تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798339093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت آب و منابع آبی ایلام در اولویت برنامه های جهاد کشاورزی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیریت آب و منابع آبی ایلام در اولویت برنامه های جهاد کشاورزی است ایلام- ایرنا- مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی ایلام گفت: مدیریت آب و منابع آبی برای تولید بیشتر محصول در اولویت برنامه ها و فعالیت های این سازمان قرار دارد.


"همایون کریمی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایجاد سایت های جامع آموزشی در حوزه های زراعت، باغبانی، دام و طیور، آبزیان و پرورش زنبور عسل در راستای مدیریت منابع آب، خاک و انرژی و نیز مدیریت تولید محصولات صورت گرفته است.
وی بیان کرد: از 58 هزار بهره بردار استان بخش عمده ای یعنی معادل 50 درصد را اشخاص بی سواد یا کم سواد تشکیل داده اند و 93 درصد بهره برداران باسواد نیز فاقد سواد دانشگاهی و علم روز هستند.
کریمی افزود: هم اکنون آموزش ها به سمت مخاطب محوری و کاربردی پیش می رود و بهره بردار از همان ابتدای مرحله کاشت تا زمان برداشت به صورت عملی با آخرین الگوهای روز دنیا و کشور آشنا می شود.
وی یادآور شد: در آموزش و ترویج از روش هایی چون آموزش دیداری، شنیداری، مدارس رادیویی – تلویزیونی و برای مخاطب خاص انجام می پذیرد.
مدیر ترویج جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: در گذشته بیشتر آموزش ها مبتنی بر استاد شاگردی بود در حالی که اکنون آموزش ها کاربردی و عملی است.
وی اضافه کرد: بهره برداران آموزش دیده پس از یادگیری اصول علمی و عملی فرایند کشاورزی در این سایت های آموزشی تا 40 درصد کاهش مصرف آب دارند.
کریمی افزود: کاهش مصرف آب و انرژی از برنامه های مهم و دارای اولویت سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت ترویج استان است.
وی یادآور شد: از مجموع 336 هزار هکتار اراضی قابل کشت استان، 26 هزار و 459 هکتار معادل 78 درصد به صورت اراضی دیم و مابقی اراضی آبی است که هدف اصلی سازمان تبدیل اراضی دیم به اراضی آبی مجهز به سامانه های آبیاری تحت فشار، بارانی و قطره ای به منظور کاهش هدررفت منابع آبی و برداشت سفره های زیر زمینی است.
مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی ایلام استفاده از تجهیزات نوین مانند دستگاه های حرارت سنج و رطوبت سنج برای اندازه گیری میزان حرارت و رطوبت آب و خاک قابل کشت را در رشد و توسعه کشاورزی استان مفید و موثر دانست.
وی ادامه داد: در حوزه پرورش دام، طیور، زنبور عسل و آبزیان هدف و برنامه ریزی بر روی افزایش تولید همراه با کاهش نهاده ها و به کارگیری فناوری در فرایند تولید است.
کریمی گفت: یکی از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی ایلام رسیدن به توسعه پایدار، استفاده از پسماندهای بخش کشاورزی و بازیافت آنها است که تحقق این اهداف علاوه بر کاهش تخریب محیط زیست موجب حفظ و تقویت آب و خاک، افزایش درآمدزایی بهره برداران و استفاده بهینه از منابع موجود است.
وی عنوان کرد: یکی از موثر ترین راه ها برای کاهش راندمان مصرف آب، تبدیل ارضی دیم به آبی، اصلاح سیستم های آبیاری نوین، کنترل روان آب ها، مهار آب های سطحی و استفاده از فناوری های حوزه آب و توسعه این فعالیت ها در سطح گسترده است.
مدیر اداره ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: برنامه دیگر وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی ایلام به کارگیری دانش آموختگان کشاورزی به عنوان ناظر است که این فارغ التحصیلان آخرین دانش و علم کشاورزی را به بهره برداران ارائه می دهند و در صورت تمایل خود نیز به فعالیت در حوزه کشاروزی می پردازند که برای این هدف تا کنون 170 ناظر کشاورزی در استان شده است.
وی وجود محدویت های نیروی انسانی و استخدامی، پراکنش گسترده بهره برداران و تنوع دامنه فعالیت آنها، پایین بودن سطح سواد و دانش کشاورزان و بهره برداران، کم تعداد بودن مروجین علم کشاورزی نسبت به تعداد بهره برداران، وسعت بالا و پراکندگی اراضی کشاورزی را از جمله مشکل ها و موانع سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت ترویج عنوان کرد.
کریمی گفت: یکی دیگر از مهمترین مشکلات و موانع بخش کشاورزی ایلام کمبود سرمایه و سرمایه گذار، نبود بازار مناسب برای عرضه محصولات کشاورزی و فقر بازاریابی، پایین بودن سطح مکانیزاسیون کشاورزی، بیکاری فصلی، پیربودن جمعیت اصلی بهره بردار است.
وی اضافه کرد: بر اساس سرشماری ها، کمبود سرمایه و سرمایه گذار به دلیل نظام بهره بردار خرد و پراکنده است و نیز رعایت نکردن الگوی کشت مناسب، باعث شده بهره برداران استان از درآمد لازم برخوردار نشوند.
کریمی افزود: همچنین نبود سرمایه و بازار فروش مشخص و مطمئن، فقر صنایع تبدیلی و فساد پذیری تولیدات سبب شده کشاورزان ایلامی عمده محصولات را یکجا و با قیمت پایین تر از ارزش واقعی به واسطه ها پیش فروش کنند که نتیجه این مشکلات متضرر شدن بهره برداران است. ک/3
7172/565


03/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن