تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803755561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتحادیه اروپا نیازمند پویایی در وین 8/ تمدید مذاکرات مطرح نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اتحادیه اروپا نیازمند پویایی در وین 8/ تمدید مذاکرات مطرح نیست تهران - ایرنا - همزمان با سپری شدن روزهای پایانی مذاکرات ایران و 1+5 در وین، تمامی طرف ها تاکید کرده اند که «حساس ترین مراحل کارشناسی برای تصمیم گیری سیاسی در حال چانه زنی است» تا زمینه حضور وزیران امور خارجه برای تصمیم گیری سیاسی فراهم شود. .


به گزارش ایرنا، از آغاز مذاکرات وین 8 که از روز سه شنبه آغاز شده است، تاکنون گمانه ای مبنی بر تمدید مذاکرات مطرح نشده است و همه از نزدیک شده بی سابقه دیدگاهها سخن می گویند که می تواند در صورت برداشتن آخرین گامها، پرونده مذاکرات 11 ساله بسته شود.
همزمان با اظهارنظرهای مثبت مقامات درگیر مذاکرات و وزیران خارجه کشورهای مرتبط مبنی بر وجود فضای توافق قابل قبول برای همگان، ارزیابی ها نشان می دهد که اتحادیه اروپا از روند ابتکار و پویایی ایجاد همگرایی برای رسیدن به تفاهم فاصله گرفته است.
فیلیپ هاموند وزیر امورخارجه انگلیس در این زمینه گفت: ما حداکثر تلاش خود را به کار خواهیم برد تا توافق با ایران انجام شود.
وزیر خارجه انگلیس افزود: توافق درست با ایران به ما تضمین های لازم را در این مورد می دهد که این برنامه غیر نظامی است و ظرفیت غنی سازی ایران تنها در حد اهداف غیر نظامی خواهد بود.
وزیر خارجه آلمان نیز با اعلام اینکه بهترین فرصت برای توافق نهایی هسته ای است، گفت: همه ما باید برای استفاده از این فرصت تلاش کنیم.
وی در گفت وگو با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به اینکه آیا مذاکرات تا 24 نوامبر به توافق منجر خواهد شد؟ افزود: همه ما باید برای رسیدن به توافق جامع تا 24 نوامبر تلاش کنیم.
اشتاین مایر ادامه داد: واقعیت امر این است که در یک سال اخیر مذاکرات مثبت و سازنده بسیار خوبی داشته ایم و پیشرفت ها بیشتر از مذاکرات در 9 سال قبل از آن بوده است.
اشتاین مایر تصریح کرد: ایران و 1+5 تاکنون مذاکرات سازنده ای داشته اند، اما در برخی پارامترهای تعیین کننده همچنان اختلاف نظرهای قابل توجهی داریم که البته معتقدم این اختلاف ها نیز با گفت وگو قابل رفع شدن است.
همزمان وزیران خارجه آمریکا و روسیه نیز مذاکرات وین 8 را در برگیرنده فرصت توافق نهایی دانستند.
جان کری وزیر خارجه آمریکا در این زمینه گفته است: مذاکرات هسته ای ایران وارد دوره کلیدی خود شده است.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در آخرین گفت وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود بر لزوم دستیابی به توافق جامع هسته ای با ایران در سریع ترین زمان ممکن تاکید کردند.
ن - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه اعلام کرد: نتیجه مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 باید تامین کننده منافع دو طرف باشد و پکن به تلاش خود برای تحقق این مهم ادامه می دهد.
«هونگ لی» سخنگوی وزرات امور خارجه چین نیز گفت: مشکلات خاصی بر سر راه گفت وگوها وجود ندارد و اختلافات موجود به راحتی با گفت وگو قابل حل است.
وی افزود: پکن از طرفین مذاکرات انتظار دارد ضمن تقویت اراده سیاسی، نسبت به اتخاذ تصمیمات مناسب که تامین کننده خواسته های دو طرف باشد، اقدام کنند.
هونگ لی گفت: طرفین باید با در نظر داشتن فرصت تاریخی کنونی و بهره گیری از آن، تصمیماتی تعیین کننده اتخاذ کنند و پکن همواره تلاش می کند نقش فعالانه خود را ایفا کند و به کمک های خود در به نتیجه رسیدن مذاکرات تحت هر شرایطی ادامه دهد.
وی افزود: پکن همنوا با سایر طرف های حاضر در مذاکرات هسته ای با ایران، ضمن تاکید بر لزوم تشدید تلاش ها و حضور فعالانه، به لحظه حصول توافق جامع که حاصل فضای مذاکراتی برد - برد است، چشم دوخته است.
پای ثابت مذاکرات با 1+5 در دولت یازدهم محمدجواد ظریف است که بارها تاکید کرده همزمان با آمادگی جمهوری اسلامی برای اطمینان بخشی صلح آمیز بودن برنامه هسته ای، نباید در روند و نتیجه مذاکرات براساس مقررات و قواعد بین المللی نباید هیچ حقی از ایران در استفاده از حقوق هسته ای نادیده گرفته شود.
همزمان با تایید امکان توافق توسط مقامات کشورهای عضو گروه 1+5 در وین 8 و اولویت اصلی رسیدن به یک توافق به جای تمدید مذاکرات، وزیر خارجه ایران گفت: رسیدن به نتیجه در گفت وگوها بسته به اراده سیاسی است.
ظریف پس از نخستین مرحله از مذاکرات با کاترین اشتون هماهنگ کننده اروپایی در وین 8 گفت: صحبت های خوبی داشتیم و تصمیم گرفتیم در روزهای آینده چگونه کار را پیش ببریم.
ظریف این دور از مذاکرات را «مرحله آخر» توصیف کرد و وندی شرمن رییس هیات مذاکره کننده امریکا هم گفته که هم اکنون زمان آن فرارسیده که کار را تمام کنیم.
سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه نیز با اشاره به مذاکرات دو جانبه ظریف با اشتون در جمع خبرنگاران گفت: ایران پیشنهادها و ایده های زیادی را همواره برای رسیدن به نتیجه ارایه کرده است و اگر بخواهد رفع نگرانی شود این ایده ها کفایت می کند.
با توجه به این واقعیت، ضرورت دارد که این مذاکرات هر لحظه با جدیت بیشتری توسط مذاکره کنندگان بویژه کشورهای اروپایی پیگیری شود تا دیدگاههای مثبت عملیاتی و منجر به توافق شود، ولی در وین 8 بیشترین تلاش توسط ایران، روسیه، آمریکا و تا حدی چین انجام می گیرد و اتحادیه اروپا تقریبا هیچ طرح و ابتکاری ندارد.
با توجه به همگرایی ایجاد شده در وین 8 و نقش کاترین اشتون به عنوان نماینده اتحادیه اروپا، پویایی مثبت این اتحادیه در ارائه طرح ها و ابتکارات و ترکیب موارد پیشنهادی برای چانه زنی می تواند زمینه رسیدن به تفاهم براساس دیدگاههای بررسی شده را فراهم کند تا گفت وگوها به نتیجه مطلوب برسد.
اول**


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن