تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821234710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش تمايل به مهاجرت در کشور به شکل معنادار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آذر ۱۳۹۳ (۱۴:۲ب.ظ)
مطابق نتايج حاصل از نظر سنجي ها؛ کاهش تمايل به مهاجرت در کشور به شکل معنادار جلسه 11 کميسيون نخبگان و آينده نگاري علم و نوآوري دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، در محل دبيرخانه اين شورا برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين جلسه به ادامه بررسي روند پديده مهاجرت نخبگان، اختصاص داشت، گزارشي با عنوان شاخص پتانسيل خالص مهاجرت، براساس نظرسنجي مؤسسه گالوپ در سال 2014 توسط سيدي، رئيس کارگروه نخبگان ارائه شد.
اين گزارش حاصل جمع بندي از مصاحبه با 519،908 نفر افراد بالغ 15 سال به بالا در 154 کشور جهان و در بازه زماني سال هاي 2010 تا 2012 ميلادي بود که در سال 2014 منتشر شده است.
اين گزارش از بعد جهاني نشان مي دهد که در مجموع، تمايل به مهاجرت در دنيا کاهش يافته است و از بعد ملي نتايج حاصل از نظر سنجي در جمهوري اسلامي ايران نشان داد که تمايل به مهاجرت در مردم به شکل معني داري کاهش يافته است.
پس از ارائه گزارش اعضاي جلسه نظرات و پيشنهادات خود پيرامون موضوع مورد بررسي را ارائه کردندف که اهم آن به اين شرح است: لزوم توجه به مهاجرت عام، بررسي دلايل کاهش تمايل در مهاجرت عام، لزوم توجه به عقلانيت اجتماعي نسبت به پديده مهاجرت نخبگان، نياز به بهره گيري از آمار و نتايج مؤسسات بين المللي جهت تدوين شاخص هاي بومي و نياز به کنترل و مديريت مهاجرت ناخواسته نخبگان از کشور با تدوين و ترويج برنامه هاي ترغيب آفرين و بهينه در کشور.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن