تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802517056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکست حزب محافظه کار در انتخابات میاندوره ای / یوکیپ دومین کرسی رادر پارلمان انگلیس بدست آورد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شکست حزب محافظه کار در انتخابات میاندوره ای / یوکیپ دومین کرسی رادر پارلمان انگلیس بدست آورد لندن – ایرنا - حزب محافظه کار انگلیس به رهبری دیوید کامرون نخست وزیر این کشور، با شکست دیگر در انتخابات میاندوره ای در منطقه "راچستر و استرود"، یک کرسی دیگرش را در مجلس عوام به حزب عوام گرای "یوکیپ" داد.


به گزارش ایرنا، کسب دومین کرسی پارلمانی از سوی حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) بدنبال پیروزی "مارک رکلس" در انتخابات میاندوره ای روز پنجشنبه گذشته در "راچستر واسترود" واقع در استان کنت و در 48کیلومتری جنوب شرقی لندن بدست آمد.
انتخابات میاندوره ای در این منطقه، بدنبال استعفای «مارک رکلس» نماینده این حوزه انتخابیه از حزب محافظه کار و پیوستن وی به حزب ضد اروپایی و عوام گرای استقلال انگلیس (یوکیپ) به رهبری "نایجل فاراژ" صورت گرفت.
رکلس در این انتخابات توانست 16 هزار و 867 رای بدست آورد که 2 هزار و 920 رای بیشتر از رای نامزد حزب محافظه کار و 13 هزار و 947 رای بیشتر از رای نامزد حزب کارگر بود.
نامزد حزب لیبرال دمکرات که در حال حاضر سومین حزب مهم انگلیس شمرده می شود، در این انتخابات تنها 349 رای آورده است که یک شکست جدی برای این حزب که هم اکنون با حزب محافظه کار تشکیل دولت ائتلافی داده است، بشمار می آید.
13 نفر از احزاب مختلف از جمله احزاب محافظه کار، کارگر و لیبرال دمکرات، در انتخابات میاندوره ای "راچستر و استرود"، نامزد شده بودند، اما با توجه به نظرسنجی های صورت گرفته، شانس "مارک رکلس" از حزب یوکیپ برای پیروزی در این حوزه انتخابیه پیش از سایر نامزدها اعلام شده بود.
در دوره قبلی انتخابات حوزه انتخابیه "راچستر و استرود" در سال 2010 میلادی، نیز مارک رکلس که آن موقع عضو حزب محافظه کار بود، 49.2 درصد آرا و نامزد حزب کارگر 28.5 درصد از آرا بدست آورده بود.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در واکنش به نتایج این انتخابات گفت کاملا مصمم است که حزب محافظه کار بتواند در انتخابات عمومی سال آینده میلادی به پیروزی دست یابد و کرسی های از دست داده را مجدد به دست آورد.
اما مارک رکلس، نماینده حزب یوکیپ پس از اعلام پیروزی اش در جمع هوادارانش گفت: اگر می توانیم اینجا پیروز شویم پس می توانیم در تمام کشور پیروز باشیم..
رکلس عنوان کرد: اگر به آزادی باور دارید، و خواهان کاهش مالیات ها هستید و به دولت پاک اعتقاد دارید، اگر به قدرت مردم ایمان دارید و معتقدید جهان از اروپا بزرگتر است و به انگلیس مستقل باور دارید، با ما (یوکیپ) همراه شوید، ما کشورتان را به شما بازمی گردانیم.
وی همچنین گفت که حزب یوکیپ به ارایه خدمات اجتماعی و پزشکی مجانی در انگلیس باور دارد و در صورت پیروزی آن را به اجرا خواهد گذاشت.
"نایجل فاراژ"رهبر حزب استقلال انگلیس نیز این "پیروزی بزرگ" را نشانگر "شکست همه شرط بندی ها" برای انتخابات عمومی ماه می سال 2015 میلادی توصیف کرده است.
"نایجل فاراژ" گفته است این حزب پس از کسب آرای لازم در انتخابات عمومی سال آینده میلادی، می تواند سبب ایجاد تعادل قدرت در انگلیس شود که به طور سنتی در اختیار دو حزب قدرتمند محافظه کار و کارگر قرار دارد.
رهبر حزب استقلال انگلیس همچنین گفته است که انتظار دارد نمایندگان محافظه کار بیشتری به این حزب نوپا بپیوندند.
"نایجل فاراژ" که در جریان انتخابات پارلمان اروپا در 22 می (اول خرداد ماه 1393 )موفق شد، بار دیگر به این پارلمان راه یابد، رسما از سوی حزب استقلال برای کسب کرسی "کنت" در انتخابات سراسری آینده نامزد شده است.
وی که از سال 2010 میلادی رهبری حزب استقلال را بر عهده دارد و یک پیروزی را در انتخابات اخیر پارلمانی اروپا تجربه کرده، امیدوار است بتواند به پارلمان انگلیس راه یابد.
حزب یوکیپ که دارای دیدگاه های منفی نسبت به پیوستن انگلیس به اتحادیه اروپا و سیاست های مهاجرتی است، اواسط مهرماه گذشته و تنها پنج ماه پس از پیروزی شگفت انگیز در انتخابات پارلمان اروپا، با پیروزی نامزد این حزب در انتخابات میاندوره ای منطقه "کلاکتون " برای نخستین بار موفق به کسب یک کرسی در مجلس عوام انگلیس شد و بار دیگر یک شگفتی سیاسی در این کشور رقم زد.
"داگلاس کارسوِل" از حزب یوکیپ در حوزه انتخابیه "کلاکتون" واقع در ساحل شرقی انگلیس موفق شد در این انتخابات با پشت سرگذاشتن نامزدهای حزب محافظه کار و کارگر، 59 و 75 صدم آرا را به خود اختصاص دهد.
کارسول نیز همانند «مارک رکلس»، پیشتر عضو حزب محافظه کار انگلیس بود که به دلیل مخالفت با سیاست های کامرون نخست وزیر این کشور و رهبر این حزب در اواخر ماه آگوست از جرگه محافظه کاران جدا شد.
جدایی "داگلاس کارسول" و "مارک رکلس" از حزب محافظه کار انگلیس و پیوستن آنها به حزب استقلال (یوکیپ)، علاوه بر وارد کردن ضربه اعتباری به حزب "دیوید کامرون" ، این حزب را در وضعیت نامناسبی قرار داده است .
از زمان تأسیس حزب یوکیپ در سال 1993 میلادی این نخستین بار بود که این حزب موفق می شود، به مجلس عوام انگلیس راه پیدا کند.
حزب استقلال انگلیس در مهرماه گذشته در انتخابات میاندوره ای حوزه انتخابیه "هی وود" و "میدلتون" در بخش "منچستر" نیز که به طور سنتی ساکنانش طرفدار حزب کارگر هستند، اگرچه نتوانست پیروز شود اما توانست با پشت سرگذاشتن حزب محافظه کار، 39 درصد آرا را به دست آورد که نسبت به انتخابات در سال 2010 میلادی افزایش سه درصدی نشان می دهد.
به گفته تحلیل گران در انتخابات سال آینده میلادی انگلیس که برای انتخاب 650 کرسی مجلس عوام برگزار می شود، احتمال پیروزی حزب استقلال زیاد نیست، اما کسب کرسی قابل توجه از سوی این حزب، می تواند سبب کاهش قدرت احزاب محافظه کار و کارگر و تضعیف هر چه بیشتر حزب لیبرال دمکرات که هم اینک با حزب محافظه کار تشکیل دولت ائتلافی داده است، شود.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه کار هشدار داده است که کسب آرای زیاد توسط حزب استقلال می تواند منجر به پیروزی حزب کارگر در انتخابات عمومی آینده این کشور در سال 2015 میلادی شود.
"گرانت شاپس" رییس حزب محافظه کار انگلیس نیز گفته است اگر موفقیت حزب استقلال در انتخابات سال آینده تکرار شود، به معنای موفقیت "اد میلیبند" رهبر حزب کارگر خواهد بود.
حزب مخالف کارگر که دارای گرایش های چپ میانه است در حال حاضر از 650 کرسی مجلس عوام انگلیس دارای 257 کرسی، از 792 کرسی مجلس لردها دارای 218 کرسی و از 73 کرسی انگلیس در پارلمان اروپا دارای 20 کرسی است.
حزب محافظه کار انگلیس به رهبری دیوید کامرون که به همراه حزب لیبرال دمکرات دولت ائتلافی تشکیل داده ، در حال حاضر از 650 کرسی مجلس عوام دارای 303 کرسی و از 792 کرسی مجلس لردها دارای 232 کرسی و از 73 کرسی انگلیس در پارلمان اروپا دارای 19 کرسی است.
اروپام** 1** 1552**1613


30/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن