تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798384885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم ایران ثابت کردند که قدر دان هنرمندان موسیقی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: چنگیز حبیبیان در گفتگو با پانا: مردم ایران ثابت کردند که قدر دان هنرمندان موسیقی هستند خبرگزاری پانا: چنگیز حبیبیان، از خوانندگان مطرح موسیقی پاپ کشورمان، ضمن تقدیر از حضور با شکوه مردم در آئین تشییع و خاکسپاری مرتضی پاشایی گفت: مردم ایران ثابت کردند که قدر دان هنرمندان موسیقی هستند و اثبات این نکته خیلی ارزشمند بود.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان ساعت 09:48



 به گزارش خبرنگار استان های خبرگزاری پانا، چنگیز حبیبیان، از خوانندگان مطرح موسیقی پاپ در کشور که فعّالیّت موسیقیایی خود را از اواسط سال های دهۀ هفتاد آغاز نموده است، در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار استان های خبرگزاری پانا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت نا به هنگام مرتضی پاشایی به همه هنرمندان و هنر دوستان و همه جامعه هنری، به ویژه جامعۀ موسیقی کشور و همه دست اندرکاران عرصۀ موسیقی و به ویژه خانواده محترم مرتضی پاشایی، گفت: یک بار دیگر، بعد از ناصر عبدالهی، استاد بسطامی، استاد بابک بیات در عرصۀ موسیقی شاهد دچار همچنین مصیبتی شدیم، و بعد از استاد بابک بیات استاد بودند. وی افزود: آن چه که در فوت نا به هنگام مرتضی پاشایی اتّفاق افتاد، همۀ مردم ایران را آزرده خاطر کرد. حبیبیان ادامه داد: زجرهایی که مرتضی کشید و با سرطان دست و پنجه نرم کرد و یک سال و یا بیشتر دوام آورد، باعث شد خدواند هم عنایت بزرگی به ایشان بکند و دعای مردم را بدرقۀ راه ین عزیز سفر کرده بکند. حبیبیان ادامه داد: شاید خیلی از مردم ایران و خیلی از جوان های ایرانی، ایشان را نمی شناختند و شاید ایشان نسبت به خوانندگان دیگر آثار کمتری را بیرون داده است، اما هنگامی که خداوند بخواهد به کسی عزّت بدهد و بخواهد او را به اوج برساند؛ هیچ کس نمی تواند جلودار او باشد. هنر نزد مردم جایگاه ویژه ای دارد/ حسّ مرتضی پاشایی به صدایش حالت خاصّی داده بود این خوانندۀ موسیقی پاپ، ضمن تقدیر از حضور ارزشمند مردم در آئین تشییع و خاکسپاری مرتضی پاشایی گفت: دیدیم که سیل عظیم مردم واقعاً عاشقانه، پیکر مرتضی پاشایی را تشییع کردند و ثابت کردند که هنر نزد مردم جایگاه ویژه ای دارد و فی النّفسه تفاوتی در اجرای نوع موسیقی، چه در دهۀ هفتاد و چه اکنون برای مردم وجود نداشت. چنگیز حبیبیان، پیرامون اثر یکی هست، یکی از آثار مرحوم مرتضی پاشایی گفت: این اثر در دستگاه دشتی بود و بسیار خوب اجرا شده بود و کار با حسی قشنگ اجرا شده بود و با این که در نحوۀ ترانه ها تفاوت وجود دارد، این ترانه ها خودمانی تر و مردمی تر و عامه پسند تر است. وی اظهار داشت: بیشتر حسّ مرتضی پاشایی است که به صدای ایشان حالت خاصّی داده بود و نوع ملودی های خاصّی که حبیبیان در همین راستا ادامه داد: پاشایی یک خطّ سیر خاص برای آثارش انتخاب می کرد و آثار وی تمبر موسیقی ایرانی بر خود داشت و این به عنوان یک نقطۀ قوّت خیلی خوب بود. این خوانندۀ موسیقی پاپ، پاشایی را بنیان گذار و تثبیت کنندۀ یک فایل و فیلد جدیدی در نوع و سبک موسیقی پاپ برشمرده و خاطر نشان کرد: حرکت مرتضی پاشایی در این مسیر در نوع خودش قابل تقدیر و احترام است. حبیبیان در پاسخ به سؤال خبرنگار پانا، پیرامون تفاوت های بارز موسیقی پاپ در گذشتۀ ایران با موسیقی پاپ عصر حاضر اظهار داشت: اگر به دهۀ چهل، سی و بیست برگردیم می بینیم که مرحوم استاد بنان یک الهۀ ناز می خواند که با کلام امروز تفاوت زیادی ندارد، امّا چقدر ماندگار شد تا حدّی مردم با آن حس زیبا این کار را اجرا می کنند و خوانندکان الهۀ ناز، جون و پیر و بزرگ و کوچک نمی شناسد. مرتضی پاشایی در زمینۀ موسیقی خوب و موفّق عمل کرده است وی ادامه داد: موسیقی گذشتۀ ایران در کلیّات موسیقی ماندگاری بود و در نوع کلام هم از کلام سلیس و روانی برخوردار بود بود؛ امّا آن چه که در دهۀ هفتاد و هشتاد اتّفاق افتاد، ارزش گذاری خاص به کلام و ارنجمان موسیقی بود که باعث می شد تنظیم کارها بسیار فاخرتر و با شکوه تر جلوه کنید ولی بعد که جلوتر آمدیم کلام دم دستی تر شد. حبیبیان، پیرامون فعّالیّت های مرتضی پاشایی ادامه داد: افرادی مثل مرتضی پاشایی در زمینۀ موسیقی خوب و موفّق عمل کرده اند؛ اما در موسیقی جدید به تنظیم موسیقی توجّه نمی شود و شما چیزی را به عنوان تنظیم در موسیقی جدید مشاهده نمی کنید. حبیبیان خاطر نشان کرد: در موسیقی امروزی، یک سری ادوات موسیقی به صورت سمپل نواخته می شود و بیشتر ملودی کار و حس خواننده در جریان و روند شکل گیری یک موسیقی خوب حکمفرماست. این خوانندۀ پرکار دهه های هفتاد و هشتاد، ضمن انتقاد از این که نگاه حرفه ای نسبت به ارنجمان کار و کلاً به موسیقی وجود ندارد ادامه داد: در موسیقی امروز پردازش خیلی مهم است. چنگیز حبیبیان در بخش دیگری از این گفتگو، اظهار داشت: وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما که رسانۀ ملّی ما است، مهم ترین بستر زمینه سازی ارتباط مخاطب با موسیقی هستند؛ امّا خب من می گویم چقدر خوب بود که قبل از این که مرتضی پاشایی از بین ما برود که از ایشان بیشتر استفاده می کردیم. وی با انتقاد از عدم بستر سازی مناسب برای حضور برخی خوانندگان، در رسانۀ ملّی و عدم توجّه به این قشر ادامه داد: ما حتماً باید کسی از دنیا برود و بعد پی به ارزش آن فرد ببریم مثل مرحوم مازیار (عبدالرّضا کیانی نژاد)با آن صدای استثنایی و اثار بسیار زیبا، مثل استاد بسطامی عزیز که یکی از خوانندگان بسیار خوب بود و صدای بسیار زیبایی داشت و کارهای فاخر می خواند، مثل ناصر  عبدالهی و الأن رسیدیم به مرتضی پاشایی و بعد از این هم، این روند ادامه خواهد داشت و ما نباید فکر کنیم که این داستان اینجا تمام می شود. مردم ثابت کردند که قدر دان هستند/باید خوراک و کارهای فاخر موسیقیایی برای مردم تولید کرد حبیبیان ضمن تقدیر و تجلیل از حضور شایستۀ مردم در آئبن با شکوه تشییع و خاکسپاری مرتضی پاشایی، گفت: مردم ثابت کردند که قدر دان هستند و اثبات این نکته خیلی ارزشمند بود. وی ادامه داد: برای این مردمی که قدردان بزرگان موسیقی هستند و موسیقی را می فهمند، باید خوراک و کارهای فاخر موسیقیایی درخور شأن آنان تولید کرد و به آنان ارائه کرد. این خوانندۀ موسیقی پاپ ضمن انتقاد از نگاه مای و اقتصادی برخی از تهیّه کنندگان به آثار موسیقی در فرآیند پشتیبانی، تهیّه و تولید خاطر نشان کرد: متأسفانه تهیه کنندگان موسیقی روی آثاری بیشتر کار می کنند که سود بیشتری داشته باشند. وی خود را از خوانندگان خودکفای ایران دانسته و ادامه داد: من آثارام را خودم تولید می کنم و به هیچ نهاد و ارگان و تهیه کننده ای وابسته نیستم و با سلیقه ای که دارم سعی می کنم آثار فاخر و متفاوتی را ارائه کنم که شاید تهیه کننده ها با این سبک و سیاق من مخالف باشند. این خوانندۀ، پیرامون فضای روحی حاکم بر آثارش ادامه داد: از من خواسته شد که کارهایی بخوانم که بازاری تر باشد، امّا این گونه کارها و این نوع موسیقی با حال و هوای من جور نیست. حبیبیان گفت: حتماً یک کار نباید یک کار شیش و هشت و بندری باشد، یک کار لایت و آرام، مانند کارهایی که مرتضی پاشایی خواننده بود و همۀ خوانندگان امروز هم می خوانند، هم می تواند موفق باشد. وی با اشاره به ترانۀ «دعا کن»، در آلبوم آخر وی به نام فراموشم نکن، که در سال هشتاد و هفت تولید شده بود، هیچ گاه به مرحلۀ انتشار نرسید، گفت: این اثر، نزدیکی بسیاری با آثار مرتضی پاشایی دارد و من این فضا را تا به حال تجربه نکرده بودم. وی ادامه داد: شعر «دعا کن» را محسن یگانه گفت بود و خیلی از دوستان این کار را پسندید و خود یگانه هم با این که از ما جوان تر هست این اجرا را خیلی پسندید. خوانندۀ آلبوم های خاطره انگیز «همسفر» و «فراموشم نکن» ادامه داد: این هم تجربه ای بود که ببینیم در آن حال و هوا کار کردن چه تفاوت هایی دارد. یک خوانندۀ حرفه ای در همۀ نوع فضا کار می کند حبیبیان، ضمن تأکید بر اهمّیّت جایگاه کلام در موسیقی پاپ امروز ادامه داد: ادامه داد: یک خوانندۀ حرفه ای باید توانایی این امر را داشته باشد که در هر حال و هوا و فضایی کار بکند و منتها آن چه که حائز اهمّیّت است کلام کار است و من خودم به کلام کار بیشتر اهمّیّت می دهم. رویکرد مردم به آثاری است که بیشتر شنیده می شود/مرتضی در ماه رمضان برای مردم تکرار شد وی با اشاره به عقب نشینی خوانندگان موسیقی پاپ دهۀ هفتاد از عرصۀ موسیقی اظهار داشت: از سال هفتاد و پنج به بعد، خوانندگان خوب پاپ عقب نشینی کردند؛ خوانندگانی مثل حسن همایونفال که خوب می خواند، پرویز طاهری که از خوانندگان واقعاً خوب است؛ بیژن خاوری و عبّاس بهادری خواننده های خوبی هستند که به مرور زمان، فعّالیّت خود را کم تر کردند و عقب نشینی کردند. این خوانندۀ پاپ، در همین راستا، گفت: اشکال اینجاست که صدا و سیما پشت این خواننده ها نیست. وی پیرامون پخش آثار موسیقیایی خودش در تلویزیون نیز گفت: سال هفتاد و هشت آهنگ، خاطره تیتراژ برنامه شب بخیر تهران بود و آهنگ بی تانم در همان برنامه اجرا شد که خیلی هم در مقطع خودش گل کرد و امروزه هم هواخوهان بسیاری دارد، بعد از آن نه آلبوم تولید کردم که متأسّفانه حمایت های صدا و سیما از آثار ما و به تبع آن جوانان کم شد و در همین راستا، چون مردم رویکردشان به سمت آثاری است که شنیده می شود؛ کارهای ما شنیده نشد، و متأسفانه مورد استقبال عموم مردم قرار نگرفت و این امر، زمینه را برای کنار کشیدن خوانندگان پاپ، به ویژه کسانی که در دهۀ هفتاد درخشیدند، میسّر ساخت. این خوانندۀ موسیقی پاپ کشورمان، تکرار یک اثر نزد مردم را یکی از مهم ترین عوامل محبوبیّت و موفّقیّت یک اثر برشمرده و خاطر نشان کرد: تکرار کار خیلی مهم است و همین امر باعث شد که مردم مرتضی پاشایی را بشناسند. حبیبیان ادامه داد: مردم ایران، مرتضی پاشایی را در «ماه عسل» شناختند، چون تیتراژ این برنامه سی شب تکرار شد و تا آن موقع از مرتضی پاشایی در نزد مردم خبری نبود؛ در حالی که این خواننده بود؛ موجود بود و خوب هم می خواند؛ امّا چون اثری از وی در صدا و سیما پخش نمی شد، خبری از او نبود. وی گفت: تکرار کار و حسّی که مرتضی پاشایی در آن گذاشته بود و شعور بالای  مردم باعث شد که مرتضی پاشایی به خواننده ای قابل نزد مردم تبدیل شود. می توان به محمّد اصفهانی بالید/ توقعمان از صدا و سیما بیشتر  است این خوانندۀ موسیقی پاپ که تأثیر به سزایی در حوزۀ موسیقی پاپ ایران در اواخر دهۀ هفتاد و اوایل دهۀ هشتاد گذاشته است، خاطر افزود: به نظر من در ایران خواننده های پرتوانی مثل محمّد اصفهانی داریم که خوانندۀ بسیار قوی است و من از دوران  نوجوانی ایشان را می شناسم و به نظر من خواننده ایست که می شود به وی بالید؛ امّا خاموشی وی در عرصۀ موسیقی ناگوار و ناخوشایند است. وی همچنین، امیر کریمی و خشایار اعتمادی را از جمله خواننده های خوبی دانست که چون صدا و سیما حمایت از این خوانندگان را برداشت، نامی از آنان نماند. حبیبیان، با اشاره به این که این خوانندگان از طریق رسانۀ ملّی بالا آمده اند و رشد کرده اند، گفت: چون این قشر از خوانندگان صدا و سیمایی بالا آمده ایم طبیعتاً توقعمان از صدا و سیما بیشتر  است این در حالی است که اگر به صورت زیر زمینی نوار تکثیر می کردیم و بالا می آمدیم این قدر متوقّع نمی شدیم. وی اظهار داشت: شروع کار ما با صدا و سیما بوده است و این توقّع به جاست که سازمان صدا و سیما به عنوان رسانۀ ملّی خواننده هایی که در آن زمان بودند و الأن هم هستند و می خواهند که در عرصۀ موسیقی پاپ، فعّالیّت بکنند، بیشتر باید حمایت کند. این خوانندۀ که آثار زیادی در حوزۀ موسیقی پاپ از خود به یادگار گذاشته است، پیرامون آثار خوانندگانی که به صورت مناسبتی فعّالیّت می کنند، گفت: برای خواندن آثار مناسبتی، صداهای خاصّی در نظر گرفته می شود که این نوع صداها باید حماسی باشد. خواندن روضۀ علی اکبر (ع) بر مزار پاشایی نشانگر ارزش و اعتبار حوزه های آئینی نزدم مردم است حبیبیان ادامه داد: من کار آئینی زیاد انجام دادم الأن هم انجام می دهم و به این آثار افتخار می کنم. وی با اشاره به این که پدر مرتضی پاشایی، برای پسرش روضۀ علی اکبر (ع) می خواند، گفت: پدر مرحوم پاشایی سر قبر وی، روضۀ علی اکبر می خواند؛ این در حالی است که می توانست از ترانه های خودش بخواند و این نشانگر ارزش و اعتبار حوزه های آئینی نزدم مردم است چنگیز حبیبیان، با اشاره به این مناسبتی خوان های ایران، موسیقی آئینی را برای اجرای آثار خود بر می گزینند، گفت: شاید این دستۀ از خوانندگان، احساس می کنند که در آلبوم موفّق نباشند و در این راه موفّق ترند این امر نقطۀ قوّتی برای این خوانندگان است. وی در پایان این گفتگو خاطر نشان کرد: کسانی که امروزه به عنوان خوانندگان رسمی پاپ در کشور، موجود هستند، می خوانند و مطرح هستند شاید هیچ گاه نتوانند مناسبتی بخوانند و از پس کار بر بیایند و این در حالی است که متقابلاً خوانندگان مناسبتی هم توان برآمدن از پس پروژه های آلبومی را نخواهند داشت و به نظر من هر کسی که کار خودش را خوب انجام بدهد موفّق است و این به هیچ عنوان، نمی تواند نقطۀ ضعف محسوب شود. گفتنی است، آثاری هم چون همسفر، دلسپرده، عطش باران، قصۀ دیگر، لحظۀ دیدار، شب عاشق، ترانه بارون و فراموشم نکن، از جملۀ آثار چنگیز حبیبیان در حوزۀ موسیقی پاپ از سال هفتاد و هفت تا کنون است.  /تهیه و تنظیم گفتگو: امین کردبچه چنگی/











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن