تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819709103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس:دفاع مقدس تکرار واقعه عاشورا بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس:دفاع مقدس تکرار واقعه عاشورا بود دزفول-ایرنا-جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس تکرار واقعه عاشورا بود و ما باید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تمام توان تلاش کنیم.


به گزارش خبرنگار ایرنا امیر سرتیپ "محمد حسن نامی" روز سه شنبه در گردهمایی مردم اندیمشک در بزرگداشت سالروز چهارم آذر در مصلای این شهر افزود: دشمن با حمایت همه جانبه قدرت های شرق و غرب در شرایطی به کشور ما حمله کرد که در روزهای اول انقلاب آمادگی و توان دفاعی نداشتیم.
وی افزود:در 31 شهریور 1359 صدام با قرار گرفتن پشت یک تانک در پادگان کوت گلوله ای را به صورت نمادین به سمت ایران شلیک کرد.
وی ادامه داد:این پادگان در 64 کیلومتری مرزهای غربی ما قرار داشت و دشمن با برنامه ریزی دقیق جنگ خود را ضد ایران آغاز کرد.
وی گفت:رژیم بعث حتی نحوه اتصال آب، برق و پست کشور ما را به سامانه های خود مشخص و برنامه ریزی کرده بود که وقتی ایران را شکست داد در این زمینه اقدام کند.
وی افزود:اما توان معنوی ایران و داشتن سرمایه ای همچون ولایت فقیه، ما را در مقابل تمام تجهیزات و ابزار دشمن قوی کرده و موجب عقب نشینی دشمن شد.
امیر نامی ادامه داد :در لیبی ، عراق، افغانستان و بسیاری از کشورهای دیگر می بینیم که نبود وجود نعمت ولایت فقیه، چگونه فضای زندگی آنها را سخت کرده است.
وی گفت:یکی از مهمترین دلایل مقاومت ستودنی مردم شهرستان اندیمشک در چهارم آذر و استقامت آنان در برابر حملات هوایی دشمن همین اعتقاد به ولایت و ارزش های اسلامی بود.
وی اظهارکرد:رهبر معظم انقلاب، همواره بر انتقال این چنین رشادت ها و ترویج و نشر ارزش های دفاع مقدس تاکید جدی دارند.
وی افزود: همین فرهنگ و ارزش های اسلامی بود که ما را سر پا نگه داشته و قدرت ما را در صحنه جهانی حفظ کرده است.
جانشین بیناد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت:یکی دیگر از وظایف ما این است که نگذاریم دشمنان حرکت ما را در مسیر ارزش های دفاع مقدس از مسیر خود منحرف کنند.
وی افزود:در فتنه 88 دیدیم که مردم با همین اعتقادات خود چگونه در مقابل توطئه دشمن ایستادند.
وی نقش رسانه ها را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم خواند و گفت:رسانه ها باید در ترویج این فرهنگ ارزشی به نقش خود بیش از پیش عمل کنند.
وی آشنایی نسل های جدید را با فرهنگ دفاع مقدس ضروری خواند و گفت:از اسفند 91 تا اسفند 92 افزون بر چهار میلیون نفر از یادمان های دفاع مقدس در سراسر کشور دیدن کرده،که 9 درصد آنها خارجی بوده اند.
وی با تجلیل از حماسه آفرینی های مردم اندیمشک در دفاع مقدس افزود:مردم شهرستان اندیمشک در ابعاد مختلف در دفاع مقدس حضوری ارزشمند داشته و ادای دین کردند.
وی اظهارکرد:حضور رزمندگان اندیمشک در دفاع مقدس و همچنین پشتیبانی از رزمندگان در این شهرستان از افتخارات این منطقه است.
وی از برنامه ریزی برای احداث یک یادمان یا پارک فرهنگی در اندیمشک خبر داد و افزود: این پارک فرهنگی در پاسداشت نقش مردم این شهرستان در دفاع مقدس و بویژه چهارم آذر 1365 احداث می شود که دنبال زمین برای ساخت آن هستیم.
امیر نامی اظهارکرد:چهارم آذر یک عملیات نظامی نبود، بلکه این روز، گویای مقاومت مردم اندیمشک بوده و برگ افتخار مردم شهرستان است.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:خودم شاهد بودم که دشمن چگونه پایگاه چهارم شکاری دزفول و نیز سد دز که تنظیم کننده برق کل کشور بود را در این روز مورد حمله قرار داد.
"صید عیسی دارایی" افزود: دشمن قصد داشت دیواره سد دز را بشکند و چند موشک دشمن به بدنه سد دز برخورد کرد که به دلیل استحکام دیواره سد دز، این موشک ها اثر نکرد.
وی گفت:یکی دیگر از دلایل حملات دشمن به این منطقه وجود تنها راه ارتباطی با خوزستان و جبهه ها بود، چون بیشترین عملیات ها در این منطقه صورت می گرفت و وجود راه ها برای دشمن به نوعی خطر محسوب می شد لذا مرتب جاده مواصلاتی را بمباران می کردند.
دارایی، وجود راه آهن را از دیگر موارد قابل توجه برای دشمن دانست و افزود: دشمن حدس می زد اگر مسیر راه آهن که مسیر پر پیچ و خم و تونل بود بمباران شود، براحتی بازسازی نمی شوند.
وی گفت:به همین دلیل بارها نقاط مختلف راه آهن را مورد حمله قرار داد که از جمله آنها می توان به بمباران پل مهندسی ساخت "تله زنگ" اشاره کرد.
وی افزود:این حملات و بمباران چهارم آذر که طولانی ترین بمباران دشمن بود از افتخارات ما محسوب می شود زیرا با دستان خالی استقامت ارزشمندی داشتیم.
نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارکرد: کار ساخت پل شهدای چهار آذر در منطقه راه آهن و نزدیک گلزار شهدا با اعتبار حدود 100میلیارد ریال در آینده نزدیک شروع خواهد شد.
امام جمعه اندیمشک هم گفت:فرهنگ عاشورا، عزت و شرافت انسان ها را به دنبال دارد و این فرهنگ احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام "نعمت اله خدامی" افزود:شهادت از جوهره فرهنگ عاشورایی و فتح تمام خوبی ها است که قیام خالصانه برای دین از ابعاد این فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی افزود: 28 سال از واقعه تلخ بمباران هوایی دشمن بعثی در اندیمشک می گذرد و مردم ما هنوز هم به یاد آن روز سرشار از استقامت در مقابل هر گونه آسیبی به ارزش های انقلاب ایستادگی می کنند.
وی مقاومت در برابربمباران چهارم آذر را افتخار مردم اندیمشک دانست و گفت:چهارم آذر اندیمشک جلوه ای از کربلا بود که خون شهدای این واقعه به یاران امام حسین (ع) و حسین متصل شد.
حجت الاسلام خدامی افزود: اندیمشک با چهار آذر دین خود را ادا کرد و امروز ثبت چهار آذر در تقویم به عنوان روزمقامت مردم اندیمشک مطالبه دیرینه مردم شهید پرور این شهرستان است.
وی ادامه داد:تاکنون برای ثبت این روز در تقویم سستی هایی مشاهده شده است در تهران به ما می گویند اسناد و مدارک بیاورید.
وی افزود: چه مدرکی بالاتر از خون شهدا و تقدیم شهدا و جانبازان ، لذا در این زمینه انتظار تلاش جدی تر داریم.
امام جمعه اندیمشک نقش راه آهن اندیمشک را در دفاع مقدس بسیار مهم خواند و گفت: ثبت این روز به عنوان روز مقاومت راه آهن جمهوری اسلامی در تقویم، یک مطالبه مردم منطقه است که در این بمباران مقاومت و ایستادگی کرد.
7281/640


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن