تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813024491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویترز: فرانسه از عواقب شکست مذاکرات آگاه است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رویترز: فرانسه از عواقب شکست مذاکرات آگاه است
خبرگزاری رویترز طی گزارشی با اشاره به نقش کلیدی ایران در مبارزه با عناصر داعش و اهمیت این کشور در حفظ ثبات خاورمیانه، اعلام کرد که شکست مجدد مذاکرات عواقب سختی درپی دارد که دیپلماسی فرانسه با آگاهی از آنها نمی‌خواهد بار دیگر مسئول این شکست باشد.
به گزارش نامه نیوز، خبرگزاری رویترز در آستانه برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در وین اتریش طی گزارشی به قلم «جان آیریش» نوشت: با گذشت یکسال از «نه» فرانسویان به توافق در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، پاریس هم‌اکنون به واسطه کسب اطمینان‌خاطر از آمریکا همکاری بیشتری از خود نشان می‌‌دهد و با آگاهی از عواقب و پیامدهای بالقوه شکست مجدد مذاکرات در مقیاس منطقه‌ای، موضع و لحن بسیار مصالحه‌جویانه‌تر و مسالمت‌‌آمیزتری در این دور از مذاکرات در پیش گرفته است.

ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان از روز سه‌شنبه هفته گذشته بمنظور حصول توافق قطعی تا روز دوشنبه (امروز) یعنی ضرب‌الاجل تعیین شده در وین گردهم آمده‌اند اما آنطور که به نظر می‌رسد، مذاکرات ادامه خواهد یافت.

رویترز در ادامه گزارش خود نوشت: دولت فرانسه از دیرباز طرفدار سختی در مذاکرات هسته‌ای ایران بوده است و این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که برنامه هسته‌ای‌اش دارای هیچگونه بعد نظامی نیست و خواستار لغو تحریم‌های بین‌المللی است.

«نه» فرانسه به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به مذاکرات هسته‌ای ایران در سال گذشته، این امکان را به فرانسه داد که موقعیت و جایگاه خود را در صحنه بین‌المللی به اثبات برساند و نهایتا چشم‌اندازهای تجاری جدیدی را برای شرکت‌های فرانسوی در پادشاهی‌های خلیج (فارس) که نگران نفوذ فزاینده ایران هستند، گشود.  

امروز نیز با توجه به نقش کلیدی ایران در مبارزه با عناصر داعش و اهمیت این کشور در حفظ ثبات خاورمیانه، شکست مجدد مذاکرات عواقب و پیامدهای سختی به دنبال خواهد داشت بنابراین دیپلماسی فرانسه نمی‌خواهد بار دیگر مسئول این شکست باشد.

امروز سوم آذر پایان ضرب‌الاجل یک ساله ایران و 1+5 برای حل اختلافات است.تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) روز سه‌شنبه در حالی در شهر وین اتریش آغاز شد که طرفین برای رسیدن به توافق جامع تنها تا پایان امروز سوم آذر زمان دارند.

بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس به دست آمد، طرف غربی متعهد شده است تمامی تحریم‌های ایران را پس از حصول توافق جامع، لغو کند. بر اساس آن توافق که یکبار در تیر ماه تمدید شد، طرفین برای رسیدن به راهکار جامع تنها تا روز سوم آذر زمان دارند و گفته می‌شود عدم پایبندی واشنگتن و سه کشور اروپایی برای لغو تحریم‌ها بر اساس توافق ژنو، اصلی‌ترین مانع حصول توافق است.




منبع: فارس


۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن