تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798305647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غرب در مذاکرات هسته ای بازیچه رژیم صهیونیستی است/ ایران مقاوم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس جنبش عدالت جهانی مالزی: غرب در مذاکرات هسته ای بازیچه رژیم صهیونیستی است/ ایران مقاوم است کوالالامپور – ایرنا – "چاندرا مظفر" تحلیلگر برجسته مالزیایی و رییس جنبش عدالت جهانی مالزی روز یکشنبه رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی را دو مانع بر سر راه توافق ایران و گروه پنج بعلاوه یک دانست.


این تحلیلگر مالزیایی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد "تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان می دهد اسرائیل و عربستان سعودی به عنوان دو همراه خواستار توافق ایران و گروه پنج بعلاوه یک تا 24 نوامبر (سوم آذر) نیستند و کاملا مخالف توافق هستند.
یک روز به پایان مهلت دوره تمدید مذاکرات جامع هسته ای باقی مانده و تیم های مذاکره کننده ایران و 1+5 در وین برای یافتن راهکارهایی به منظور حل اختلافات اساسی خود در خصوص میزان غنی سازی اورانیوم ایران و نحوه لغو تحریم ها به سختی در تلاش هستند.
سوم آذر ماه، دومین مهلت قانونی طرفین برای رسیدن به راه حل مشترک است. مذاکرات این دوره که مرحله آخر مذاکرات جامع هسته ای است از روز سه شنبه 27 آبان ماه در هتل پله کوبورگ وین با دیدارهای دو و چند جانبه آغاز شد.
چاندرا مظفر با اشاره به این دور از مذاکرات ایران و گروه پنج بعلاوه یک در وین، گفت: هراس اسرائیل از قدرت گرفتن ایران، غرب را همراه خود کرده است، اما تاکنون نتوانسته اند به اهداف خود دست یابند و ایران همچنان پابرجا است.
رییس جنبش عدالت جهانی مالزی گفت: 24 نوامبر آخرین تاریخ حل منازعات بین غرب و برخی از همراهان آنها در مورد برنامه هسته ای ایران است. قدرت های غربی مدعی تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته ای هستند، ایران این موضوع را رد کرده است و موضع کاملا روشنی در این مورد دارد.
وی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در خصوص حرام بودن سلاح هسته ای و تاریخچه ورود ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای، گفت: موضع ایران از ابتدای انقلاب اسلامی شفاف و روشن بوده است. غربی ها مدعی تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته ای هستند، ادعایی که تاکنون کوچکترین مستنداتی در مورد آن ارائه نکرده اند.
این تحلیلگر مالزیایی افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی تجهیزات هسته ای ایران راصدها بار مورد بازرسی جامع و دقیق قرار داده است و غربی ها نتوانسته اند ادعای خود را اثبات کنند.
وی تصریح کرد: اسراییل بارها گزارش های جعلی و غیرواقعی ارایه و ایران را متهم به ساخت بمب هسته ای کرده است. اکنون نیاز است غرب قانع شود هدف از انرژی هسته ای ایران صلح آمیز است و از این طریق از حق خود دفاع کند.
به گفته چاندرا مظفر، در حال حاضر بیش از 40 کشور جهان از انرژی صلح آمیز هسته ای بهره می برند و تحقیقات هسته ای انجام می دهد. ایران نیز مانند همه کشورها از این حق که در پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان.پی.تی) به آن اشاره شده برخوردار است. بنابراین دلیلی ندارد که ایران از برنامه هسته ای صلح آمیز خود کوتاه بیاید.
وی این سوال را مطرح کرد "چرا ایران هدف غرب قرار گرفته است و این گونه با ایران رفتار می شود، آنچه که کشورهای دیگر انجام داده اند ایران نیز انجام داده است اما چرا تلاش بر این است که ایران را از حق خود محروم کنند. حقی که سایر کشورها از آن برخوردار هستند".
رییس جنبش عدالت جهانی مالزی در پاسخ سوال خود، دلیل این امر بسیار قابل فهم دانست و گفت: اسرائیل عامل تمامی این رفتارهاست.
وی گفت: این رژیم نمی خواهد ایران ظرفیت علمی استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را حتی در بخش های کشاورزی، داروسازی و پزشکی داشته باشد. کشورهای غربی نیز در این داستان همراه اسرائیل شده اند و این رژیم را مورد حمایت قرار داده اند.
به گفته چاندرا مظفر، این برای نخستین بار نیست که ایران وارد مذاکره با غرب شده است. حتی در دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی نیز ایران به ریاست حسن روحانی مذاکراتی انجام داد. اما اسرائیل و لابی صهیونیستی همواره در مسیر دستیابی ایران به حقوق هسته ای خود مانع ایجاد کرده اند.
این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه دلیل رفتار رژیم صهیونیستی را در قبال ایران را مساله امنیت این رژیم دانست.
وی تاکید کرد "اسرائیلی ها خواستار تسلط بی قید و شرط و کامل بر منطقه خاورمیانه هستند. آنها نمی خواهند کشور دیگری ظرفیت بهره برداری از انرژی هسته ای را داشته باشد، تنها در این صورت است که اسرائیلی ها احساس امنیت می کنند".
به اعتقاد رییس جنبش عدالت جهانی مالزی، رژیم صهیونیستی بیش از 200 کلاهک هسته ای در اختیار دارد که تاکنون نیز هیچ بازرسی از آنها انجام نشده است. این رژیم مقابل قانون ایستادگی کرده است و خود را ورای قوانین بین المللی می داند.
وی گفت "دلایل زیادی وجود دارد که اسرائیل تاکنون نتوانسته است به خواسته خود برای تسلط کامل بر خاورمیانه جامه عمل بپوشاند. نخستین دلیل سیاست مقتدرانه ایران بوده است.
وی تصریح کرد "خواسته اسرائیلی ها که توسط غرب انجام شده است از زمان وقوع انقلاب تاکنون نتوانسته است باعث تزلزل ایران شود".
چاندرا مظفر تاکید کرد "ایران به رغم ایجاد محدودیت ها و اعمال تحریم در زمینه انرژی هسته ای پیشرفت خوبی داشته است و دارای سانترفیوژهایی است که بر تعداد آنها افزود شده و این امری است غرب و اسرائیل آن را برنمی تابند".
وی همچنین رشد علمی و هسته ای ایران را ناشی از "خواست و مقاومت مردم ایران در مقابل زیاده خواهی های غرب" دانست و گفت که این امر نقش تعیین کننده ای در این فرایند داشته و باعث توسعه ایران تاکنون شده است.
به گفته این تحلیلگر، پس از وقوع انقلاب اسلامی جنگ را به ایران تحمیل کردند و سپس تحریم ها شروع شد. تحریم های فلج کننده و همه جانبه ای که تاکنون هیچ کشوری در دنیا آن را تجربه نکرده است. با این وجود ایران همچنان پابرجاست و استقلال خود را حفظ کرده است و توانسته روی پای خود بایستد، امری که غرب از آن خشنود نیست.
وی با تاکید بر اینکه غرب و رژیم صهیونیستی به رغم روش های انتخاب کرده تاکنون راه به جایی نبرده اند، گفت: اکنون تنها راه چاره مذاکره با ایران است. غرب خواستار کسب اطمینان از کنترل موثر ایران است. آنها ممکن است موفق نشوند، اما اگر به توافق دست یابند و توافقی حاصل شود باید در آن حقوق هسته ایران مثل سایر کشورها به رسمیت شناخته شود و تحریم ها نیز به طور کامل برچیده شوند. این چیزی است که ایران به دنبال آن است.
آساق**241**1611


02/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن