تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806331213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرایط انتشار صکوک و اوراق مشارکت توسط شرکت های دولتی مشخص شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شرایط انتشار صکوک و اوراق مشارکت توسط شرکت های دولتی مشخص شد تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط انتشار صکوک و اوراق مشارکت توسط شرکت های دولتی را مشخص کردند.


به گزارش خبرنگار مجلس ایرنا،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر روز سه شنبه و در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در بند«م»ماده 37 به شرکت های دولتی اجازه دادند به منظور تأمین منابع ارزی موردنیاز طرح های دارای توجیه فنی،اقتصادی،مالی و زیست محیطی درحدود ارقام مقرر در قوانین بودجه سنواتی حسب مورد نسبت به صدور اوراق صکوک و یا اوراق مشارکت ارزی در بازارهای مالی داخلی و خارجی با رعایت ضوابط بانک مرکزی و در سقف مقرر در قوانین برنامه های توسعه اقدام نمایند.
صدور اوراق یادشده منوط به تأیید بانک یاد شده و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری بوده و بازپرداخت و تضمین اصل و سود این اوراق با شرکت های مربوط است.
صدور اوراق مشارکت یا صکوک اسلامی با سود تشویقی منوط به تأیید شورای پول و اعتبار است. در اجرای این بند رعایت ماده (87) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت الزامی است.
در تبصره این بند نیز آمده است که چنانچه شرکتی که اوراق مذکور را به فروش رسانیده است در زمان سررسید به هر دلیلی نتواند تعهدات سررسید شده خود را بپردازد،خزانه داری کل کشور مجاز است معادل تعهدات مذکور را از حساب تمرکز وجوه درآمدی آن شرکت نزد خود برداشت و تعهدات سررسید شده را پرداخت کند.
**شرایط عاملیت بانک ها برای حضور در طرح های اقتصادی مشخص شد
نمایندگان همچنین در بند "ن" ماده 37 به تمامی دستگاه های اجرایی اعم از موسسات دولتی و شرکت های دولتی اجازه دادند که اعتباراتی که در پیوست قوانین بودجه سنواتی به منظور تحقق اهداف سرمایه گذاری و توسعه فعالیت بخش های خصوصی و تعاونی از محل بودجه عمومی و یا منابع داخلی تحت برنامه کمک های فنی و اعتباری پیش بینی شده است، برای پرداخت تسهیلات تلفیقی و یارانه سود تسهیلات بصورت وجوه اداره شده از طریق قرارداد عاملیت در اختیار بانک های عامل و صندوق های حمایتی و توسعه ای دولتی قرار دهند.
آیین نامه اجرای این بند مشتمل برچهارچوب قرارداد عاملیت،شرایط تسهیلات و میزان حمایت در قالب یارانه سود و نحوه تجهیز منابع بانکی و صندوق های مورد اشاره با پیشنهاد مشترک معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری و وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیات وزیران می رسد.
**هزینه خدمات مدیریت طرح های تملک دارایی برخی از دستگاه ها مشخص شد
نمایندگان مجلس در بند«س»ماده37 طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب کردند که هزینه خدمات مدیریت طرح های تملک دارایی های سرمایه ای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،سازمان مجری ساختمان ها و تأسیسات دولتی و عمومی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور،سازمان توسعه برق ایران،شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور وابسته به وزارت کشور حداکثر تا دو و نیم درصد (5/2%) اعتبارات مربوط با احتساب اعتبارات تخصیص یافته از منابع بودجه عمومی کشور، توسط معاونت ‏برنامه ریزی ‏و ‏نظارت‏ راهبردی ‏رئیس جمهوری تعیین می گردد.
**بودجه دستگاه های مرتبط با حوادث غیرمترقبه بیشتر بررسی می شود
با تصویب نمایندگان مجلس بند «ع» ماده 37 برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات فرستاده شد.
در این بند به دولت اجازه داده شده بود که به منظور پیش آگاهی، پیشگیری، امدادرسانی، بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، زلزله، سرمازدگی، تگرگ، طوفان، آتش سوزی، گردوغبار، پیشروی آب دریا، آفت های فراگیر محصولات کشاورزی و بیماری‏های همه گیر انسانی و دامی و حیات وحش و مدیریت خشکسالی، تنخواه گردان موضوع ماده(10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 را به سه درصد (3%) و اعتبارات موضوع ماده(12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مصوب 1387 را به دو درصد (2%) افزایش دهد.
اعتبارات مذکور با پیشنهاد وزارت کشور و تأیید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور (ظرف ده روز) و تصویب هیأت وزیران قابل هزینه است.
بخشی از اعتبارات مذکور به ترتیب و میزانی که در قوانین بودجه سنواتی تعیین می شود به صورت هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای به جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص می یابد تا در جهت آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح هزینه گردد.
**هرگونه استخدام در دستگاه های دولتی منوط به محاسبه بار مالی ناشی از آن در بودجه سنواتی شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در بند «ف» ماده 37 مصوب کردند: تصویب نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل ها، تغییرات تشکیلات، تغییر ضرایب، جداول حقوقی و طبقه بندی مشاغل و افزایش مبنای حقوقی، اعطای مجوز هر نوع استخدام و به کارگیری نیرو و مصوبات هیأت امنای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی که متضمن بارمالی برای دولت و صندوقهای بازنشستگی و دستگاه های اجرایی باشد،درصورتی قابل طرح و تصویب و اجراست که بارمالی ناشی از آن درگذشته محاسبه و در قانون بودجه کل کشور یا منابع داخلی دستگاه اجرایی ذی ربط تأمین شده باشد.
اقدام دستگاه اجرایی برخلاف این حکم، تعهد زاید بر اعتبار محسوب می شود.
نمایندگان همچنین با الحاق متنی به این ماده دولت را مکلف کردند که نسبت به پرداخت حداقل مستمری به افراد بازمانده تحت تکفل والدین شهید فوت شده (نامادری)، خواهران مجرد،خواهران و برادران معلول (محجور) توسط بنیاد شهید اقدام کند.
نمایندگان مجلس همچنین دولت را مکلف کردند که به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر، فاقد درآمد که براساس قوانین نیروهای مسلح مشمول حقوق وظیفه نمی باشند تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند ماهیانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت نمایند.
اعتبار مورد نیاز همه ساله در قوانین بودجه پیش بینی می گردد.
**خرید دست اول اوراق مشارکت توسط بانک های دولتی ممنوع شد
نمایندگان مجلس همچنین در بند «ص» ماده 37 مصوب کردند که خرید دست اول اوراق مشارکت توسط بانک های دولتی و شرکت ها و مؤسسات و واحدهای وابسته و تابع آنها ممنوع است.
**کمک های اعطا شده به وزارتخانه های علوم و بهداشت به سرجمع اعتبارات آن وزارتخانه ها افزوده می شود.
نمایندگان مجلس همچنین در بند«ق» ماده 37 مصوب کردند؛ مبالغی که به هر یک از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی تحت پوشش وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای ذیل ردیف های متمرکز پرداخت می شود، پس از ابلاغ به عنوان کمک به سرجمع اعتبارات آنها افزوده می شود تا مطابق شرح عملیات مندرج در موافقتنامه براساس قوانین و مقررات مربوط هزینه کنند.
**سازوکار حمایت از تجهیزات ساخت داخل مشخص شد
نمایندگان همچنین در بند «ط» ماده 37 مصوب کردند به منظور حمایت از تجهیزات ساخت داخل، اعتبار خارج از شمول شرکت های دولتی، در صورتاستفاده از تجهیزات ساخت داخل به جای نمونه های خارجی، به ازای ما به التفاوت افزایش استفاده از این تجهیزات نسبت به سال قبل،حداکثر تا سه درصد باتایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعیین می گردد.
**حق نگهداری والدین و همسران شهدا پرداخت می شود
نمایندگان در ماده الحاقی به ماده37 بنیاد شهید را مکلف کردند که حسب مورد و با تشخیص کمیسیون پزشکی این بنیاد و یا مراجع قانونی به والدین و همسران شهدایی که به دلیل کهولت سن و یا بیماری صعب العلاج نیاز به نگهداری دارند، درصورتی که نسبت به نگهداری فرد یا افراد یاد شده در میان خانواده اقدام نمایند نسبت به پرداخت حق نگهداری به میزان 30 درصد حقوق کارکنان دولت اقدام کنند.
سیام**9103**2021**1856


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن