تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819597185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسلمانان در بحران خاورمیانه پناهگاه مسیحیان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس شورای پاپی گفت و گوی ادیان واتیکان: مسلمانان در بحران خاورمیانه پناهگاه مسیحیان هستند تهران- ایرنا- رییس شورای پاپی گفت و گوی ادیان واتیکان با تاکید بر اینکه کشتار مردم بیگناه در خاورمیانه توسط مسلمانان صورت نمی گیرد، گفت: بسیاری از مسلمانان در بحران خاورمیانه، مسیحیان را در خانه های خود پناه می دهند.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، «کاردینال ژان لویی توران» روز سه شنبه در دیدار هیات پایی واتیکان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اطمینان داریم که برگزاری گردهمایی ها و گفت و گوها بین مسلمانان الهام بخش خواهد بود، چرا که در این گفت و گو ها موضوع فرهنگی را مد نظر قرار داده ایم.
وی با بیان اینکه هر دینی در بستر یک فرهنگ به وجود آمده و رشد می کند افزود: مسلمانان و مسیحیان در طول تاریخ با یکدیگر همکاری داشته و پدیده های زیبایی به وجود آورده اند.
وی از بحران فرهنگ به عنوان یکی از مجراهای بنیادین عصر کنونی دانست و افزود: در برهه کنونی، جوانان به خاطر وجود ابزارهایی از جمله اینترنت آگاهی زیادی دارند اما در چگونگی فکر کردن و بروز افکار دچار مشکل هستند و ما باید به آگاهی نسل جوان و چگونگی رو به رو شدن آنها با سنت کمک کنیم.
رییس شورای پاپی گفت و گوی ادیان واتیکان گفت: امروزه شاهد وقایعی هستیم که به دست مسلمانان انجام نمی شود بلکه توسط جانیان صورت می گیرد و باید تلاش کنیم تا اعتبار مذهب حفظ شود.
لویی توران اضافه کرد: مذهب ریشه این مشکلات نیست، بلکه راه حلی برای رفع این مشکلات است و بدون دین نمی توان درک صحیحی از مسایل داشت.
وی با ابراز خرسندی از ترجمه مبانی کاتولیزیم به زبان فارسی گفت: این کتاب را به عنوان بخشی از فرهنگ از ماه ژانویه در دانشگاه های خود به زبان فارسی تدریس می کنیم.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز با اشاره به نهمین دور گفت و گوی این سازمان با کلیسای کاتولیک واتیکان گفت: این گفت و گوها از سال 1373 آغاز شده و هر دو سال یکبار به میزبانی ایران یا واتیکان برگزار می شود.
«ابوذر ابراهیمی ترکمان» با اشاره به ترجمه تعالیم کلیسای کاتولیک به زبان فارسی خاطر نشان کرد: این کتاب در حاشیه نهمین دور گفت و گوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی کلیسای کاتولیک به رییس هیات اعزامی این کلیسا به ایران هدیه داده می شود.
فراهنگ(3)**7537**ل.الف.ی** 1569


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن