تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804677614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نفش عقیدتی سیاسی در ارتش ارایه مشاوره مذهبی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نفش عقیدتی سیاسی در ارتش ارایه مشاوره مذهبی است جیبوتی - ایرنا – معاون هماهنگ کننده گروه عقیدتی سیاسی سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به شمال اقیانوس و خلیج عدن گفت: نقش سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی ایران ارایه مشاوره مذهبی است.


ناو سروان الهیات «روح الله صادقی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا در تشریح عمده اهداف عقیدتی سیاسی در سفرهای دریانوردی گفت: هدف از انجام فعالیت های فرهنگی - مذهبی استفاده از ظرفیت های معنوی کارکنان ارتش است تا با یاری خداوند سبحان نیروی دریایی و بالتبع آن ارتشی معنوی داشته باشیم که با نیروهای متعهد علمی ، فکری اداره و مترقی شود.
وی در پاسخ به این سووال که عقیدتی سیاسی در راستای حرکت به سمت این هدف چه برنامه ای را دنبال می کند، گفت: یکی از برنامه های عقیدتی سیاسی ایجاد حساسیت نسبت به مسایل دینی در قشر جوان ارتش است زیرا چنانچه خروجی ما افرادی بی تفاوت در قبال ارزش های ملی و معنوی باشند این نیرو ها اگر چه از لحاظ علمی و روحی برتر باشند اما به راحتی در اختیار سیاست های مختلف قرار می گیرند.
هماهنگ کننده گروه عقیدتی سیاسی سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به شمال اقیانوس و خلیج عدن گفت: به این منظور بر پرسنل عقیدتی سیاسی واجب است که روحیه انقلابی و ملی پرسنل وابسته به نیروهای مسلح به ویژه نیروهای چهارگانه ارتش را مورد توجه قرار دهند تا نیروهای یادشده با تقویت روحیه و بصیرت افزایی دچار وابستگی های سیاسی نشوند.
وی در پاسخ به این سووال که آثار این فعالیت های مذهبی در ارتش چیست ؟ توضیح داد: برکت تربیت دینی و اعتلای فرهنگ اسلامی به خود سازمان ارتش برمی گردد، وقتی آموزه های دینی برای کارکنان و پرسنل درونی شود روابط سازمانی بهتر شده و افراد رفتار خوبی نسبت به یکدیگر داشته و نسبت به مشکلات یکدیگر احساس مسوولیت می کنند.
نامبرده ادامه داد، این افراد با چنین روحیه ای از فرمانده خود که او نیز بالتبع انسان وارسته ای می باشد اطاعت پذیری بیشتری داشته ، ایثار و شهادت طلبی را که از عاشورائیان آموخته اند سرلوحه خود قرار می دهند و تابلویی از مجموعه صفات زیبای انسانی را به تماشا می گذارند و فرمانده نیز به وفاداری،تعهد و اطاعت پذیری مجموعه خود ایمان خواهد داشت.
ناو سروان صادقی در پاسخ به این سووال که عقیدتی سیاسی برای تثبیت این آموزه ها از چه راهکارهایی استفاده می کند، اضافه کرد، نخستین راهکار برای این مهم تداوم فعالیت های دینی است، اما برگزاری نمازهای جماعت یومیه، و برگزاری مداوم کلاس های روانخوانی و تفسیر قرآن کریم، سخنرانی های مذهبی و مناسبتی و بیان احکام شرعی همگی در این امر موثر هستند.
وی دومین راهکار را تهیه امکانات و محصولات فرهنگی عنوان کرد و گفت: تهیه بنرهای مذهبی، سجاده، اهدای جوایز فرهنگی و در اختیار گذاشتن کتاب ها و سیستم صوتی مناسب، از دیگر مصادیق آن به شمار می رود.
معاون هماهنگ کننده گروه عقیدتی سیاسی سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به شمال اقیانوس و خلیج عدن سومین راهکار این امر را الگو دهی مناسب ذکر کرد و افزود: آشنایی با اهل بیت علیهم السلام راهی پربهره برای شناخت اسلام ناب محمدی (ص) و الگوی کمال و سرمشق «چگونه بودن»است که با مقتل خوانی امام حسین(ع) الگوهای آزادگی، حریت، فداکاری و ولایت محوری مجسم می شود؛ با بیان مناقب امام سجاد(ع) الگوی بندگی و راز و نیاز مجسم می شود و همین الگو دهی ها اندک اندک آثار معنوی را درونی می کنند.
این ناوسروان الهیات در پاسخ به این سووال که کارکنان عقیدتی سیاسی می بایست دارای چه خصوصیاتی باشند تا تا ثیرگذاری بیشتری داشته باشند نیز گفت:خوش خویی و خوش خلقی به فرموده امام علی(ع) ریسمان محبت است و خوشرویی کارکنان عقیدتی زمینه ساز دوستی و مودت بین کارکنان شده و فضای ارتباط را تقویت می بخشد و باعث می شود تا کارکنان ارتش عقیدتی را از خود دانسته و راحت تر مسائل خود را مطرح کنند.
وی سعه صدر را از دیگر ابزار تحقق این کار عنوان کرد و گفت: در کارهای فرهنگی گاهی ممکن است مشکلات یا صحبت های خاصی پیش بیاید که نیاز است با سعه صدر با آن برخورد کنیم.
معاون هماهنگ کننده گروه عقیدتی سیاسی سی و دومین ناو گروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن یادآور شد، نقش عقیدتی سیاسی در ارتش نقش مشاوره ای و فرهنگی است و هیچگاه مچ گیری یا برخورد در دستور کار عقیدتی سیاسی وجود نداشته و نیست پس کارکنان ارتش باید عقیدتی را همیشه امین خود بدانند و چنانچه پیشنهاد یا انتقاد خاصی دارند آن را مطرح کنند تا با یاری خداوند سبحان و به کمک کارکنان شریف ارتش ما شاهد سازمانی علمی و معنوی و پربار باشیم.
اجتمام(4)**7029**1436


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن