تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821217619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگرانی غرب، ایران قوی است/تاخیر در توافق، پیامد دارد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نگرانی غرب، ایران قوی است/تاخیر در توافق، پیامد دارد


رئیس پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به فرصت موجود برای توافق میان ایران و گروه ۱+۵، درباره دستیابی به توافق جامع در زمینه مسئله هسته ای تا ۲۴ ماه نوامبر، ابراز امیدواری کرد. «شاید هدف اصلی جلوگیری از قوی تر شدن ایران از نظر اقتصادی باشد.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبراز راشاتودی، هانس بلیکس گفت:‌ من برخی وقت ها فکر می‌کنم مسئله تسلیحات کشتار جمعی مسئله‌ای ساختگی است. ما درباره عراق دیدیم که چگونه دولت بوش می گفت که مشکل بزرگ، تسلیحات هسته‌ای عراق است؛ در حالی که هیچ سلاح اتمی وجود نداشت. در واقع، آنها این مسئله را ساخته بودند تا عده ای را علیه رژیم عراق پشت خود بسیج کنند. در اینجا نیز ما دوباره شاهدیم که از احتمال اینکه ایران بخواهد سلاح اتمی بسازد، صحبت می شود. شاید هدف اصلی پشت این قضیه، مسئله هسته‌ای نباشد و هدف جلوگیری از قوی تر شدن ایران از نظر اقتصادی باشد.    بلیکس که برای شرکت در سومین همایش بین المللی هسته ای مسکو به روسیه سفر کرده است، در گفتگو با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: بسیار امیدوارم که طرف های مذاکره کننده بتوانند به توافقی دست یابند که مسائل هسته ای ایران را حل کند.
وی با بیان اینکه تا کنون مشکلات اساسی حل شده است، افزود: در طول سال ها و با اجرای طرح اقدام ژنو که یک سال پیش اتخاذ شد، ایران و میانجیگران بین المللی گروه 1+5، تمام این مسیر را با هم طی کرده اند.
بلیکس رئیس پیشین انرژی اتمی

رئیس پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی، پذیرش حق قانونی ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را از دستاوردهای مذاکرات تهران و جامعه جهانی خواند.
بلیکس گفت: موافقت برای فروش نفت ایران هم از نتایج دیگر مذاکرات است که مسیر برای توافق جامع را هموارتر کرده است.
وی درباره امضای قراردادهای ساخت نیروگاه های هسته ای میان ایران و روسیه گفت: با توافق بزرگ ایران با روسیه برای ساخت واحدهای نیروگاه هسته ای و تحویل سوخت به این نیروگاه ها، عامل مثبت جدید در روند حل و فصل مسئله هسته ای به وجود آمده است.
بلیکس افزود: ایران در عرصه انرژی هسته ای هم برای خودکفایی و عدم وابستگی به خارج تلاش می کند. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تحویل فناوری های هسته ای و سوخت هسته ای به ایران از طرف غرب متوقف شده است. بنابراین ایران نمی خواهد در این عرصه به هیچ کشوری وابسته باشد و برای خودکفایی هسته ای تلاش می کند.
رئیس پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایرانی ها به دستاوردهای هسته ای خود به ویژه با توجه به اینکه در وضع تحریم به دست آمده است افتخار می کنند.  
بلیکس دیروزنیز، در همایش بین المللی هسته ای مسکو از رویکرد غرب درباره ایران انتقاد کرد و با بیان اینکه به لغو تحریم های ایران توجه کافی نشده است، گفت: قدرت های بزرگ باید در مذاکرات هسته ای به لغو تحریم های این کشور توجه بیشتری کنند.

وی گفت: معلوم نیست چرا با پیشرفت مذاکرات هسته ای ایران، تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا و متحدانش علیه این کشور لغو نشده است.

بلیکس درباره مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین، بر ضرورت تلاش بیشتر برای دستیابی به توافق جامع هسته ای در این دور از مذاکرات تاکید کرد.

وی گفت: تاخیر تصمیم گیری در این زمینه پیامدهای ناخوشایندی خواهد داشت و امیدوارم 24 نوامبر (سوم آذر) روند حل و فصل پرونده هسته ای ایران به پایان برسد.


 


شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن