تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820875078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غزه با ادامه بسته ماندن گذرگاه رفح به زندان جمعی تبدیل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر کشور فلسطین: غزه با ادامه بسته ماندن گذرگاه رفح به زندان جمعی تبدیل می شود تهران - ایرنا - وزارت کشور دولت خودگردان فلسطین اعلام کرد، تداوم بسته ماندن گذرگاه رفح از چهار هفته قبل تاکنون توسط دولت مصر، موجب فاجعه انسانی در نوار غزه شده و این باریکه را به زندان دسته جمعی تبدیل کرده است.


به گزارش پایگاه خبری" فلسطین الیوم"، مقامات مصری از چهار هفته قبل تاکنون بدون هیچ دلیل یا توجیه منطقی به بستن گذرگاه رفح اقدام کرده اند، بطوری که شمار روزهایی که امسال این مرز بسته بوده به 208 روز رسیده است.
"ایاد البزم" سخنگوی وزارت کشور فلسطین گفت: این سیاست مصر در برخورد با گذرگاه رفح موجب افزایش رنج های اهالی نوار غزه که هشت سال در محاصره رژیم اشغالگر قدس قرار داشته وهمه تاسیسات حیاتی آنها نابود شده است می شود.
وی افزود: فلسطینیان ساکن غزه مانند بقیه ملت ها برای پاسخ به نیازهای خود در شرایط سختی که با آن مواجهند، حق نقل و انتقال و سفر دارند.
البزم تاکید کرد هیچ توجیهی برای بستن گذرگاه رفح که حتی یک روز هم برای مصر و امنیت آن تهدید نبوده، وجود ندارد و در تاریخ فعالیت این گذرگاه هیچگونه نقض قانون ثبت نشده واین منطقه تابع اقداماتی است که امنیت مصر وغزه را در آن واحد حفظ کند.
وی خواستار بازگشایی فوری دو طرفه گذرگاه رفح توسط مقامات مصری برای تسهیل در رفت و آمد افراد وکالا در این شرایط سختی که اهالی غزه با تشدید بحران انسانی مواجهند شد.
البزم افزود: تداوم بسته بودن گذرگاه رفح از چهار هفته قبل موجب بروز فاجعه انسانی در نوار غزه شده چرا که این گذرگاه تنها شریان حیاتی نوار غزه و تنها دروازه آن به جهان خارج است و بیش از 30 هزار بیمار نیازمند سفر فوری به علاوه و 6000 فلسطینی معلق در خاک مصر به جز فلسطینیان مقیم دیگر کشورها که خواستار ورود به غزه هستند و اوضاع بشری روز به روز در غزه بدتر می شود.
وزیر کشور فلسطین تداوم بسته بودن گذرگاه رفح را مانع اصلی ورود کاروان های کمک های بشر دوستانه به نوار غزه در شرایط بسیار بدی که اهالی غزه پس از جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی با آن مواجهند ذکر کرد.
وی تاکید کرد حوادث داخلی مصر مربوط به این کشور است و ربطی به غزه ندارد و عقلانی نیست که مردم ما بهای این حوادث را بپردازند و قربانی اقدامات امنیتی مصر شوند و ما از مقامات مصری می خواهیم منافع مردم فلسطین را هم در نظر بگیرند .
البزم امنیت ملی مصر را اولویت فلسطین دانست و گفت: مرزهای غزه با مصر امن است وتحت کنترل کامل نیروهای امنیتی فلسطین قرار دارد.
از زمان محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی در سال 2007، گذرگاه رفح مهمترین معبر میان غزه و دنیای خارج محسوب می شود.
محاصره غزه روند صادرات و واردات این منطقه را با محدودیت های شدید مواجه کرده و باعث بروز بحران های انسانی متعدد برای ساکنان این منطقه شده است.
حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در نوار غزه زندگی می کنند.
خاورم** 1453**1479


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن