تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802222164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايان مذاکرات و وظيفه رسانه هاي کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ آذر ۱۳۹۳ (۰:۵۹ق.ظ)
سياست روز: پايان مذاکرات و وظيفه رسانه هاي کشور
به گزارش خبرگزاري موج، روزنامه سياست روز چنين نوشت:
اگر همچنان درصد توافق کردن و يا نکردن در گفت وگوهاي هسته اي ايران و ۱+۵ را ۵۰ درصد بدانيم و فرض بگيريم که ۵۰ درصد به توافق نمي رسيم، بازنده و برنده اين گفت و گوها کدام طرف خواهد بود؟
جمهوري اسلامي ايران براي اين که به مدعيان غربي ثابت کند فرايند فعاليت هاي هسته اي اش صلح آميز است، پاي ميز مذاکرات نشست. اگر غير از اين بود، کشورهاي غربي و به ويژه آمريکا بايد به فعاليت هاي ايران در زمينه هاي هسته اي شک مي کردند.
همين سياست گفت وگوهاي هسته اي ايران ثابت مي کند که جمهوري اسلامي در پي توليد سلاح هسته اي نيست. ايران اسلامي ابزارهاي بسياري قدرتمندتري از سلاح هسته اي دارد. اما آمريکا و ديگر کشوهاي غربي و در کنار آن آژانس بين المللي انرژي هسته اي با گزارش هاي دو پهلو و مغرضانه خود، بدون مدرک و سند ادعا مي کنند ايران در پي ساخت سلاح هسته اي است.
در دنيا کشورهايي داراي تسليحات هسته اي هستند و هزينه هاي بسيار زيادي را هم براي ساخت و نگهداري از آن ها صرف مي کنند. اما داشتن اين تسليحات هسته اي چه مزيتي براي مردم اين کشورها داشته است؟!
کشورهايي از جمله هندوستان، پاکستان، کره شمالي و حتي کشورهاي اروپايي مانند انگليس و خود آمريکا و روسيه و رژيم صهيونيستي که داراي سلاح و کلاهک هسته اي هستند، چه مزيتي دارند؟ جز اين که امنيت دنيا را به خطر انداخته اند و هر از گاهي هم يکديگر را تهديد مي کنند و تهديد آنها به مفهوم نابودي زمين است.
کشورهايي در جهان سوم هم هستند که سلاح هسته اي دارند مانند هند، پاکستان و کره شمالي، اما اوضاع اقتصادي مردم اين کشورها چگونه است؟
آمريکا و ديگر کشورهاي داراي سلاح هسته اي به خاطر صرف صدها ميليارد دلار در حوزه نظامي به ويژه سلاح هسته اي، علي رغم بحران هاي اقتصادي همچنان براي داشتن بمب اتم پافشاري مي کنند و دست از توليد نسل جديد کلاهک هاي هسته اي بر نمي دارند. اما جمهوري اسلامي ايران در صدد است تا بتواند از ويژگي هاي صلح آميز و مفيد علم هسته اي بهره ببرد و از آن براي پيشرفت کشور در حوزه پزشکي يا کشاورزي و توليد انرژي استفاده کند. اين دستاوردهاي بزرگ هسته اي که اکنون وجود دارد، با تلاش و کوشش دانشمندان هسته اي کشورمان به دست آمده است، همه اين پيشرفت ها در زماني اتفاق افتاده که ايران در شديدترين تحريم هاي غرب و آمريکا قرار داشته و همين موضوع آمريکا و غرب را خشمگين کرده است.
انحصار طلبي غربي ها در واکنش هايي که به پيشرفت هاي هسته اي ايران نشان مي دهند اين موضوع را اثبات مي کند، پرسشي که ذهن آنها را درگير کرده اين است که چگونه ممکن ايران بدون کمک از ما به اين اندازه به پيشرفت هاي بزرگ هسته اي دست يافته است؟ در حالي که تحريم هاي گسترده اي عليه ايران وضع شده است. غربي ها و آمريکا از اين بابت خشمگين هستند که ايران خود به چنين پيشرفت هايي نائل آمده و اکنون در اين زمينه به غرب وابستگي ندارد و ما (غربي ها) نمي توانيم در اين زمينه بر روي ايران سلطه و غلبه داشته باشيم.
به همين خاطر هدف آنها تنها اين است که فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران برچيده شود و اگر قرار است ادامه داشته باشد بايد زير نظر و بر اساس خواسته آنها ادامه يابد. ايجاد محدوديت و وابسته کردن فعاليت هاي هسته اي کشورمان مهمترين هدفي است که آمريکا و غرب دنبال مي کنند.
اکنون که به پايان زمان مقرر گفت وگوهاي هسته اي نزديک مي شويم، اگر به توافق عادلانه و منصفانه دست يابيم، پيروزي از آن ما است و اگر هم توافقي حاصل نشد، باز هم پيروز اين نبرد ايران است.
پشت سر اين گفت وگوهاي هسته اي هيچ اتفاق ناگواري براي ايران نخواهد افتاد. در صورت به توافق نرسيدن همه فعاليت هاي هسته اي ايران در مدت زمان کوتاهي به حالت عادي و پيش از توافق اوليه باز مي گردد علاوه بر اين که ثابت مي شود با همه همکاري ها و شفافيت و انعطاف پذيري که ايران از خود نشان داد، غرب و آمريکا باعث و مقصر اصلي به نتيجه نرسيدن گفت وگوهاي هسته اي خواهند بود و اگر هم توافقي به دست آيد، جمهوري اسلامي ايران بر اساس آن توافق به فعاليت هاي صلح آميز هسته اي خود ادامه مي دهد و تحريم هاي ناعادلانه غرب عليه ايران برچيده خواهد شد و باز هم ثابت مي شود که همه ادعاهاي آمريکا و رژيم صهيونيستي عليه ايران پوچ و بي اساس بوده است.
اما باز هم بايد گفت و تأکيد کرد که آمريکا در صدد آن است تا اگر توافقي انجام نشود، ايران را مقصر بداند. رفتارها، گفتارها و تحليل هاي رسانه ها و مقامات کشورهاي غربي ۱+۵ نشان مي دهد که آنها در سر چه مي پرورانند.
حتي دست دادن هاي جان کري با محمد جواد ظريف مقابل دوربين هاي عکاسان و فيلمبرداران شبکه هاي گوناگون غربي و خارجي همين را اثبات مي کند.
هنگامي که کري دست خود را به سوي ظريف دراز مي کند، اين مفهوم را در افکار عمومي جهان القاء مي کند که آمريکا دست دوستي، دست همکاري و دست توافق هسته اي را به سوي ايران دراز کرده است و اگر توافقي نشود، يعني ايران به اين دست پاسخ نداده است.
اکنون در همه حوزه ها به ويژه در حوزه رسانه ها مطبوعات، راديو و تلويزيون و همچنين تحليلگران بايد آماده باش کامل باشد، تا هجمه هاي رسانه اي غرب عليه ايران در هر دو صورت را خنثي کنند.شبکه هاي برون مرزي کشورمان از اهميت ويژه اي برخوردارند تا بتوانند آن هجمه گسترده را چه توافق بشود و چه توافق نشود، پاسخ دهند تا افکار عمومي جهان در دست رسانه هاي غربي منحرف نشود.
نويسنده:محمد صفري













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن