محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830580927
بعضیها انتظار داشتند «عصبانی هستم» بسازم/ مرگ آگاهی اعتراضی به دنیازدگی است
واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: بعضیها انتظار داشتند «عصبانی هستم» بسازم/ مرگ آگاهی اعتراضی به دنیازدگی است
تهیه کننده فیلم «میهمان داریم» بیان کرد که مرگ آگاهی که در این فیلم وجود دارد و نسبتی که فیلم با مرگ دارد به شکلی ناخودآگاهانه اعتراضی به دنیا زدگی بیش از حد ماست.
به گزارش نامه نیوز نشست نمایش و نقد فیلم «میهمان داریم» شامگاه دوشنبه سوم آذرماه با حضور محمدمهدی عسگرپور کارگردان، منوچهر محمدی تهیه کننده، جواد طوسی منتقد و سعید قطبی زاده مجری کارشناس نشست به همت باشگاه فیلم فرهنگسرای انقلاب در سینما فلسطین برگزار شد.
عسگرپور در ابتدای این جلسه در پاسخ به مجری درباره فاصله های طولانی بین ساخت فیلم هایش گفت: این وقفه بیشتر بین فیلم اول «پرواز در نهایت» و فیلم دوم «قدمگاه» ایجاد شد که حدود 13 سال طول کشید چون در آن دوره من به کارهای اجرایی در تلویزیون و مدیریت بنیاد فارابی مشغول بودم.
سینماگرانی با نقطه نظرات آرمان خواهانه
جواد طوسی منتقد سینما نیز در این نشست با اشاره به دیدگاه فیلمسازان یادآور شد: من می خواهم یک مقایسه کنم در دورانی که اساسا وجوه و مبانی ارزشی که شناسنامه و موارد پیشنهادی یک نظام بوده است در چرخه سیاست زده این زمانه از ناحیه تریبون ها و اشخاص حقیقی و حقوقی مصادره به مطلوب می شود امثال منوچهر محمدی، سیدرضا میرکریمی، مازیار میری و حاتمی کیا در مقطعی از نقطه نظراتی آرمان خواهانه برخوردار بوده اند و حالا به این حلقه آقای عسگرپور هم اضافه شده است. اینها افرادی هستند با نقطه نظرات آرمان خواهانه که شورشیان آرمانخواه نیستند به طور مثال حاتمی کیا در کارهایی که با محمدی همکاری دارد مانند «ارتفاع پست» این شورشی بودن را نشان می دهد اما اینها وام گرفتن از زمانه خود است و به نوعی فرزند زمان بودن ما به ازای عینی پیدا می کند.
طوسی با اشاره به پایان بندی فیلم نیز عنوان کرد: این پایان بندی به نوعی رجعت است به همان کانون آرمان خواهی که حالا به نوعی نوستالوژی تبدیل شده است و این را ما در فیلمسازان دیگر هم دیدیم که شاید به نوعی اعتراض مسالمت آمیز باشد.
عسگرپور در پاسخ به سوالی درباره مهمان فیلم بیان کرد: مهمان از جمله مسایلی بود که چه در نگارش و چه بعد از آن همواره به طور جدی بین ما مطرح بود چون این خانواده می بایست به دلیل مشخصی دور هم جع شوند. مهمان عزیزی وارد می شود و اهل خانه می خواهند خانه را سر و سامان بدهند بنابراین باید قاعده های طبیعی و غیر طبیعی بهم بریزد.
مرگ آگاهی فیلم اعتراضی به دنیازدگی بیش از حد ماست
وی با بیان اینکه در نگارش کار را بر اساس محفوظات مشترک خود و بیننده قرار داده است، گفت: احساسم این بود که از روی دایره ارزش های این خانواده می شد حدس زد که مهمان چه کسی است. البته دلیل اصلی شکل گیری داستان مهمان نیست بلکه موقعیتی است که ایجاد شده و خانواده ای به آن دلیل دور هم جمع می شوند شوند. کسانیکه یک دوره آرمانگرایی را پشت سر گذاشته اند با بخشی از واقعیت هایی که بعد از این دوره با آن مواجه شده اند با هم تجربه کنند و به یک دوره یک یا دو روزه خوب این خانواده بشود.
در ادامه این جلسه منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم های «طلا و مس» و «بوسیدن روی ماه» به طرح اولیه خود اشاره و عنوان کرد: ما به شکلی ناخودآگاه پیشنهاد مجددا فکر کردن به مرگ و به نوعی مرگ آگاهی را در فیلم ارایه کردیم. این ناشی از شرایط دنیا زده ای است که ما دچار آن شده ایم. ما همه چیز را داریم محاسبه می کنیم و از روابط عاطفی گرفته تا زندگی خانوادگی به سرعت می خواهیم جواب یکدیگر را بدهیم.
تهیه کننده فیلم «مسافر ری» اضافه کرد: مرگ آگاهی که در فیلم وجود دارد و نسبتی که با مرگ در فیلم وجود دارد فکر می کنم به شکلی ناخودآگاهانه اعتراضی به این دنیا زدگی بیش از حد ماست.
عسگرپور در ادامه درباره فیلمنامه این اثر و دو جهان رئال و غیر رئالی که در آن وجود دارد، توضیح داد: افراد بسیاری هستند که شاید بتوانند از خاطره ای بگویند که برایشان ملموس نیست و یا کسانیکه معمولا به کما می روند از یک دالان نورانی حرف می زنند. جهان هستی از چنین مسایلی پر است با این حال قرار نبود وقتی من فیلمنامه را می نویسم با دو جهان مواجه شوم و با خود جهان واقعی و غیر واقعی را با یک خط وسط جدا کنم.
چرخ و فلک برای حاج ابراهیم نشانه ای بود از اینکه از کجا شروع کرده است
وی اضافه کرد: چندان نباید به این فیلمنامه متریک نگاه کرد. خود من بیشتر فکر کردم که فیلمنامه ای می نویسم که بیشتر تابع احساسات من است و من هم باید اجازه دهم که با احساسات بیننده درگیر شود. بنابراین در این فیلم برآیند برای من بیشتر اهمیت داشت تا اجزاء آن. اینکه درنهایت چه حسی از مجموعه بدست می آید آیا حس نوستالوژیک یا مثبت و یا حال خوب برای مخاطب اتفاق می افتد یا خیر؟
کارگردان سریال «شیدایی» درباره وجود چرخ و فلک در این فیلم و جایگاه نمادین آن عنوان کرد: چرخ و فلک در طرح اولیه فیلم نبود بلکه از علاقه های شخصی من بود و نظرم این بود که چرخ و فلک می تواند از گردش دوره و زمانه بگوید و اینکه این گردش زمان با زندگی چه می کند. در آن سکانس از کودکی تا بزرگی فرزندان که در حال بستنی خوردن هستند مرور می شود. همچنین چرخ و فلک برای حاج ابراهیم نشانه ای بود از اینکه از کجا شروع کرده است.
کارگردان سریال «گل های گرمسیری» در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه این فیلم را سفارشی ساخته است و یا خیر و همچنین توقعی که از او در ساخت فیلم می رفت، بیان کرد: این فیلم به سفارش هیچ سازمانی نیست اما بعضی انتظار داشتند با توجه به بعضی از اتفاقاتی که رخ داده است من باید وارد حوزه های اجتماعی می شدم و فیلم «عصبانی هستم» را بسازم. زمانیکه محمدی این طرح را به من پیشنهاد داد فیلم و سریال های دیگری هم به من پیشنهاد شد. من طرح «میهمان داریم» را دوست داشتم با اینکه سرمایه گذاری هم برای آن وجود نداشت و زمان نگارش فیلمنامه هم به دلیل شرایطی که در آن زمان داشتم از خدا خواستم که قلمم سمت عصبانیت نرود.
در کنار هم بودن خانواده در «میهمان داریم» حسی نوستالژیک بود
محمدی در پاسخ به پرسش بعدی درباره فضای معنوی فیلم با بیان اینکه در «میهمان داریم» روضه خوانده نشده است، عنوان کرد: در این فیلم فقط یک جا نماز خواندن نشان داده می شود و اتفاقا هر سه نفر با هم نماز می خوانند حاج ابراهیم انگار خجالت می کشد از دستی که با آن یک جانباز را زده است. رضا هم در این فیلم شخصیتی دارد که هیچ گاه از اعتقادات خود دست نمی کشد.
عسگرپور در ادامه درباره فیلمی که در فرانسه آن را به تولید رساند از اکران آن در گروه «هنر و تجربه» در زمستان خبر داد.
کارگردان «میهمان داریم» در پاسخ به سوالی درباره پایان بندی فیلم و آنچه که توسط مخاطب برداشت می شود گفت: گزینه های مختلفی برای پایان فیلم وجود دارد که چند مورد واضح تر است. با این حال هر کدام از این گزینه ها را انتخاب کنیم من تفاوتی در اصل حرف نمی بینیم. در این فیلم قرار است آنهایی که حضورشان ملموس است و آنها که ظاهرا نیستند ترکیبی را بسازند که یک دوره آرمان گرایی خاص را در طول یک روز تجربه کنند و این حس نوستالوژیک برای من خوب بود.
وی همچنین درباره دیالوگ های فیلم نیز بیان کرد: بخش قابل توجهی از دیالوگ های پرویز پرستویی از پدرم بود و بخشی از دیالوگ های رضا حرف های دل خودم بود.
فیلمنامه های آماده ای که اگر بسازیم دردسر زیاد دارد
طوسی نیز در ادامه سخنان عسگرپور درباره پایان بندی فیلم و نگاه آن به مرگ بیان کرد: پایان فیلم حتی می تواند مرگ باشد چون شما تحت تاثیر این سه فرزند شهید حالا راحت تر می توانید با مرگ مواجه شوید.
عسگرپور در ادامه درباره فضای این فیلم بین واقعیت گرایی و آرمان گرایی بیان کرد: رضا در تقاطعی از آرمان گرایی و واقع گرایی ایستاده است و مثل بسیاری از ما که در این چهار راه گیر کرده ایم و به هر دو سمت کشیده می شویم. فیلم های ما گاهی به سمت آرمان گرایی و گاهی به سمت واقع گرایی می رود اما باید گفت که جامعه آمادگی پذیرش واقعیت ها را پس از یک دوره آرمانی نداشت و ما برای این واقعیت آماده نشدیم و به همین دلیل هم دچار تب و لرز شدیم.
در این جلسه محمدی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه سینمای ایران در شرایط چندان نرمالی به سر نمی برد، گفت: من چندین فیلمنامه دارم که بسیار علاقمند هستم انها را کار کنم. این فیلمنامه ها اماده هستند، سفارش دادم و برایشان هزینه کرده ام و بعضی بازنویسی شده اند. من به شدت فکر می کنم این فیلمنامه ها به این زمان و به این شرایط تعلق دارند اما می دانم که یا نمی گذراند بسازیم و یا اگر بسازیم دردسر زیاد دارد.
وی با تاکید بر اینکه سینمای ایران از نظر فناوری روز عقب است، گفت: این میزان تزاحمی که بین سینمای ما و دولت، سینمای ما و مخاطب، سینمای ما و گروه های مرجع فکری مثل حوزه علمیه و دانشگاه وجود دارد به این دلیل است که دایره عمل سینمای ایران به شدت بسته شده است و این لزوما به معنای ممیزی نیست بلکه به معنای تخیل و تحقق بخشیدن به فکری است که برای ساخت یک فیلم دارید. روزی برای من فیلمنامه ای آمد با موضوع زلزله در تهران و کار جذابی هم بود اما من هرچه فکر کردم دیدم چنین کاری را نمی توان در ایران ساخت و ما امکاناتش را نداریم.
محمدی در پایان بیان کرد: در جلسه ای خبرنگاری از من پرسید که چرا در حوزه اکشن کار نمی کنم اما کدامیک از بازیگرانی که ما داریم فیزیک مناسب فیلم های اکشن را دارند. بازیگر هالیوودی ورزش و تناسب اندامش ترک نمی شود اما بازیگران ما اینگونه نیستند.
در این جلسه از طرف باشگاه فیلم فرهنگسرای انقلاب هدایایی به تهیه کننده و کارگردان فیلم داده شد.
منبع: مهر
۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]
صفحات پیشنهادی
بعضیها انتظار داشتند «عصبانی هستم» بسازم/ مرگ آگاهی اعتراضی به دنیازدگی است -
در جلسه نقد میهمان داریم مطرح شد بعضیها انتظار داشتند عصبانی هستم بسازم مرگ آگاهی اعتراضی به دنیازدگی است تهیه کننده فیلم میهمان داریم بیان کرد که مرگ آگاهی که در این فیلم وجود دارد و نسبتی که فیلم با مرگ دارد به شکلی ناخودآگاهانه اعتراضی به دنیا زدگی بیش از حد ماست بهبا هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان صورت میگیرد برگزاری کارگاه آموزشی مرگ خاموش در 14 محله قزوین
با هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان صورت میگیردبرگزاری کارگاه آموزشی مرگ خاموش در 14 محله قزوینمدیر طرح محله ما گفت کارگاه آموزشی مرگ خاموش توسط طرح محله ما با حضور مسئولان و مربیان سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری با هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان و آشنایی با خطرات گاز مونواسیدحمید روحانی در همایش «منهای عزت، به علاوه تحریم» استکبار از روز اول مذاکرات تحقیر ملت ایران را دن
سیدحمید روحانی در همایش منهای عزت به علاوه تحریماستکبار از روز اول مذاکرات تحقیر ملت ایران را دنبال میکرد برخی در موضوع مذاکرات مردم را در ناآگاهی نگه داشتندرئیس موسسه تاریخپژوهی انقلاب اسلامی گفت استکبار موضوع تحقیر ملت ایران را از روز اول مذاکرات تاکنون دنبال کرده است به گاز نتیجه بازی کسل، ناراحت و عصبانی هستم / داور حق ما را ضایع كرد
جلالی از نتیجه بازی کسل ناراحت و عصبانی هستم داور حق ما را ضایع كرد سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت از تساوی مقابل سپاهان ناراحت و عصبانی هستم و این نتیجه کسلم کرده است به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز مجید جلالی پس از تساوی دو بر دو سایپا مقابل سپاهان دمرگ اقتصادی در انتظار حامیان امنیت کاربران
مرگ اقتصادی در انتظار حامیان امنیت کاربران آژانس امنیت ملی آمریکا گوگل و اپل را به شکست اقتصادی تهدید کرد به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران یکی از وکلای برجستهی آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که شرکتهای فعال در زمینهی IT در صورت ایجاد بستر امنیت برای کاربران خودانریکه: ژاوی منحصر به فرد است/ از مصدومیت فرمالن عصبانی هستم
انریکه ژاوی منحصر به فرد است از مصدومیت فرمالن عصبانی هستمسرمربی بارسلونا به تمجید از هافبک تیمش پرداخت و اعلام کرد که هیچکس نمیتواند جای او را بگیرد به گزارش خبرگزاری فارس لوئیس انریکه در گفتوگویی در خصوص دیدار تیمش در لیگ قهرمانان اروپا مقابل آپوئل صحبت کرد وی اظهار دا۲ پنالتی ما را داور نگرفت جلالی: از تساوی مقابل سپاهان ناراحت و عصبانی هستم
۲ پنالتی ما را داور نگرفتجلالی از تساوی مقابل سپاهان ناراحت و عصبانی هستمسرمربی تیم فوتبال سایپا گفت از تساوی مقابل سپاهان ناراحت و عصبانی هستم و این نتیجه کسلم کرده است به گزارش خبرگزاری فارس مجید جلالی پس از تساوی دو بر دو سایپا مقابل سپاهان در نشست خبری پس از تسلیت درگذشتبرای آگاهی از انتظارات مردم، صداوسیما نقش موثری دارد/ توقع وزیر ارتباطات از رئیس جدید سازمان
برای آگاهی از انتظارات مردم صداوسیما نقش موثری دارد توقع وزیر ارتباطات از رئیس جدید سازمان فرهنگ > رسانه - تسنیم نوشت وزیر ارتباطات گفت با سازمان صداوسیما دو کار داریم که یکی اطلاعرسانی از فعالیتهای وزارتخانههاست و از بعدی دیگر نیز به دنبال اینامیرحسین شریفی در غرفه فارس عاشق سینمای دفاع مقدس هستم / آرزو دارم یک فیلم فاخر درباره دفاع مقدس بسازم
امیرحسین شریفی در غرفه فارسعاشق سینمای دفاع مقدس هستم آرزو دارم یک فیلم فاخر درباره دفاع مقدس بسازمتهیه کننده فیلم سینمایی آوازهای سرزمین من گفت من عاشق سینمای دفاع مقدس هستم چون ورود من به سینما با آثار دفاع مقدسی بوده است امیرحسین شریفی تهیه کننده سینمای ایران صبح امروز دحمید روحانی: برخی در موضوع مذاکرات مردم را در ناآگاهی نگه داشتند/ یکی از مسئولان میگوید که ما فقط در صنعت آبگ
حمید روحانی برخی در موضوع مذاکرات مردم را در ناآگاهی نگه داشتند یکی از مسئولان میگوید که ما فقط در صنعت آبگوشت بزباش برتری داریم رئیس موسسه تاریخپژوهی انقلاب اسلامی گفت استکبار موضوع تحقیر ملت ایران را از روز اول مذاکرات تاکنون دنبال کرده است به گزارش نامه نیوز سیدحمید روحاعتقادی به کمکاری بازیکنان ندارم ماجدی: از معدود دفعاتی بود که قلعهنویی در رختکن عصبانی نشد/ او گفت من مسئول
اعتقادی به کمکاری بازیکنان ندارمماجدی از معدود دفعاتی بود که قلعهنویی در رختکن عصبانی نشد او گفت من مسئول شکست هستمسرپرست تیم فوتبال استقلال گفت امیر قلعهنویی در رختکن عصبانی نشده بود و این از معدود دفعاتی بود که پس از بازی چنین اتفاقی میافتاد به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزتکمیل پروژه های نیمه تمام گردشگری گیلان در انتظار همکاری بانک ها
تکمیل پروژه های نیمه تمام گردشگری گیلان در انتظار همکاری بانک ها رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان بر همکاری جدی بانک ها برای شتاب بخشی در تکمیل پروژه های نیمه تمام گردشگری استان تاکید کرد رضا علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پی گیری ت13 زن هندی قربانی آنتیبیوتیک حاوی مرگ موش
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲ ۱۶ بررسی مقامات هندی نشان داد برای 13 زنی که به دلیل جراحی ناباروری فوت کردهاند آنتیبیوتیکهای آلوده به مرگ موش مصرف شده است به گزارش سرویس حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا هفته گذشته در یک مرکز درمانی در هند 83 زن تحت عمل جراحی ناباروری قرار گرفتعموپورنگ: مرگ مرتضی آینه عبرت است برای همه ما هنرمندانی که دم از انسانیت میزنیم..
عموپورنگ مرگ مرتضی آینه عبرت است برای همه ما هنرمندانی که دم از انسانیت میزنیم به گزارش آخرین نیوز داریوش فرضیایی در یادداشتی با عنوان آینه عبرت نوشت بی شک مرگ مرتضی پایان قصه نیست چرا که این داستان برای هر یک از ما ادامه خواهد داشت مهم درسی اس که باید از این اتفاقامرگ و میر مادران در زنجان کاهش یافته است -
بیگلری مرگ و میر مادران در زنجان کاهش یافته است زنجان -خبرگزاری مهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه میزان مرگ و میرمادران در زنجان طی سالهای اخیر به صورت خیلی محسوسی کاهش یافته گفت در هفت ماهه سالجاری هیچ گونه مرگ و میر مادران در استان گزارش نشده است بهآقاي دوربيني: همه مديران مي روند ولي من هستم + عکس
آقاي دوربيني همه مديران مي روند ولي من هستم عکس حسین نمازي را اکثر مردم ايران مي شناسند حتي اگر نامش را ندادند مردي که هميشه و در هر مراسمي از تشييع جنازه گرفته تا تظاهرات ها در بهترين نقطه مقابل دوربين قرار گرفته و البته خيلي هم طبيعي عمل مي کند انگار که او فرد مرتبطي با اينشما نظر بدهید/ انتظار شما از نتیجه مذاکره ایران با 1+5 چیست؟
شما نظر بدهید انتظار شما از نتیجه مذاکره ایران با 1 5 چیست سیاست > دیپلماسی - مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای موسوم به 1 5 از سال 1382 آغاز شده است در دولتهای خاتمی و احمدی نژاد این مذاکرات انجام شد و از نخستین روزهای دولت روحانی نیز ادامه یافت اخبار این مذاکرا-
گوناگون
پربازدیدترینها