تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819135394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمله ای از حضرت زینب(س) شعار پیاده روی اربعین حسینی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جمله ای از حضرت زینب(س) شعار پیاده روی اربعین حسینی شد تهران - ایرنا - مسؤول فرهنگی ستاد اربعین با بیان اینکه شعار پیاده روی اربعین حسینی این جمله حضرت زینب(س) که می فرمایند، «به خدا سوگند که هرگز نخواهند توانست نام ما را محو کنند»، انتخاب شده، از توزیع پنج میلیون بروشور و اقلام فرهنگی به سه زبان خبر داد.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام «حمید احمدی» از توزیع پنج میلیون بروشور و اقلام فرهنگی به کمک مؤسسات ایرانی و عراقی و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی خبر داد و گفت: این اقلام تهیه شده و در اختیار موکب ها قرار می گیرد.

** «فواللَّه لا تَمحوا ذکرَنا»، شعار کاروان پیاده روی حسینی
وی اعلام کرد: با کمک شیعیان ایران و عراق شعاری برای مراسم اربعین انتخاب شده است، با این جمله معروف حضرت زینب(س) که فرمودند: «فواللَّه لا تَمحوا ذکرَنا»؛ به خدا سوگند که هرگز نخواهند توانست نام ما را محو کنند» و این جمله شعاری است که تمام تابلوها و بیلبوردها به این جمله مزین خواهند شد.
احمدی ادامه داد: در ایران هم تهیه پیشانی بندها، شال ها، بنرها انجام گرفته و در حال انتقال این محصولات به نوار مرزی هستیم. بقاع متبرکه ای که در مسیر زائران اربعین قرار دارند شامل چهار بقعه در مسیر مهران و دو بقعه در مسیر خوزستان نیز به عنوان پایگاه انتخاب شده و به زائران ارائه خدمات خواهند کرد.
وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی ستاد اربعین در ایران و عراق برگزار می شود، گفت: بیشتر تسهیل کننده و هماهنگ کننده بین نهادها و ارگان های مردمی هستیم که می خواهند خدمات فرهنگی تبلیغی به زائران اربعین ارائه کنند.

** اعلام آمادگی 14 هیات در خرمشهر برای ارائه خدمات به زائران
وی به تجهیز هیائت ها و مؤسسه هایی که علاقه مند به ارائه خدمات در موکب های اربعین بودند نیز اشاره و گفت: هیئت های مردمی برای ارائه خدمات فرهنگی در مراسم اربعین بسیج شده اند.
مسؤول فرهنگی ستاد اربعین در خصوص اقداماتی که هیات های مذهبی در شهرهای مرزی ایران ارائه خواهند کرد، گفت: اکنون 14 هیات از شهرهای خرمشهر و آبادان در مرز شلمچه خدمات ارائه می دهند در سوسنگرد نیز تمامی هیات ها آماده هستند.
وی اعلام کرد: هیات هایی نیز پذیرایی از همه مردمی که مسیر رامهرمز، ماهشهر و اهواز به سمت آبادان را پیاده طی می کنند، خواهند بود، علاوه بر این هیات هایی از شهرهای بزرگ و مؤسسات مردمی برنامه های فرهنگی را در مرز ایران و داخل کشور عراق به راه انداخته اند.

** نمایشگاه کتاب با موضوع ائمه اطهار(س) در نجف اشرف برپا می شود
مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از برپایی نمایشگاه کتابی توسط مجمع جهانی اهل البیت به زبان عربی و انگلیسی در نجف اشرف خبر داد و گفت: در این نمایشگاه کتاب های منتشر شده در ایران که به ائمه اطهار(ع) اختصاص دارند به زائران سایر کشورها ارائه می شود.
وی ادامه داد: نرم افزارهایی شامل 40 بسته از معارف و قرائت قرآن نیز آماده کرده ایم که از طریق بلوتوث و فلش مموری در اختیار موکب ها قرار گرفته و توزیع خواهد شد. در مرزها نیز از طریق بلوتوث نرم افزارهای مذهبی به گوشی های تلفن همراه ارسال می شود.
احمدی تصریح کرد: به تعداد همه زائران بسته هایی مانند زیارت نامه های مورد نیاز ارائه می شود اما از زائران خواهش می کنیم که یک قرآن کوچک، سجاده و زیارت نامه همراه خود داشته باشند.
حضرت زینب(س) در سخنرانی های بعد از واقعه عاشورای خود خطاب به یزید فرمودند: «فو الله لا تمحوا ذکرنا و لا تمیت وحینا؛ به خدا سوگند یاد ما را نتوانی نابود کرد وحی ما را نتوانی می راند» و شعار مراسم پیاده روی میلیونی اربعین حسینی (ع) از این جمله حضرت زینب(س) انتخاب شده است.
1666 ** 1071


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن