاه‌هاي ما پنهان نمي‌ماند.

ولي رئيس وقت اداره بهداشت آب و فاضلاب مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت به اين گفته‌ها واكنش نشان داده و با اشاره به وجود نيترات در منابع آب تهران تصريح كرده بود: وجود نيترات در آب شرب، ناشي از نبود سيستم جمع‌آوري و دفع فاضلاب است و تا زماني كه اين سيستم به صورت كامل اجرا نشود، مطمئناً منابع آب تهران آلوده خواهد شد.
  مستندات غير قابل ارائه

پنج سال با هزاران خبر ضد و نقيض كه مردم را در بلاتكليفي قرار داده بود پيش رفت و هر چند روز يك مسئول حرفي مي‌زد و ديگري آن را تكذيب و بعدي زماني براي تحقيق و تفحص طلب مي‌كرد. هر چه بود «آب خوش از گلوي مردم پايين نرفت» و يك روز فكر كردند آب نيترات‌دار مي‌خورند و روز ديگر آبي كه پر از املاح است و روزهاي بعد آب مخلوط شده با فاضلاب و... .

تا اينكه همين چند روز پيش يك‌بار ديگر رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران با تأكيد مجدد بر اينكه نيترات آب تهران بيش از حد استاندارد است، گفت: «تمامي اسناد و مستندات مبني بر بالا بودن نيترات از حد استاندارد در آب تهران موجود است و بنده اين آمادگي را دارم با حضور رسانه‌ها و همچنين مسئولان مربوط از جمله پرورش، مديركل آبفاي تهران و سياري، معاون بهداشت وزير بهداشت و درمان دلايل خود را مطرح كنم.» البته بعد از صحبت‌هاي رحمت‌الله حافظي عكس‌العمل‌هايي از طرف وزارت بهداشت و آبفاي تهران صورت گرفت و وزير بهداشت به عنوان عالي‌ترين مقام سلامت جامعه شخصاً در واكنش به اين اظهارات گفت: «دليلي ندارد به مردم دروغ بگوييم، آب تهران سالم است.»

دكتر سيدحسن هاشمي ادامه داد: «به دنبال مطلبي كه درباره نيتريت آب تهران در شوراي شهر مطرح شد، دستور بررسي همه چاه‌ها را داديم. از اين همه چاه در سطح شهر و البته درست در زماني كه سطح آب سدها كاهش يافته بود و مجبور به برداشت از چاه‌ها بودند، ميزان نيتريت تنها در سه حلقه چاه بيشتر از استاندارد بود كه مراتب را به دكتر چيت‌چيان، وزير نيرو انتقال داديم و ايشان هم پيگيري كردند و همان جا به من گفتند كه چاه را پلمب كنند. حال اينكه ترساندن مردم و گفتن اين صحبت‌ها چه دليلي دارد، بايد از خود مطرح‌كنندگان چنين مسائلي پرسيد.»

هر چه بود آب از آب تكان نخورد و فقط آلودگي‌هايش كم و زياد شد تا اينكه روز گذشته باز هم رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران ادعاهاي قبلي‌اش را تكرار كرد. با اين تفاوت كه اين بار گفت «مستندات بحث آلودگي آب شهر تهران طبقه‌بندي شده است و مجاز به انتشار عمومي ‌آنها نيست»؛ جمله‌اي كه رسانه‌ها و ملت را غريبه دانسته و يك‌بار ديگر دل‌نگراني‌هاي شهروندان را دوچندان كرد، جمله‌اي كه باز هم تكذيبيه‌ها و انتقادات فراواني به دنبال خواهد داشت. حال مردم مانده‌اند با يك جرعه آب و هزار حرف و حديث در مورد آن؛ آبي كه سال‌هاست با نوش جان به حلق كسي نرسيده.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن