تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798779203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعيت عمراني و خدماتي در پايانه مرزي تمرچين رضايت بخش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۳ (۱۴:۱۸ب.ظ)
معاون اول رئيس جمهور اعلام كرد: وضعيت عمراني و خدماتي در پايانه مرزي تمرچين رضايت بخش است معاون اول رئيس جمهور با حضور در پايانه مرزي تمرچين در آذربايجان‌غربي و بررسي وضعيت عمراني و خدماتي در اين پايانه، از اقدامات انجام شده در اين مرز تجليل و قدرداني كرد.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري در بازديد از پايانه مرزي تمرچين كه به همراه وزير صنعت،‌ معدن و تجارت، مشاور ارشد رئيس ‌جمهور ايران، رئيس كل گمرک جمهوري اسلامي، استاندار آذربايجان غربي و جمعي ديگر از مسوولان كشوري و استاني انجام شد،‌ با اظهار رضايت از اقدامات عمراني انجام شده در اين گذرگاه عبوري اظهار داشت: به گزارش روابط‌ عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، اين پايانه مرزي در رديف پايانه‌هاي مرزي در سطح كشورهاي پيشرفته قرار دارد و جز اين نيز نبايد باشد.
وي با اشاره به ضرورت سرمايه گذاري در پايانه‌هاي مرزي اضافه كرد: پايانه‌هاي مرزي يكي از اركان اصلي براي معرفي نظام به مسافران خارجي به شمار مي رود و نبايد از هيچ خدمت و اقدامي براي توسعه آن ها كوتاهي كرد.
معاون اول رئيس جمهور اضافه كرد: كشور عراق از نظر سياسي و اقتصادي براي جمهوري اسلامي ايران اهميت بسزايي دارد و پايانه هاي مرزي يكي از ابزارهاي اصلي براي بهينه سازي اين امر و تبادلات اقتصادي بين دو كشور است كه در اين ارتباط اقدامات ارزنده اي در پايانه مرزي تمرچين از نظر ارائه خدمات و تسهيل روند تردد انجام شده است.
جهانگيري با اشاره به موقعيت ويژه آذربايجان غربي از نظر دارا بودن بيشترين تعداد مرزهاي زميني يادآور شد: اين امر يک امتياز ويژه براي مردم استان در جهت رفع محروميت‌ها و ايجاد بسترهاي اشتغال‌زايي است كه بايد مسوولان از طريق جذب سرمايه‌هاي بخش خصوصي و مديريت اصولي و مطابق با شرايط روز، اين امتياز بالقوه را براي حمايت از مردم به فعليت برسانند.
محمدجواد عطرچيان، مدير كل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، نيز در اين بازديد با بيان اين كه اقدامات انجام شده در پايانه مرزي تمرچين موجب تغيير مسير تردد بسياري از تاجران براي دستيابي به بازار عراق از طريق اين مرز شده است، گفت: روزانه حدود هزار دستگاه كاميون ترانزيتي، صادراتي و وارداتي و سه هزار نفر مسافر از اين پايانه مرزي تردد مي‌كنند كه از اهميت بسزاي اين مرز در مبادلات اقتصادي حكايت دارد.
وي ادامه داد: طرح جامع پايانه مرزي تمرچين در دو فاز شامل سالن تجاري و سالن مسافري به بهره‌برداري رسيده كه ساخت و ساز آن با توجه به كوهستاني بودن و وضعيت نامناسب جوي اين منطقه كه تنها امكان اجراي عمليات عمراني در چهار ماه از سال را ممكن كرده است،‌ كاري جهادي به شمار مي‌رود.
مدير كل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي يادآور شد: تسهيل روند ترددها و ارائه خدمات كيفي در مرزها همواره از اولويت هاي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي به شمار مي‌رود كه براي عملياتي شدن اين هدف از هيچ تلاش و سرمايه گذاري دريغ نمي شود.
در ادامه اين بازديد رئيس گمرک ايران نيز با قدرداني از تعامل سازنده بين سازمان راهداري و گمركات آذربايجان غربي در بهينه‌سازي امور مرزي در مبادي ورودي و خروجي استان گفت: مرز تمرچين يكي از مرزهاي رو به پيشرفت و توسعه كشور است و در آينده اقتصادي استان تأثير بسزايي خواهد داشت و با توجه به الگو بودن اين مرز از نظر حجم تبادلات و ارائه خدمات در توسعه توليد و گسترش اقتصاد منطقه تأثيرگذار خواهد بود.
مسعود كرباسيان با اشاره به سرمايه‌گذاري‌هاي كلان بخش خصوصي در پايانه مرزي تمرچين يادآور شد: با فعاليت‌هاي انجام شده در اين مرز توسط بخش دولتي و جذب سرمايه‌گذاران انتظار مي‌رود اين پايانه مرزي در آينده نزديک به بارانداز صادراتي براي عراق تبديل شود.
وي اضافه كرد: اين مرز الگوي مناسبي براي همكاري بين دستگاه‌هاي مرتبط در پايانه‌هاي مرزي كشور به شمار مي‌آيد و رونق اين پايانه مرزي و تداوم آن حاصل چنين تعاملات سازنده‌اي است.
پايانه مرزي تمرچين در 10 کيلومتري شهرستان پيرانشهر و يکي از هفت مرز رسمي ايران با کشور عراق است كه عمليات عمراني آن در سال 87 آغاز و فاز اول اين مجموعه بزرگ در تيرماه سال 91 و فاز دوم آن در شهريور ماه سال 92 به اتمام رسيده است و هم اكنون جز پنج مرز فعال زميني كشور در بخش ترانزيت به شمار مي رود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن