تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803075840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده گرگان در مجلس: سرمایه گذاری مولد راه نجات اقتصاد گلستان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده گرگان در مجلس: سرمایه گذاری مولد راه نجات اقتصاد گلستان است گرگان - ایرنا - نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: مناسب ترین راه نجات اقتصاد ملی و محلی به خصوص در استان گلستان که محرومیت آن در پشت سرسبزی ظاهری قرار گرفته، سرمایه گذاری مولد است.


"عیسی امامی" روز دوشنبه در آستانه سفر کاروان دولت تدبیر و امید به گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سرمایه گذاری مولد که منجر به افزایش تولید و ارزش افزوده شود، راهکار کاهش مشکلات مختلف اقتصادی و از جمله بیکاری است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: بخش بزرگی از مشکلات کشور مربوط به بیکاری است و استان گلستان نیز گرفتار این مشکل بوده و باید برای رفع این معضل همه تلاش کنند.
نماینده گرگان و آق قلا در مجلس تاکید کرد: مهمترین راه برون رفت از این مشکل، سرمایه گذاری است و با توجه به این که دولت به دلیل برخی مشکلات از جمله تحریم ها توان این سرمایه گذاری را ندارد، باید در سایه اراده و عزم ملی از ناحیه حمایتی دولت این مهم صورت گیرد.
وی با یادآوری این که 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد و این میزان خود یک نگرانی ایجاد کرده است، اظهار کرد: اگر نقدینگی به سمت تولید هدایت نشود، تورم افسار گسیخته را به همراه دارد که با تلاش دولت برای مهار و کنترل تورم همخوانی ندارد.
نماینده مردم گرگان در مجلس ادامه داد: اگر نقدینگی کنترل شده در کشور پمپاژ شود، تورم که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده نیز کنترل و مهار خواهد شد.
امامی اضافه کرد: هدایت درست نقدینگی و برنامه ریزی صحیح برای سرمایه گذاری مولد در کنار هم افزایی و فعالیت بیشتر بخش تولید، موجب رشد اقتصادی مثبت در کشور و رفع معضل بیکاری و بهبود فضای کسب و کار می شود.
به گفته این نماینده مجلس، با ایجاد فضای سرمایه گذاری مولد و نیز ورود دانش آموختگان می توانیم فضای کسب و کار و درآمد خوب خانواده ها را شاهد باشیم که این مهم در کاهش آسیب های اجتماعی نیز نقش بسزایی دارد.
امامی اضافه کرد: مدیران ارشد کشوری و استانی و نمایندگان گلستان در مجلس باید توجه داشته باشند که این منطقه زمینه، استعداد و مواد اولیه لازم در بخش تولید، صنعت و کشاورزی و صنایع وابسته به کشاورزی را دارد.
وی گفت: با ایجاد کارخانه های صنایع غذایی و کشاورزی در استان می توان ارزش افزوده را افزایش داد و به ایجاد اشتغال پایدار کمک کرد.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با بیان این که سفر کاروان تدبیر و امید، فرصت طلایی برای تبدیل گلستان به یک استان اقتصادی محسوب می شود، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و تنگناهایی که در کشور وجود دارد، چالش ها و آسیب ها در استانی مانند گلستان وضعیت نامناسبی را ایجاد کرده است.
امامی با یادآوری این که تکیه گلستان به بودجه و تولید ثروت در آن متکی به کشاورزی است، اظهار کرد: کشاورزی استان باید جنبه اقتصادی پیدا کند.
وی همچنین تاکید کرد: با افزایش تولید ثروت در استان و افزایش ارزش افزوده به مراتب سهم گلستان از اعتبارات ملی افزایش خواهد یافت.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: افزایش ارزش افزوده در گلستان نیازمند افزایش سطح تولیدات کشاورزی و توجه به جنبه صنعتی شدن کشاورزی در این استان است.
امامی ادامه داد: دغدغه بعدی مردم گلستان که باید در جریان سفر رییس جمهوری به گلستان پیگیری شود، مشکل کمبود منابع آب شرب و کشاورزی است زیرا در شرایط کنونی حتی بارش های سیل آسا نیز کمکی به رفع این مشکل نکرده و تنها باعث وارد آمدن خسارت و آسیب می شود.
وی تصریح کرد: ما نتوانسته ایم از این باران ها بهره لازم را ببریم و لازم است طرح جامع سیلاب در گلستان از سوی دولت مورد توجه قرار گیرد و ردیف مستقلی در بودجه به این امر اختصاص یابد.
نماینده گرگان و آق قلا در مجلس به طرح پتروشیمی گلستان که بزرگترین پروژه سرمایه گذاری در استان است اشاره کرد و گفت: احداث این مجتمع عظیم آرزوی دیرینه 93 هزار سهام دار آن است که با احتساب اعضای خانواده های سهامداران، جمعیتی در حدود 500 هزار نفر را شامل می شوند.
امامی یادآور شد که طرح مجتمع پتروشیمی گلستان با گذشت هفت سال از کلنگ زنی آن هنوز به بهره برداری نرسیده است.
وی میزان سرمایه گذاری و ارزش افزوده این مجتمع را 50 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: این مجتمع پس از بهره برداری موجب اشتغال و افزایش سرمایه گذاری، صادرات و ارزش افزوده در گلستان می شود.
این نماینده مجلس در ادامه گلستان را از یکی از دروازه های تجارت کشور یاد کرد و گفت: افتتاح راه آهن گرگان - اینچه برون - ترکمنستان در سفر رییس جمهوری زمینه توعه مبادلات تجار ایرانی را از این مسیر فراهم می کند.
وی در ادامه به طرح راه آهن گرگان - بجنورد - مشهد اشاره کرد و گفت: با توجه به تعیین ردیف بودجه مشخص و منابع فایناس برای این طرح از دولت انتظار می رود دستور اجرایی شدن و شتاب بخشی در ساخت این پروژه را صادر کند.
7467/601


03/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن