تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819002181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخشی ازاعتبارات فرهنگی دستگاه ها به آموزش های قبل از ازدواج اختصاص یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بخشی ازاعتبارات فرهنگی دستگاه ها به آموزش های قبل از ازدواج اختصاص یابد سنندج- ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به ضرورت برگزاری دوره های آموزشی پیش از ازدواج برای جوانان، خواستار اختصاص بخشی از بودجه و اعتبارات فرهنگی دستگاه ها و سازمان ها به این امر شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، لیلا آژیر روز پنجشنبه در جلسه گروه کاری ازدواج آسان در سنندج افزود: برگزاری دوره های آموزشی پیش از ازدواج یک امر ضروری است و اعتبارات کلانی نیز نمی خواهد فقط کافی است دستگاه ها بخش اندکی از بودجه فرهنگی خود را به آن اختصاص دهند.
وی با بیان اینکه در دوره های آموزشی قبل از ازدواج باید از افراد متخصص و دارای توانایی بالا استفاده شود گفت: در این راستا انجمن مدرسین ازدواج در استان تشکیل و راه اندازی خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان اظهار کرد: در این راستا دستگاه ها و ارگان های مختلف استان باید لیست جمعیت مخاطبین خود برای آموزش را به ما ارائه داده و همچنین کارشناسان مجرب خود را برای عضویت در انجمن به معاونت سازمان بهزیستی معرفی کنند.
او تاکید کرد: مدرسین باید دارای مدرک تحصیلی در رشته روان شناسی با گرایش های مختلف بوده و توانایی شیوه برقراری ارتباط با مخاطب را داشته باشند.
آژیر با بیان اینکه در کشورهای اروپایی، جوانان قبل از ازدواج باید شش ماه دوره های آموزشی را بگذرانند سپس اجازه ازدواج به انان داده می شود گفت: این امر باید در کشور ما نیز عملیاتی شده و حتی توسط نمایندگان در مجلس مصوب شود برای کسانی که می خواهند ازدواج کنند راهکاری قانونی ارائه شود.
وی در ادامه با بیان اینکه در بررسی علل های طلاق در جامعه باید مسایل کلیشه ای همانند اعتیاد، بیکاری و غیره را کنار گذاشت افزود: آمارها نشان می دهد که یکی از علل اصلی مراجعات به دادگاه ها و تقاضای طلاق عدم بلوغ فکری و عاطفی جوانان است.
آژیر با اشاره به افزایش 130 درصدی آمار طلاق در شهرستان سقز در شش ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: هم اکنون در کردستان هر 24 ساعت دو مورد طلاق اتفاق می افتد و این یک زنگ خطر است نیازمند راهکارهای اساسی است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: جوانان ما نیازمند آموزش هستند و این امر باید در دانشگاه ها، مدارس و غیره محقق شود تا شاهد رشد ازدواج هایی آگاهانه و پایدار در جامعه باشیم.
در ادامه این جلسه نمایندگان ادارات متولی و همچنین مسوولان سازمان های مردم نهاد به ارائه راهکارهای لازم درزمینه آموزش های قبل از ازدواج پرداختند.ک/2
7348/533


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن