تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805456977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطیب جمعه قم: انجام مذاکره، سیاست نظام است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خطیب جمعه قم: انجام مذاکره، سیاست نظام است قم - ایرنا - خطیب جمعه قم با بیان اینکه نمیدانیم سرانجام مذاکرات 1+5 چه می شود، گفت: رهبرمعظم انقلاب درآغازسال 88 فرمودند "افرادی می گویند با اینها مذاکره کنیم، گرچه من چشمم آب نمیخورد که نتیجه داشته باشد، ولی مخالفتی هم نمیکنم"؛ از اینرو مذاکرات درحال انجام سیاست نظام است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین "سید محمدی سعیدی" در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در حوزه کلان، کشور با مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی اداره می شود، اظهار کرد: هم مذاکره کنندگان در چارچوب سیاست های رهبر معظم انقلاب حرکت می کنند و هم مردم انتظاری غیر از این، از آنها ندارند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ملت ایران عاشورایی و فرهنگ ملت ما "هیهات من الذله" است، خاطر نشان کرد: استکبار بداند که نمی تواند این ملت را به ذلت بکشاند.
سعیدی همچنین به مساله عدم رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به نامزدان پست وزارت علوم اشاره کرد و گفت: به عنوان امام جمعه نمی خواهم وارد این چالش شوم، اما نیروهای قابل و لایق فقط محدود به چهره های شناخته شده یک جناح معروف نیستند و مردم توقع دارند در همه مباحث شعار اعتدال در عمل اجرا شود.
وی ادامه داد: مردم انتظار دارند که رییس جمهوری به شعار اعتدال در عمل پایبند باشد و در این عرصه دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مساله را پایان دهند و شعار اعتدال در این مساله در حد شعار باقی نماند.
امام جمعه موقت قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره جهانی "جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام" در قم اظهار کرد: جریانهای تکفیری خطر بزرگی برای جهان اسلام و کل دنیای بشریت هستند و کاری می کنند تا چهره ای زشت و خشن از اسلام نشان دهند، از اینرو جمعی از علمای دین تصمیم به برگزاری این کنگره گرفته اند.
سعیدی اضافه کرد: در این کنگره عالمان اتفاق نظر کنند که تکفیریها با اسلام بیگانه هستند و دنیا، آنان را به اسلام نسبت ندهد؛ چراکه اسلام دین مودت، دوستی و محبت است و مسلمانان حتی به غیرمسلمانان نیز محبت می کنند و در کشور ما نیز اقلیت های دینی با حفظ حقوق شهروندی، زندگی راحتی را دارند و در مجلس شورای اسلامی نیز دارای نماینده می باشند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه برخی از جوانان کشورهای اسلامی فریب تکفیریها را می خورند و گمان می کنند که راه ترور، راه بهشت است، خاطرنشان کرد: باید این مساله را برای آنها مشخص کرد که این راه، راه دوزخ است.
سعیدی با بیان اینکه این کنگره در قم به عنوان پایتخت شیعه و توسط دو مرجع تقلید برگزار می شود، تصریح کرد: این امر بیانگر این است که جهان تشیع از ترور و تروریست بیزار است و این اولین گام موفق فرهنگی است که توسط این دو مرجع بزرگوار برداشته شده است و از این بابت از حضرات آیات مراجع تقلید مکارم شیرازی و سبحانی تشکر می کنیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به هفته بسیج، این هفته را فرصتی مناسب برای شناختن بسیج دانست و گفت: بسیج یادگار امام راحل(ره) است و اگر بر کشوری تفکر بسیجی حاکم شود و نوای بسیجی طنین انداز شود، چشم و دست طمعکاران قطع می شود.
سعیدی با بیان اینکه بسیج تنها یک نهاد نیست و یک فرهنگ است، تاکید کرد: بسیجی، دینمدار، ولایتمدار و قانونمدار است و در تحقق آرمانهای اسلام خستگی ناپذیر می باشد.
وی با بیان اینکه افتخار امام خمینی(ره) به بسیجی بودن بود، اظهار کرد: امروز هم چفیه رهبر معظم انقلاب اسلامی که همواره بر آن ملازمت دارند بدین معنی است که رهبر کشوری که متعلق به امام زمان(عج) می باشد همچون یک بسیجی همیشه آماده است و بسیجیان نیز به عنوان پشتوانه انقلاب اسلامی باید همیشه آماده باشند.
وی همچنین نقش بانوان بسیجی را در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران سازندگی نقشی برجسته برشمرد و تاکید کرد: امام راحل(ره) خواب راحت را از چشم زورگویان جهان گرفت و نور امید را در دل امت های جهان تابانید و امروز نمونه این بسیج را در کشورهایی همچون عراق، لبنان، سوریه و یمن شاهد هستیم.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه استکبار جهانی نمی توانند این بنایی را که امام خمینی(ره) ساخته اند، ویران کند، خاطرنشان کرد: بسیج حزب خداست و حزب خدا شکست ناپذیر می باشد.
وی همچنین با بیان اینکه یکی از آثار شوم تجسس در امور دیگران ایجاد فساد است، افزود: در غیر موارد ضرورت نباید در امور شخصی دیگران تفتیش و تجسس کرد و حتی حساسیت های بی جا می تواند انسان های مومن را هم فاسد کند.
در نماز جمعه امروز قم تعدادی از مهمانان کنگره جهانی "جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام" حضور داشتند و دکتر "محمد شریف الصواف" معاون وزیر اوقاف سوریه و عضو اتحاد علمای بلاد شام پیش از خطبه های نماز جمعه قم سخنرانی و بر وحدت میان مسلمانان تاکید کرد.
کنگره جهانی "جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام" به ریاست آیت الله "ناصر مکارم شیرازی" و هدایت علمی آیت الله "جعفر سبحانی" از مراجع تقلید روزهای دوم و سوم آذر ماه سال جاری در قم برگزار می شود. ک/4
7406/ 553


30/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن