تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798583222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمارش معکوس در وین؛ 3 روز تا پایان ضرب‌الاجل/ از سنگ‌اندازی آمانو در مذاکرات تا ورود وزرای خارجه به وین


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
شمارش معکوس در وین؛ 3 روز تا پایان ضرب‌الاجل/ از سنگ‌اندازی آمانو در مذاکرات تا ورود وزرای خارجه به وین
روز گذشته وزیر امورخارجه آمریکا پس از دیدار با همتای فرانسوی خود وارد وین شده و پس از آن شاهد برگزاری نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا و هماهنگ کننده 1+5 بودیم.
 به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) به همراه "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا(هماهنگ کننده 1+5) در سوم آذر 1392 (24 نوامبر 2013) در شهر ژنو در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران به توافقی تحت عنوان "برنامه اقدام مشترک" (توافق ژنو) دست یافتند و این توافقنامه در 30 دی ماه 92 وارد مرحله اجرا شد و از آن پس گفت‌وگوها درباره راه‌حل جامع هسته‌ای تا کنون ادامه دارد.





نشست دوجانبه عراقچی و ریابکوف






در سومین روز رایزنی‌ها در وین در راستای حصول توافق جامع هسته‌ای گفتگو میان هیئت ایرانی به ریاست عراقچی با نماینده روسیه از سر گرفته شد.

نشست سه جانبه ظریف، اشتون و برنز








در نوبت ظهر روز گذشته نیز وزیرامورخارجه کشورمان طی یک نشست سه جانبه با هماهنگ کننده 1+5 و معاون وزیرخارجه آمریکا به گفتگو پرداخت.

ورود کری و برگزاری نشست سه جانبه با ظریف، اشتون






وزیر امورخارجه آمریکا پس از دیدار با همتای فرانسوی خود طی یک پرواز مستقیما وارد وین شده و پس از آن شاهد برگزاری نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا و هماهنگ کننده 1+5 بودیم.

حاشیه‌ها در وین

سنگ‌اندازی آمانو در مذاکرات هسته‌ای: "یوکیا آمانو"، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانسی خبری در وین بار دیگر بر بازرسی از تاسیسات پارچین تاکید کرد و هنگامی که خبرنگاری از آمانو پرسده آیا پارچین در موارد هسته‌ای محسوب می‌شود، وی گفت: تا قبل از بازدید از پارچین نمیتوان حرفی زد.

باتوجه به اینکه تاسیسات پارچین هسته‌ای نبوده و نظامی است و برنامه نظامی هر کشوری موضوع امنیتی و ملی بوده و با توجه به تمامی این اوصاف تا کنون ایران اجازه بازدید از این تاسیاست را نیز داده است و مطرح کرد دوباره ان نتها نشان از زیاده خواهی دارد.

آمانو: مسائل حل نشده بسیاری در مورد برنامه هسته ای ایران باقی مانده است و ما نمی دانیم که ایا توافقی خواهد بود یا نه، اما اگر بخواهند اماده این نقش خود را ایفا کنیم همچنین نمی‌دانیم توافق می‌شود یا خیر، اما اگر از ما درخواستی شود، اماده‌ایم تا نقش  خود را اینفا کنیم و  ایران توضیحاتی را که آژانس براساس آنها بتواند اقدامات عملی باقی مانده و مهم را روشن کند، ارائه نکرده است.

این اظهارات تماما با انچه تاکنون ایران انجام داده و بازدیدها و برنامه‌های همکاری ایران مغایرت دارد و هم‌زمانی این اظهارات با مذاکرات تنها جلوه‌ای از سنگ‌اندازی و سایه بدبینی را در مذاکرات خواهد انداخت چراکه انچیزی که آمانو تکرار می‌کند تنها خط دهی‌هایی در پشت پرده است.

دیدارهای کری در وقت اضافه : جان کری که  این روزها در تلاطم سفرهایی است که در اتاق‌های فکر آن اولین موضوع مطرح شده بحث مذاکرات هسته‌ای ایران مطرح می‌شود و یکی از این سفرها عزیمت به فرانسه و دیدار با فابیوس( کسی که وقتی نامش در مذاکرات تداعی کننده ماجرای تلخ ژنو 2 است هنگامی که تا دقیقه نود توافق در مرحله انجام بود، که فرانسه بازی را به هم زد و همه دنیا هم فهمیدند که فرانسه مقصر است) بود.

تیتر جمعی از اظهار نظرات در فضای مجازی

راشاتودی: مبالغه و اطلاع رسانی نادرست در جریان اصلی رسانه ای دنیا همواره تصویری نادرست و ناعادلانه از فعالیت‌های هسته‌‌ای ایران را نشان می‌دهد.

آسوشیتدپرس: مقامات آمریکایی تمدید مذاکرات را محتمل‌ترین نتیجه نشست وین می‌دانند.

یک منبع نزدیک به مذاکرات هسته‌ای:  مقامات نزدیک به مذاکرات هسته‌ای ایران اعلام کردندکه وزیر خارجه آمریکا به دنبال آن است که متحدان کشورش را در یک جبهه متحد قرار دهد.

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل: نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد که رئیس جمهور آمریکا باید تهدیدات سنا در ایجاد مانع در دستیابی به توافق هسته‌ای را در نظر بگیرد.

یک منبع غربی: خبرگزاری ایتارتاس از وین به نقل از یک منبع غربی گزارش داد دستیابی به توافق نامه موقت جدید در مذاکرات هسته ای ایران ممکن است.

سعود الفیصل: وزیر امور خارجه عربستان در گفتگویی با همتی فرانسوی خود خواستار اتخاذ موضع تند از سوی پاریس در جریان مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 شد.

منابع دیپلماتیک فرانسوی: منابع دیپلماتیک فرانسوی در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفتند رئیس جمهوری امریکا به دلیل پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌ دوره‌ای کنگره توانایی ریسک در مورد توافق با ایران را ندارد.

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایران: یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران اعلام کرد که در مذاکزات دو روز گذشته هیچ صحبتی از تمدید مذاکرات به میان نیامده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: ایران از مواضع خود در بازطراحی راکتور اراک عقب نمی‌نشیند.

ژرارد آرو: سفیر فرانسه در سازمان ملل طی پیامی تاکید کرد پاریس در مقابل هر گونه توافق بد با ایران خواهد ایستاد.

بیانیه پارلمان انگلستان در مورد مذاکرات هسته ای با ایران:  در بیانیه مجلس عوام انگلستان آمده است که این کشور متعهد به جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای (!) است و مایل است تا از طریق مذاکرات و دیپلماسی پرونده هسته ای ایران حل و فصل شود.

منابع آگاه : منابع آگاه گفته اند مذاکرات احتمالا تا ماه مارس تمدید می شود.

سناتور مارک کرک: سناتور"مارک کرک" جمهوری خواه به اقدامات ضد ایرانی شهره است تهید کرد هرگونه توافق هسته ای با ایران باید به تصویب کنگره برسد.

ریابکوف: معاون وزیر خارجه روسیه گفت هنوز در مورد تمدید مذاکرات صحبت نشده است.

موگرینی : مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت راه حل پرونده هسته ای ایران ، مذاکره است.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن