تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 31 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799930350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اپیدمی خشونت نژادپرستانه پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اپیدمی خشونت نژادپرستانه پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان تهران-ایرنا-کشته شدن یک سیاهپوست دیگر آن هم یک پسر بچه از سوی نیروهای پلیس آمریکا،به سرعت خبرساز شد و پایگاه خبری رویترز در گزارشی به نقل از "برین بکر" مدیر موسسه ضد جنگ و حامی عدالت اجتماعی نوشت که خشونت علیه سیاهپوستان به یک اپیدمی در بین پلیس آمریکا تبدیل شده است.


در حالی روز گذشته رسانه های خارجی از کشته شدن پسربچه 12 ساله سیاهپوست در شهر بازی شهر کلیولند در ایالت اوهایوی آمریکا خبر دادند که ماهها است اغتشاش و درگیری ها گسترده مردمی علیه عملکرد نیروهای پلیس این کشور به خاطر قتل "مایکل براون" ، نوجوان سیاهپوست آمریکایی ساکن ایالت میسوری همچنان ادامه دارد.
"تامیر رایس" پسر بچه 12 ساله سیاهپوست آمریکایی روز گذشته تنها به دلیل در دست داشتن یک اسلحه اسباب بازی و ادعای توجه نکردن به اخطار پلیس به قتل رسید.
این اقدام بار دیگر اعتراضات ملی و جهانی را علیه خشونت فزاینده پلیس آمریکا به همراه داشته است.
کشته شدن پسر دوازده ساله کلیولندی از ایالت اوهایوی آمریکا در حالی دیروز خبرساز شد که خشونت پلیس آمریکا سال ها است مورد انتقاد جهانیان قرار دارد.
در عین حال بی گناه شناخته شدن پلیس سفیدپوست آمریکایی قاتل مایکل براون، نوجوان سیاهپوست 18 ساله ساکن فرگوسن توسط هیات منصفه عالی "دارن ویلسون" باعث اعتراضات در برخی شهرهای آمریکا شد.
دیدگاه های نژادپرستانه و حمایت بی چون و چرای دستگاه قضایی آمریکا از پلیس از جمله دلایل تشویق پلیس این کشور برای استفاده از زور برای برخورد با مردم آمریکا مطرح شده است.
بی عدالتی در برخورد با قتل های عمد صورت گرفته توسط پلیس آمریکا از سوی مردم این کشور مورد انتقاد و اعتراض بوده و در مورد اخیر نیز پس از ا نتشار تبرئه پلیس قاتل مایکل براون، برخی از شهرهای آمریکا شاهد تظاهرات گسترده بوده و چندین خودرو پلیس به آتش کشیده شده و اعلام وضع فوق العاده را به همراه داشته است.
برخورد خشونت بار پلیس با معترضان حتی با توصیه باراک اوباما به خوشتنداری پلیس دربرابر معترضان نیز تاثیر نپذیرفت و پلیس این کشور با گاز اشک آور برای متفرق کردن مردم خشمگین اقدام کرده است.
مدتی قبل نیز انتشار فیلم هایی از خشونت پلیس آمریکا با چند سیاهپوست و ضرب و شتم آنها اعتراضات گسترده ای را به همراه داشت.
پایگاه خبری رویترز در گزارش اخیر خود به نقل از "برین بکر" مدیر موسسه ضد جنگ و حامی عدالت اجتماعی عنوان می کند که خشونت علیه سیاهپوستان به یک اپیدمی در بین پلیس آمریکا تبدیل شده و پلیس همزمان نقش قاضی ، هیات منصفه و جلاد را بازی می کند.
وی می افزاید آمارهای غیر رسمی نشان می دهد که تقریبا هر 28 ساعت یک سیاهپوست ، عمدتا مردان سیاهپوست در ایالات متحده (توسط پلیس) به قتل می رسند.
بیشتر از 40 میلیون نفر از جامعه سیاهپوستان آمریکا که بیشتر در مناطق شهری سکونت دارند احساس می کنند که تحت نظر پلیس زندگی می کنند و عملکرد خشن پلیس علیه سیاهپوستان بارها و بارها اتفاق می افتد و تاکنون نیز هیج نهادی جوابگو نبوده است و هیچیک از نیروها یلیس نیز محاکمه و یا به زندان محکوم نشده اند.
صاحبنظران و آگاهان مسایل اجتماعی آمریکا معتقدند که روند منفی عملکرد پلیس آمریکا ، اعتراضات گسترده مردم این کشور را به دنبال داشته و نارضایتی های مردمی به آتش زیر خاکستر شبیه شده است که حکومت و دولت این کشور را هر لحظه تهدید می کند.
اروپام**9351**1663**5981


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن