تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799130591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیباکلام: نگاه و خط کلی رئیس‌جمهور، توسط فرهادی دنبال خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: زیباکلام: نگاه و خط کلی رئیس‌جمهور، توسط فرهادی دنبال خواهد شد
زیبا‌کلام اضافه کرد: آقای فرهادی چه در مقام وزیر بهداشت و چه در منصب ریاست دانشگاه تهران، نشان داد که به هیچ‌وجه با اقدامات دولت احمدی‌نژاد از قبیل ستاره‌دار کردن دانشجویان و اخراج اساتیدی که منتقد دولت بودند، موافق نبوده و دیگر چنین اتفاقاتی روی نخواهد داد.
آفتاب- سرویس سیاسی: صادق زیباکلام، تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه معرفی فرهادی به عنوان پنجمین گزینه وزارت علوم از سوی دولت را "عقب‌نشینی" نمی‌داند و معتقد است: اگر محمد فرهادی از همان ابتدا به عنوان وزیر علوم پیشنهادی مطرح می‌شد، بسیاری از اصولگرایان تندرو و حتی میانه‌روها با وی به دلیل حضورش در دولت هاشمی، خاتمی و همچنین نزدیکی‌اش به هاشمی‌رفسنجانی مخالفت می‌کردند اما اکنون با توجه به شرایط پیش‌آمده این گزینه قطعا رای خواهد آورد.


به گزارش آفتاب، نامه‌ی رئیس‌جمهور برای معرفی محمد فرهادی به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این‌بار برخلاف سه گزینه‌ی پیشین با فرستادن صلوات و فریادهای چهار، چهار نمایندگان مجلس نهم به منظور موافقت با وی مواجه شد. این در حالی است که تنها یک روز تا پایان مهلت سرپرستی این وزارتخانه توسط محمدعلی نجفی باقی مانده است.


صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که ممکن است معرفی دکتر فرهادی توسط رئیس‌جمهور نوعی "عقب‌نشینی" دولت در مقابل مجلس محسوب شود، به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: به‌نظر من به هیچ عنوان دکتر روحانی در برابر مجلس عقب‌نشینی نکرده است چراکه دکتر فرهادی در دوران ریاست‌جمهوری آقای هاشمی، رئیس دانشگاه تهران و در دوران اصلاحات نیز وزیر  بهداشت بوده است، بنابراین نمی‌توان گفت ایشان از مجموعه‌ی جریان اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایی به دور است.


وی در ادامه افزود: دکتر فرهادی در دوران ریاست احمدی‌نژاد و زمانی که حاکمیت به دست اصولگرایان بود مورد غضب دولت قرار گرفتند و اعضای جبهه پایداری و طرفداران احمدی‌نژاد هیچ سمتی را به ایشان پیشنهاد نکردند به این دلیل که ایشان در زمان آقای خاتمی و آقای هاشمی رفسنجانی در پست‌های مهم نظام مسئولیت داشتند.


زیبا‌کلام اضافه کرد: آقای فرهادی چه در مقام وزیر بهداشت و چه در منصب ریاست دانشگاه تهران، نشان داد که به هیچ‌وجه با اقدامات دولت احمدی‌نژاد از قبیل ستاره‌دار کردن دانشجویان و اخراج اساتیدی که منتقد دولت بودند، موافق نبوده و دیگر چنین اتفاقاتی روی نخواهد داد.


این تحلیلگر مسائل سیاسی نکته اساسی را بازنگشتن چرخ وزارت علوم به 8 سال گذشته خواند و اظهار داشت: نباید وضعیت دانشگاه‌ها به آن فضای امنیتی و اختناقی که در دولت نهم و دهم به وجود آمده بود، بازگردد.


وی ادامه داد: بدون شک روحانی نخواهد گذاشت تا کمیته‌های انظباطی بتوانند جلوی  دانشجویانی که می‌خواهند فکر و اظهار نظر کند را بگیرد و روانه‌ی حراست کنند. بنابراین نگاه و خط کلی که روحانی به وزارت علوم دارد، توسط دکتر فرهادی دنبال خواهد شد.


همچنین این استاد دانشگاه با اشاره به فریادهای چهار، چهار نمایندگان مجلس به نشانه‌ی اعلام موافقت خود از معرفی دکتر فرهادی تاکید کرد: جبهه پایداری، طرفداران آقای احمدی‌نژاد و اصولگرایان تندرو همگی به آقای دکتر فرهادی رای مخالف خواهند داد اما خیلی از بهارستانی‌ها از شرایطی که به‌وجود آمده بود رضایت نداشتند و برخی از این افراد موافق، از فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و جبهه پیروان رهبری بوده‌اند. اما بدون شک در جبهه پایداری افرادی مثل الیاس نادران، حمید رسایی و کوچک‌زاده  از چهار چهارگوها، نبوده‌اند.


وی در پایان سخنانش احتمال اخذ رای اعتماد محمد فرهادی از مجلس نهم را بالا دانست و گفت: با توجه به اینکه دکتر نیلی احمد‌آبادی و همچنین دکتر دانش آشتیانی رای اعتماد نیاوردند به گمان من این داستان تکرار نخواهد شد.



مطالب مرتبط
سابقه مدیریتی فرهادی قابل قبول است
امیدواریم گزینه جدید وزارت علوم از رای اعتماد گسترده برخوردار شود
استقبال مجلس از معرفی فرهادی برای وزارت علوم


تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن