تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799087469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امیدواریم گزینه جدید وزارت علوم از رأی اعتماد گسترده برخوردار شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نوبخت:
امیدواریم گزینه جدید وزارت علوم از رأی اعتماد گسترده برخوردار شود
سخنگوی دولت با یادآوری معرفی «محمد فرهادی» به عنوان گزینه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این گزینه جدید رأی اعتماد گسترده‌ای بدهند.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت امروز(چهارشنبه) پس از پایان جلسه هیات دولت این مطلب را در پاسخ به این که برخی سایت های خبری گفته اند که دولت در حال تدارک برای جشن هسته ای در چهارم آذر است، بیان کرد و اظهار داشت: من نیز همچون شما همین امید را داریم.
 
سخنگوی دولت ادامه داد: ان‌شاءالله فرزندان این ملت که صادقانه و صمیمانه با همه مساعی خود تلاش می کنند تحریم های ظالمانه را از دوش مردم خوبمان بردارند ، موفق شوند تا مردم شادمان گردند و رهبر معظم انقلاب نیز راضی باشد از این که پس از سال ها مقاومت به پیروزی دست یافته ایم.
 
نوبخت ادامه داد: امیدواریم؛ اما این گونه نیست که کار خاصی برای جشن انجام داده باشیم، اگر اتفاقی بیفتد قطعا همچون بسیاری از موارد، مردم خودش جوش شادمانی خود را ابراز می کنند.
 
وی درباره برنامه ریزی کشور در صورت تداوم تحریم ها هم اظهار داشت: از دستگاه های دیگر خبر ندارم اما معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری که در قواره سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است برای سناریوی بدبینانه ، هم بودجه و هم برنامه دارد.
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: برای ادامه روند موجود و وضع خوش بینانه نیز نیاز به برنامه است که آن برنامه را هم تهیه کرده ایم چرا که با این شرایط ده ها میلیارد دلار وارد اقتصادمان می شود و باید بدانیم که چگونه می خواهیم به نحو شایسته آن را مدیریت کنیم تا بیشترین اثربخشی را برای رشد اقتصادی و رفاه مردم داشته باشد.
 
نوبخت گفت: ما نیز همچون شما امیدواریم این برنامه روی میزمان باشد.
 

امیدواریم گزینه جدید وزارت علوم از رای اعتماد گسترده برخوردار شود
 
سخنگوی دولت با یادآوری معرفی «محمد فرهادی» به عنوان گزینه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این گزینه جدید رای اعتماد گسترده ای بدهند.
 
نوبخت ادامه داد: امیدواریم با رای اعتماد به آقای فرهادی، وزارت خانه ای که ماه ها بدون وزیر و با سرپرست ادامه می شد، ثباتش را بیابد.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به معرفی محمد فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی جدید برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وی شخصیتی محترم، متعهد و مجرب بوده و در دولت های مختلف نیز خدمت کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه دکتر فرهادی در دوره های مختلف خدمت کرده که نقطه قوت وی است، ادامه داد: بسیاری از وزرا و نمایندگان مجلس نیز در دوره های مختلف فعالیت داشتند. چنانچه به عنوان مثال آقای سعیدی کیا هم در زمان مهندس میرحسین موسوی و هم آقای خاتمی فعالیت کردند.
 
سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: اطمینان دارم نمایندگان فهیم و شریف از چنین فردی که سالها در دوره های مختلف سابقه وزارت دارد، استقبال شایسته خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه وظیفه دولت تدبیر و امید این است که از انسان های با تجربه استفاده کند، تاکید کرد: ما بر پیمان خود هستیم، به قانون احترام می گذاریم و با هیچ ارگانی لجبازی نمی کنیم.
 
نوبخت خاطر نشان کرد: اگر هم نسبت به اقدامی نارضایتی داشته باشیم، طوری عنوان نمی کنیم که بین دو قوه مجریه و مقننه مسایل کوچک باعث اختلاف شود.
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: نمایندگان فهیم از دکتر فرهادی که فردی با سابقه و متعهد و هم اکنون در سمت و کار بزرگی است، استقبال شایسته خواهند کرد.
 
 
پایبندی رییس جمهوری به قانون
 
نوبخت با بیان این که در ایام سرپرستی وزارت علوم خدمات ارزشمندی انجام شده است تصریح کرد: اما آنچه در این موضوع مستتر است، پایبندی رییس جمهوری به قانون و نظر قانونگذاران محترم است هر چند ممکن است این نظر از لحاظ ماهوی با دیدگاه دولت متفاوت باشد.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: دولت از ایجاد هرگونه حاشیه به دور است و معتقد است برای خدمت به مردم وقت زیادی در اختیار نداریم.
 
نوبخت ادامه داد: دولت هرگونه حاشیه سازی، کار و اقدام و عرصه ای که ما را از وظایف اصلی و آرامشی که در جامعه است دور کند جایز نمی داند به ویژه در این روزهای حساس که فرزندان ملت در مذاکرات با پنج قدرت بزرگ جهان در حال گفت و شنود و نوعی مقابله هستند تا بتوانند نسبت به استیفای حقوق ملی اقدام کنند.
 
وی ادامه داد: همچنین با توجه به شرایط دیگر از جمله عدم تایید نمایندگان محترم مردم در چند مرحله نسبت به وزیر پیشنهادی علوم نیز ما جایز نمی دانیم که حاشیه سازی انجام شود.
 
سخنگوی دولت تاکید کرد: امیدواریم در سایه تعامل و پایبندی به قانون که مناسب ترین ابزار و چارچوب برای کنش ها و واکنش های بین دولت و مجلس است، بتوانیم به مردم خدمت کنیم.
 
 
موافقت با سه هزار و 400 پست سازمانی برای سازمان ثبت اسنادو املاک کشور
 
سخنگوی دولت هم چنین با بیان مصوبات جلسه امروز هیات وزیران، اظهار داشت: بیش از 68 شهرستان در سال های گذشته به تقسیمات کشوری اضافه شده است که با توجه به نوع معاملات و حجم فعالیت ها که نیاز به ثبت حقوقی دارد، هیات وزیران با افزایش سه هزار و 400 پست سازمانی برای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موافقت کرد.
 


کلیات لایحه بودجه 94، یکشنبه آینده در دولت به رای گذاشته می شود
 
سخنگوی دولت در مورد ویژگی های لایحه بودجه 94 با بیان اینکه این لایحه هم اکنون در مراحل پایانی و تلفیقی است، گفت: روز یکشنبه کلیات آن را در هیات وزیران رسیدگی می کنیم و به رای خواهیم گذاشت و به همین جهت فردا و پس فردا برای هر وزارتخانه یک ساعت وقت گذاشته ایم تا آخرین جمع بندی ها مدنظر قرار بگیرد و اگر نکاتی مطرح کردند، آن نکات را اضافه کنیم.
 
نوبخت نخستین ویژگی بودجه امسال را تقدیم بموقع و در وقت قانونی آن در مجلس عنوان کرد و گفت: این همان کاری است که در سال گذشته انجام دادیم ؛ منتهی انتظار می رود امسال گام های مناسبت تری برداریم.
 
نوبخت ویژگی دوم لایحه بودجه 94 را تهیه آن به روش علمیاتی ذکر و اضافه کرد: بودجه مبتنی بر عملکرد و نتیجه ای است که خواهد داشت.
 
وی توضیح داد: از آنجایی که در این راستا قیمت تمام شده خدمات بسیار مهم است نیازمند این بودیم که آموزش همه دستگاه ها را قبل از تهیه لایحه انجام دهیم، که در این راستا دو هزار نفر ساعت آموزشی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شد.
 
 
 
قیمت هر بشکه نفت در بودجه 94 بین 70 تا 80 دلار است
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه واقع بینانه بودن بودجه از دیگر ویژگی های آن است، گفت: پیش بینی ما برای قیمت هر بشکه نفت برای سال آینده بین 70 تا 80 دلار است. در این راستا هشت سناریو تهیه کردیم و آثار انتخاب هر یک از قیمت های بشکه نفت بین 70 تا 80 دلار را در نظر گرفتیم و این را هم می دانیم که در سال آینده بین دو و نیم تا سه درصد رشد اقتصادی خواهیم داشت و تورم حدود 14 درصد خواهد بود.
 
وی ادامه داد: به هر ترتیب ما به دنبال یک عدد مطمئن هستیم و تا روز شنبه قیمت نفت را از بین گزینه های 70 تا 80 دلار به دولت تقدیم می کنیم.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اضافه کرد: ما در شش ماه اول امسال هر بشکه نفت را 104 دلار فروختیم. متوسط فروش هر بشکه نفت خام در شش ماهه دوم 82 دلار می شود که اگر این مقدار را با 104 جمع کنیم به میانگین 93 دلار می رسیم. امسال با توجه به افت قیمت نفت، فروش هر بشکه نفت کمتر از 93 دلار نخواهد بود.
 
نوبخت توضیح داد: در مورد اینکه بعضی می گویند که شما چطور می گویید با کاهش قیمت نفت جهانی با کسری بودجه مواجه نمی شوید، باید بگویم که کسری بودجه نیست بلکه ممکن است عدم تحقق منابع داشته باشیم. در واقع اگر به همان میزان که درآمدها کاهش یافت هزینه ها را هم کاهش دهیم آنگاه کسری بودجه جبران می شود و عدم تحقق منابع نامیده خواهد شد.
 
نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا دولت می خواهد قیمت نان را گران کند، گفت: ما در سال جاری هر کیلو گندم را 1050 تومان از کشاورزان خریداری می کنیم و حدود 465 تومان به نانواها می فروشیم؛ در واقع به ازای هر کیلو گندم 685 تومان یارانه پرداخت می کنیم.
 
وی با بیان اینکه حدود 70 هزار نانوا در کشور وجود دارد، افزود: متاسفانه طی ماه های گذشته با اعتراض عمومی نانواها مبنی بر اینکه قیمت سوخت و کارگر گران است مواجه بودیم. آنها معتقد بودند که ضرر می کنند؛ بنابراین، شاید نوعی جبران این موضوع با بی کیفیت بودن و کوچک شدن نان انجام شود که البته اگر این طور باشد ناظرین ما برخورد می کنند.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه تمام تلاش دولت این است که نان ارزان و با کیفیت باشد، گفت: ما با کشاورزان هم مواجهیم و می خواهیم گندم را از آنها گران بخریم تا برای آنها به صرفه باشد. از طرفی نانوا نیز می گوید نباید زیان کنم که این موضوع هم باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی افزود: در سطح ملی و استانی برای اینکه نان با کیفیت و کمیت مناسب تهیه شود همه این موارد را در نظر می گیریم و به نانواها نیز کمک و تلاش می کنیم که هیچ کدام از ارکان گفته شده زیان نبینند.
 
نوبخت گفت: دولت همچنان در هر حالتی پرداخت یارانه های خود را ادامه می دهد تا اینکه نان باکیفیت و کمیت مطلوب به دست مردم برسد.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی گفت: در این راستا هیات دولت استانداران را مسوول کرد تا در این زمینه گارگروهی تشکیل دهند و در سطح ملی، معاون اجرایی رییس جمهور موظف شد کارگروهی تشکیل دهد تا نان با کمیت و کیفیت مناسبی به مردم ارایه شود.
 
 
 
برنامه ای برای جایگزینی کارتهای اعتباری به جای یارانه نقدی نداریم
 
نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای جایگزینی کارت های اعتباری به جای پرداخت نقدی یارانه ها وجود دارد، گفت: فعلا برنامه ای در این زمینه نداریم.
 
سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که دیوان محاسبات درباره 3 هزار و 700 بورسیه مطالبی را بیان کرده که از گزارش وزارت علوم مشروح تر است، گفت: گزارشی تهیه شده است اما ما به دلایل مختلف قصد نداشتیم که این مطلب دستاویزی برای اختلافات بیشتر شود، اگرچه ما روش قانونی خود را دنبال کرده ایم.
 
سخنگوی دولت درباره شاخص اجاره بهای مسکن نیز توضیح داد: برای اینکه عرضه مسکن بیشتر شود در شهرهای بزرگ 50 میلیون تومان وام ارزان قیمت برای بافت های فرسوده و شهروندانی که نیاز به مساعدت دارند درنظر گرفته شده است.
 
وی تصریح کرد: در واقع دولت ارایه مسکن حمایتی را در کنار مسکن مهر مدنظر قرار داده است.

تکذیب وجود سونامی سرطان
 
وزیر بهداشت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر سونامی سرطان، به شدت این خبر را تکذیب کرد و گفت: طبق آخرین آمارهای بین المللی در طول این سالها وضعیت سرطان در کشور نسبتا ثابت است و رو به افزایش نیست.
 
هاشمی با بیان اینکه افزایش سرطان در هر کشوری نشان دهنده وخیم بودن شرایط بهداشتی و درمانی نیست، افزود: بلکه گاهی اوقات وقتی سطح بهداشت و درمان ارتقا می یابد، به دلیل افزایش طول عمر، سرطان هایی که در سنین بالا ایجاد می شود شیوع خواهند داشت.
 
وی ادامه داد: آمار سرطان در ایران نسبت به آمریکا و اروپا 5 تا 6 برابر کمتر است و در منطقه نیز آمار سرطان ما کمتر از دیگران است. اما همان مسیری را می رویم که آنها رفته اند یعنی اگر اکنون فکر، توجه و پیشگری نکنیم، سالها و دهه های بعد با مشکلاتی مواجه می شویم که آن کشورها دارند و باید مردم و سیاستگذاران و دولت بدان توجه کنند.
 
وزیر بهداشت در مورد پارازیت توضیح داد: مستندات علمی وجود ندارد که بگوییم پارازیت باعث افزایش سرطان می شود یا خیر. البته آنچه مسلم است اینکه پارازیت از هر نوع برای سلامتی انسان مضر است.
 
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در مورد پارازیت در کشور نیاز به مطالعات طولانی مدت است و مراکز تحقیقاتی در حال بررسی موضوع هستند. اکنون نمی توانیم به طور واضح در مورد این موضوع اعلام نظر کنیم که صددرصد آسیب رسان است یا مقدار آن چقدر است.
 
وی تاکید کرد: در اینکه پارازیت برای سلامتی انسان هچون بسیاری از تکنولوژی های دیگر مضر است تردیدی نیست.
 
 
 
تخلفات تعرفه های پزشکی در حال بررسی است
 
وزیر بهداشت در مورد آمار 1690 و تخلفات تعرفه های پزشکی گفت: جا دارد از جامعه پزشکی در سراسر کشور قدردانی کنم چرا که همکاری و هماهنگی خوبی با سازمان نظام پزشکی انجام شد و از بیمه ها نیز بابت همراهی تشکر می کنیم.
 
وی با بیان اینکه به طور غیر قابل تصور و باوری تمامی جامعه پزشکی در این زمینه همراهی کردند، اظهار داشت: مجموعه گزارشات در زمینه عدم رعایت تعرفه ، 82 مورد بود که در حال رسیدگی است و امیدواریم به همین ترتیب همه رعایت کنند.
 
وزیر بهداشت در عین حال گفت: البته کار ما هم بی نقص نبود چرا که ارزش گذاری نسبی خدمات در برخی رشته ها باید توسط شورای عالی بیمه بازبینی شود که کارهای کارشناسی آن در حال انجام است.
 
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: از همه تشکر می کنم و امیدوارم همچنان که در گذشته جامعه پزشکی به عنوان یک گروه فرهیخته خدمتگزار مردم بوده، اکنون نیز اینگونه باشد؛ شاید جامعه پزشکی نخستین گروهی است که در حال پرداختن به خود و پالایش است که ان شاءالله این حرکت مستمر و در سایر گروه ها اثرگذار باشد.
 
 
انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن