تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798317570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمدید مذاکرات؛ فرصت ایران به غرب در پرونده هسته ای - مصطفی سمنانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تمدید مذاکرات؛ فرصت ایران به غرب در پرونده هسته ای - مصطفی سمنانی تهران - ایرنا - گفت و گوهای هسته ای میان هیات های مذاکره کننده ایرانی و 1+5 در حالی به ساعت های پایانی خود نزدیک می شود که هنوز براساس تصمیم طرفین مذاکره کننده، اخباری رسمی در خصوص نتیجه مذاکرات منتشر نشده است.


بر اساس روال معمول در شرایطی که سکوت سخنگویان رسمی دو طرف فضای تولید و انتشار اخبار رسمی را سرد و بی روح نموده است، بازار گمانه زنی های رسانه ای -البته با چاشنی مهندسی هدفمند افکار عمومی- از سوی بنگاه های سخن پراکنی غربی به شدت داغ است.
بر این اساس خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس از قول یک مقام ارشد آمریکایی گفت که جان کری وزیر خارجه آمریکا به محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پیشنهاد کرده است: دو طرف برای تمدید گفت و گوها تا بعد از مهلت 24 نوامبر بحث کنند.
این خبر که به اشکال مختلف و با اضافه و کم نمودن برخی ملاحظات از سوی سایر رسانه ها نیز منتشر گردید در کنار اظهارات باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده آمریکا در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ای بی سی، گمانه ناامیدی آمریکایی ها از عقب نشینی تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و دستیابی به توافق مطلوب آنان در فرصت باقی مانده را بشدت تقویت می کند. هرچند هنوز واکنشی رسمی از سوی هیات مذاکره کننده ایرانی در مورد پیشنهاد احتمالی آمریکایی ها منتشر نشده است، لیکن نفس ارایه این پیشنهاد از سوی وزیر امور خارجه آمریکا حاوی دو نکته بسیار مهم است:
اول: همان گونه که انتظار می رفت هیات مذاکره کننده ایرانی بر مواضع اصولی و محکم خود بویژه در مورد ضرورت بهره مندی از حقوق هسته ای قانونی در چارچوب پیمان ان پی تی و همچنین موضوع لغو تحریم های ظالمانه و غیر قانونی پافشاری نموده است.
دوم: علی رغم ژست های سیاسی و رسانه ای مقامات ارشد آمریکا در مورد ضرورت استفاده ایران از فرصت دور پایانی مذاکرات تا 24 نوامبر، این کشور بیش از جمهوری اسلامی ایران نیازمند این مذاکرات است . زیرا اطمینان دارد که ایران هرگز تحت تاثیر دیپلماسی اجبار از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد.
هرچند مقامات کشورمان به صورت مکرر اعلام نموده اند که سیاست مذاکره برای مذاکره را رویه ای سازنده و اثر گذار نمی دانند لیکن در صورتی که جمهوری اسلامی ایران با پیشنهاد ارایه شده در خصوص تداوم مذاکرات موافقت نماید باید این تصمیم را در چارچوب حسن نیت و اراده سیاسی ایران برای پیگیری اصل گفتگو و همکاری برای دستیابی به توافق قابل قبول ارزیابی نمود.
بدون شک موافقت ایران با پیشنهاد تداوم مذاکرات، ارایه فرصتی مجدد به غرب برای بازبینی در مواضع متاثر از لابی صهیونیسم و اتخاذ تصمیم بر اساس منافع طرفین مذاکره است. تمدید مذاکرات می تواند به عنوان فرصتی جدید برای غرب در راستای کاهش شکاف های عمیق میان دو طرف مورد استفاده قرار گیرد و یا به توسعه بی اعتمادی مردم ایران نسبت به نیات و واقعی غرب در مذاکرات هسته ای دامن بزند. تمدید مذاکرات با انتقال توپ گفت و گوهای هسته ای به زمین غرب، آزمون جدیدی را در برابر مدعیان گفت و گو و مفاهمه برای پاسخ به حسن نیت و همکاری 12 ساله ایران در پرونده هسته ای قرار خواهد داد. باید همچنان منتظر بود.
*کارشناس سیاسی


03/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن