تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819169386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احیای بافت‌های فرسوده متناسب با هویت تاریخی مناطق


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بافت قدیمی شهر بیانگر هویت تهران است
احیای بافت‌های فرسوده متناسب با هویت تاریخی مناطق
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت: هویت شهر تهران در بافت‌های قدیمی آن نهفته است و باید آن بافت‌ها را زنده نگه داشت.


غلامرضا انصاری عضوکمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ،‌ در مورد حفظ بافت‌های تاریخی و فرهنگی شهر تهران افزود: در تمام شهرهای بزرگ دنیا بافت قدیمی و سنتی با همان وضعیت گذشته هویت خود را حفظ کرده است همچنین در شهر تهران بافت تاریخی بسیاری وجود دارد که باید در بازسازی و حفظ هویت آنها تلاش شود.

وی افزود: در شهرهای تاریخی پاریس، رم، لندن ساخت و سازهای جدید خارج از فضای تاریخی صورت می‌گیرد و بافت‌های قدیمی به همان صورت تاریخی، هویتشان باقی می‌ماند همچنین بدون نظر کارشناس و سازمان میراث فرهنگی حق تغییر نما به مسئولان شهری داده نمی‌شود.

انصاری با اشاره به این که هویت شهر تهران در بافت‌های قدیمی آن پیدا می‌شود، اظهار داشت: بهتر است امکان تردد و حمل و نقل عمومی را در این مناطق محدود کنیم و پیشنهاد می‌شود از ابزار حمل و نقل سنتی مانند کالسکه، تله کابین ، ترن بار در  این مراکز استفاده شود.

وی تاکید کرد: از سال‌های گذشته در مناطق مرکزی بازار و مناطق دارای بافت قدیمی این شرایط به وجود آمده تا توریست‌های و گردشگران استفاده مطلوبی از محیط ببرند.

انصاری تصریح کرد: بافت‌های فرسوده تهران به اسامی با مسمایی متناسب با هویت موجود در آن مناطق نام گذاری شده که بیانگر سنت‌ها و آیین‌های خاصخود است و همچنان باید در حفظ آن کوشا بود.

این عضو شورا، بیان داشت: زندگی نوین باید در کنار قالب سنتی گذشته پیش رود و بافت‌های پیرامونی مراکز تاریخی با نظر متخصصان شهرسازی و میراث فرهنگی ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت حمل و نقلی و شاغل در این بافت های فرسوده باید متناسب با هویت تاریخی مناطق باشد تا علاوه بر ثبات هویت تاریخی، گردشگران و توریست‌ها از وضعیت تردد و حمل و نقل مناسب و منظم برخوردار شوند.


انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن