تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819404735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمبود منابع مالي، علت کندي عمليات تکميل شبکه فاضلاب تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۱۸ق.ظ)
کمبود منابع مالي، علت کندي عمليات تکميل شبکه فاضلاب تهران براي ساخت و تکميل فاضلاب کشور اعتباري حدود 19 هزار ميليارد تومان نياز است که اين نياز را سالانه با پرداخت 1100 ميليارد تومان نمي توان پوشش داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در شهر تهران چند چيز را مي شود هر روز بدون کم و کاست حس کرد از جمله آلودگي هوا، ترافيک، آلودگي هاي صوتي ناشي از بوق ماشين ها و البته باريک شدن کوچه و خيابان هاي شهر که به واسطه عمليات شرکت آبفا براي تکميل شبکه فاضلاب رخ داده است.
اما به جز 3 مورد اول که فکر نمي کنيم تا 100 سال آينده، مرتفع گردد، مورد چهارم نيز چيزي نمانده است که 100 ساله شود.
شل و سفت شدن عمليات ساخت شبکه فاضلاب شهري در تهران همه را کلافه کرده است؛ زيرا يک روز صبح از خانه که بيرون مي آييد با کند و کاوهاي عميقي در سطح کوچه و خيابان مواجه مي شويد که نه تنها تردد را کند کرده، بلکه در انجام امور معمول روزانه نيز خلل ايجاد مي کند، اما؛ اين دشواري تا 1ماه ادامه داشته و بعد از اين مدت، همه چيز برچيده شده و خيابان تقريبا مثل قبل مي شود.
شما فکر مي کنيد که کار تمام شده و سيستم فاضلاب منطقه شما به شبکه سراسري متصل شده است، اما؛ اين موضوع داستاني متفاوت دارد. شما بايد بدانيد که اين بر چيده شدن نشان از اتمام کار نيست، بلکه تنها نشانه اي است از اتمام منابع مالي براي ادامه کارتا روزهاي آينده است.
علي اصغر قانع معاون برنامه ريزي و توسعه آبفاي کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج در مورد فاضلاب تهران چنين گفت: براي ساخت و تکميل فاضلاب کشور اعتباري در حدود 19 هزار ميليارد تومان نياز است که اين نياز را سالانه با پرداخت 1100 ميليارد تومان نمي توان پوشش داد.
وي ادامه داد: منابع ساخت شبکه فاضلاب محدود است، اما؛ براي شهر تهران توانسته ايم به جز اعتبارات تملک دارايي از تسهيلات بانک توسعه اسلامي استفاده کنيم.
قانع در مورد ميزان اين تسهيلات و چگونگي تزريق آن به طرح فاضلاب تهران گفت: کل اعتبار گرفته شده از بانک توسعه اسلامي در حدود 800 ميليون يورو است که در حال حاضر اين مبلغ تخصيص پيدا کرده است.
وي افزود: اولويت تزريق تسهيلات بانک توسعه اسلامي براي شهرهاي تهران، قم و کاشان است و 200 ميليون يورو نيز به صورت اختصاصي براي تکميل فاضلاب روستاهاي کشور توسط بانک توسعه اسلامي تخصيص داده شده است.
معاون برنامه ريزي و توسعه آبفاي کشور در مورد دليل شل و سفت شدن عمليات تکميل فاضلاب تهران گفت: تزريق منابع مالي و يا کاهش و اتمام منابع مالي ساليانه باعث شدت گرفتن کار ساخت و يا افت سرعت عمليات اجرايي شبکه فاضلاب مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن