تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798348660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه ها نقش مهمی در احیا و حفظ رودخانه کارون دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رسانه ها نقش مهمی در احیا و حفظ رودخانه کارون دارند اهواز ایرنا- رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خوزستان گفت : رسانه ها نقشی مهم در احیاء و حفظ روزنامه کارون دارند چرا که آنها با اطلاع رسانی درست مسوولان را در مسیر واقعی تصمیم گیری در زمینه کارون قرار می دهند.


به گزارش ایرنا محسن بهاروند روز پنجشنبه در همایش علمی بررسی چالش های زیست محیطی کارون در محل دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت : بر کسی پوشیده نیست که رسانه ها همواره نقش محوری در تصمیم گیری مسوولان در امور کلان داشته و دارند و به همین منظور جامعه رسانه ای استان نیز باید در زمینه اطلاع رسانی درست به مسوولان در زمینه وضعیت موجود کارون آنان را در اتخاذ تصمیم درست کمک کنند.
وی رودخانه کارون را افتخار ایران و به طور اخص استان خوزستان دانست و گفت : حیات و مرگ استان خوزستان به این رودخانه بستگی دارد و مسوولان و کارشناسان باید تلاش نمایند تا این رودخانه مهم زندگی و طراوت را به استان ببخشد.
بهاروند گفت: مطبوعات و مسوولان باید از بیان مطالب احساسی در زمینه کارون پرهیز کنند و با دلایل منطقی و فنی به اهمیت و جایگاه کارون در اقتصاد استان بپر دازند و کم توجهی به کارون وعواقب ناشی از آن را نیز به مسوولان کشوری گوشزد کنند زیرا بیان مسایل احساسی نمی تواند مبنای تصمیم گیری مسوولان شود.
وی افزود : رودخانه کارون که روزگاری بیش از 20 میلیارد متر مکعب روان آب سالانه در استان داشته است طبق آمار موجود این میزان به زیر هشت میلیارد متر مکعب تنزل یافته که این زنگ خطری برای استان و رودخانه کارون است.
وی گفت : گر چه کمبود منابع آبی در آینده به یک چالش جهانی مواجه می شود ولی این کمبود در استان خوزستان مدتها است که جلوه می کند و به همین دلیل مردم و مسوولان و نیز کارشناسان و اساتید دانشگاه باید برای برون رفت از این موضوع فکری اساسی کنند.
وی اضافه کرد :استان خوزستان برای اجرای طرح احیاء اراضی 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری و نیز تامین آب شرب اغلب شهرها به منابع آبی خصوصا کارون نیاز دارد و این موارد باید بصورت کارشناسی شده به مسوولان نظام منتقل شود تا مبنای درست تصمیم گیری برای آنان شود.
وی گفت : به دلیل کاهش آب کارون در بسیاری موارد ساخت و سازهایی هم در بستر قدیم رودخانه کارون ایجادد شده که این موضوع هم باید از نگاه کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.
وی در ادامه بر آمادگی خبرگزاری رسمی دولت در استان برای برپایی میزگردهای خبری با حضور کارشناسان آب و کشاوری و نیز محیط زیست تاکید کرد و گفت : امیدوارم این نشستها به آینده استان خدمات مفید ارائه کند.
" بهنام کرمی" عضو کمیته علمی کنفرانس ملی رودخانه کارون نیز در این نشست اظهار داشت: آلودگی هوا و خاک ، بر آلوده شدن رودخانه کارون موثر است.
وی افزود : آلایندگی آب به دو بخش نقطه ای و غیر نقطه ای تقسیم بندی می شود که نقطه ای شامل کارخانه ها و نیروگاه ها و غیر نقطه ای نیز شامل آلاینده های کشاورزی و جنگل کاری است.
وی با اشاره به آلاینده هایی که از سوی صنعت نیشکر به رودخانه کارون وارد می شود بیان داشت: کشت توسعه نیشکر در چهار بخش می تواند به رودخانه کارون آلاینده وارد کند که از جمله آلاینده های این صنعت زه آب ها، فاضلاب های بخش صنعتی این حوزه، مصرف نهاده کشاورزی و فاضلاب های بهداشتی نیشکر است که می تواند کارون را آلوده کند.
کرمی در ادامه با اشاره به تاثیر آلودگی هوا بر رودخانه افزود: منشاء آلودگی هوا می تواند طبیعی و انسانی باشد که طبیعی شامل آتش سوزی جنگل ها و غبار و طوفان است و انسانی شامل آلودگی از حمل و نقل و مصرف سوخت و غیره است.
وی گفت: کربن آلاینده ای است که کمتر از سایر آلاینده ها در هوا باقی می ماند و بعد از تولید کربن تا پنج سال در هوا باقی می ماند و تبعات زیادی را برای محیط زیست و رودخانه به همراه دارد.
7158/551


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن