تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 19 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

صنعت نواز

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799761912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار رشت: تکمیل پروژه هایی با پیشرفت 80درصد در اولویت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار رشت: تکمیل پروژه هایی با پیشرفت 80درصد در اولویت است رشت- ایرنا - فرماندار رشت با اشاره به در اولویت بودن اجرای پروژه های با بیش از80 درصد پیشرفت فیزیکی گفت: در این خصوص132پروژه شناسایی شده که برای تکمیل آنها علاوه بر اعتبارات کنونی 104 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "سیدعیسی مهدوی" روز جمعه در جلسه برنامه ریزی شهرستان رشت با بیان این که برای اجرای 452 پروژه تعریف شده در این شهرستان نیاز به 45 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود، گفت: با پیگیری های انجام شده، 23 میلیارد تومان از این اعتبارات از محل تبصره 22 به طور کامل تحقق یافت.
به گفته وی، تا کنون بیش از8/19 میلیارد تومان از محل تملک دارایی و 5/2 میلیارد تومان از محل دو درصد نفت و گاز معادل 50 درصد بودجه پیش بینی شده برای پروژه های شهرستان رشت تحقق یافته است.
وی در ادامه میزان اراضی کشاورزی شهرستان رشت را 80 هزار هکتار عنوان و اظهار کرد: از این میزان 64 هزار هکتار اراضی شالیزای است که این نشان دهنده اهمیت و نیاز توجه به بخش کشاورزی در این شهرستان است.
وی تصریح کرد: لاینینگ و بتونی کردن انهار، ساماندهی آببندان ها ، راه امام زاده هاشم – خمام از جمله پروژه های تاثیر گذاری هستند که اعتبارات مورد نیاز آنها را باید از منابع مالی دیگری تامین کنیم.
* جبران عقب افتادگی های شهرستان رشت
نماینده مردم شهرستان رشت نیز در این نشست با اشاره به تهیه پیش نویس بودجه سال 94در آینده نزدیک اظهار کرد: یک سوم جمعیت استان در شهرستان رشت ساکن هستند که این بیانگر این است که تاثیر رفع مشکلات در این شهرستان مشکلات بخشی اعظمی از مردم استان را حل می کند.
" غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی" با بیان این که در برخی شاخص ها دچار عقب افتادگی هایی نسبت به کشور هستیم، افزود: شهرستان رشت ظرفیت بسیار خوبی دارد و نمایندگان تلاش می کنند تا با پیگیری و اخذ اعتبار بیشترمشکلات و عقب افتادگی ها را جبران کنیم.
وی تصریح کرد: 83 درصد کل بودجه کشور به صورت ملی است از اینرو جذب اعتبارات ملی می تواند نقش موثری برای اجرای پروژه ها داشته باشد.
وی گفت: براساس تصمیم مجمع نمایندگان گیلان باید هر دو هفته یکبار یک وزیر در گیلان حضور یابد و یا دیداری با وزرای مربوطه انجام شود.
وی از مسوولان خواست تا برنامه هایی که باید در بودجه 94 لحاظ شود، و پروژه ها و اقدامات در دست اجرا و دیون و مطالبات به پیمانکاران را در اختیار نمایندگان قرار دهند.
وی تصریح کرد: باید ارزیابی مسوولان و مدیران استان، استفاده آنها از ظرفیت ها باشد.
* بهسازی راه های روستایی در اولویت
مدیرکل راه و شهرساز ی گیلان با اشاره به تامین رایگان قیر از سوی وزارت راه و شهرسازی گفت: از نظر شاخص بهسازی راه های روستایی به شدت عقب ماندگی داریم و ظرفیت و فرصت بسیار مناسبی برای بهسازی راه های روستایی ایجاد شده است.
" شعبانعلی خاوری" افزود: نگهداری و بهسازی راه های روستایی ر دو سه سال اخیر مورد توجه قرار نگرفته است.
وی میزان راه های شهرستان رشت را 390 کیلومتر عنوان و اظهار کرد: یکی از پروژه های مهم راه و شهرسازی گیلان، ادامه آزادراه امامزاده هاشم – انزلی است که 67 کیلومتر آن در شهرستان رشت واقع شده است.
وی اعتبارات سالیانه برای این پروژه را بسیار اندک ارزیابی و تصریح کرد: اگر با این اعتبار جلو برویم سال ها برای تکمیل آن وقت لازم است.
وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری برای اجرای پروژه و بهره برداری از آن را پیدا کردیم که منابع مالی اش را از محل عوارضی تامین کند که برای استفاده از این فرصت نیازمند همکاری هستیم.
* توافق با دولت چین برای انجام پروژه های زیربنایی کشاورزی
همچنین مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به کشاورزی بودن استان گفت: برای سال 94 باید از ظرفیت ها استفاده کنیم و صرفا به منابع دولتی اکتفا نکنیم.
" علی آقا بیگی" افزود: با توجه به جایگاه شهرستان رشت در بخش کشاورزی ، حل مسائل این بخش بسیاری از مشکلات این قشر را رفع می کند.
وی با اشاره به توافقات کشور با دولت چین تصریح کرد: سهم گیلان در این بسته با بیشترین سهم در کشور برای تکمیل فعالیت های این بخش بالغ بر 300 میلیارد تومان پیش بینی شده که شورای اقتصاد نیز مجوزش را صادر کرده است که پس از تایید نهایی عملیاتی می شود.
وی اضافه کرد: با این اعتبار پروژه هایی از قبیل کاهش تلفات آب کشاورزی ، لاینینگ و بتونی کردن انهار و ... انجام خواهد شد که موجب دغدغه کمتر کشاورزان می شود.
وی ادامه داد: با وجود پیگیری های ما تخصیص بودجه از اعتبارت ملی برای سد بیجار 90 درصد، و شبکه های اصلی 76 درصد بوده اما تخصیص استانی آن بسیار اندک است.
* تلاش برای حل مستهلک بودن شبکه های آب روستایی
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان نیز با بیان این که امروز با توجه به پیشرفت کشور در تمامی زمینه ها عقب ماندگی آب شرب پذیرفته نیست، گفت: برای ادا کردن این حق اولیه مردم باید ساز و کارهای مناسبی برای سرعت بخشی اجرای پروژه های آب اتخاذ کرد.
وی با اشاره به نیاز اعتبار برای تکمیل پروژه های آبرسانی گفت: برای تکمیل مجتمع آبرسانی در سال 94، 200 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که این اعتبار بسیار اندک است که انتظار داریم از طریق دولت یا کمیسیون بودجه به یکهزار میلیارد تومان افزایش یابد.
وی بابیان این که یکی از مشکلات آب روستایی مستهلک بودن و فرسوده بودن شبکه هاست، اظهار کرد: 19 هزار کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال داریم که سه هزار و 200 کیلومتر آن در شهرستان رشت است و برای نگهداری و بازسازی این سرمایه ردیف بودجه ای وجود ندارد.
نماینده دیگر رشت نیز گفت: اکنون فضای بسیار خوبی ایجاد شده است که مسوولان باید از این فرصت استفاده کنند.
"حسن تامینی لیچایی" افزود: در بخش بهداشت و درمان مردم خیلی مشکل داشتند که رضایت نسبی در این بخش ایجاد شده است.
مدیرکل بحران استانداری گیلان نیز با بیان این که حوادثی که رخ می دهد، توسعه و خدمت رسانی را کند می کند، گفت: در حوادث غیر مترقبه طبیعی به تاسیسات و تجهیزات خسارت وارد می شود.
" افشین عزیزی" افزود: باید دیون و مطالبات پیمانکاران که در بحران ها حضور یافتند، پرداخت شود تا در صورت بحران دیگری آنها رغبتی برای خدمت رسانی به مردم داشته باشند.
شورای برنامه ریزی شهرستان رشت صبح جمعه با حضور شماری از مدیران کل و مدیران شهرستانی در فرمانداری رشت برگزار شد.
شهرستان رشت دارای 930 هزار جمعیت است که 60 درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.ک/3
7296/ 603


30/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن