تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798350066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رایزنی های پرتنش درباره کره شمالی در سازمان ملل متحد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رایزنی های پرتنش درباره کره شمالی در سازمان ملل متحد خبرگزاری پانا : گفتگوهای پرتنشی روز سه شنبه در سازمان ملل متحد درباره قطعنامه ای که جنایات منتسب به کره شمالی را محکوم می کند، شکل گرفت.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان ساعت 03:19

به گزارش خبرگزاری پانا، در مذاکرات مشاجره آمیزی که روز سه شنبه درباره نقض حقوق بشر در کره شمالی و جنایات منتسب به این کشور در سازمان ملل متحد جریان داشت، کوبا به کمک پیونگ یانگ آمد. اگر قطعنامه ای که در این زمینه درباره کره شمالی تهیه شده است، تصویب شود مقامات پیونگ یانگ باید در دیوان کیفری بین المللی پاسخگوی جنایات بر ضد بشریت باشند. در این نشست پرتنش، نماینده کوبا خواستار ایجاد اصلاحات در قطعنامه پیشنهادی مربوط به کره شمالی شد تا بلکه بتواند بندی را که در آن از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته شده است رژیم کره شمالی را به علت ارتکاب جنایت بر ضد بشریت در دیوان کیفری بین المللی محاکمه کند، حذف کند.
رودولفو رییس رودریگز در کمیسیون مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تاکید کرد این گونه قطعنامه ها که تمام توجه خود را به روی یک کشور خاص مثل کره شمالی متمرکز کرده است، می تواند به ابزاری برای حمله کردن به دیگر کشورها تبدیل شود. وی خواستار آن شد که متن پیشنهادی درباره کره شمالی مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد و یک رویکرد مبتنی بر همکاری در قبال پیونگ یانگ اتخاذ شود.
نمایندگان کشورهای بلاروس، اکوادور، ایران، چین، روسیه، آفریقای جنوبی، ونزوئلا نیز از این درخواست کوبا حمایت و بر ضرورت تلطیف لحن قطعنامه مربوط به کره شمالی تاکید کردند چرا که به نظر آنها متن این قطعنامه از توازن لازم برخوردار نبود.
سین سو هو، نماینده کره شمالی، نیز تاکید کرد پیش نویس قطعنامه مربوط به پیونگ یانگ که اتحادیه اروپا و ژاپن آن را ارائه کرده اند نشان دهنده عدم اعتماد در قبال کره شمالی، تقابل با این کشور و همچنین بی اعتنایی تهیه کنندگان متن پیش نویس قطعنامه به حقوق بشر واقعی است.
با این وجود در رای گیری که در خصوص اصلاح پیش نویس این قطعنامه صورت گرفت، هفتاد و هفت کشور رای مخالف، چهل کشور رای موافق و پنجاه کشور نیز رای ممتنع دادند تا به این ترتیب درخواست اصلاح پیش نویس این قطعنامه رد شود.
پیش نویس قطعنامه ارائه شده برضد کره شمالی که از حمایت بیش از شصت کشور برخوردار است، اساسا بر پایه گزارش چهارصد صفحه ای سازمان ملل متحد که فوریه گذشته درباره این کشور آسیایی منتشر شد، استوار شده است. بازرسان سازمان ملل متحد پس از بررسی ها و تحقیقات گسترده در این گزارش اعلام کردند رژیم کره شمالی مرتکب موارد متعدد نقض حقوق بشر شده است که برای برخی از این موارد نمی توان نمونه ای در جهان معاصر پیدا کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بازرسان سازمان ملل متحد به مدت یک سال اطلاعات، شواهد ، اسناد و مدارک متعددی از کره ای های در تبعید جمع آوری کردند. در این گزارش رژیم کره شمالی به زندانی کردن گسترده مخالفان، شکنجه، تجاوز و اعدام خودسرانه آنها متهم شده است.
در این گزارش که تحت سرپرستی مایکل کربی، قاضی استرالیایی، تهیه شده است مسئولیت نقض آشکار حقوق بشر در کره شمالی به بالاترین مسئولان رژیم پیونگ یانگ نسبت داده شده است. قاضی استرالیایی سازمان ملل متحد نقض حقوق بشر در کره شمالی را به جنایت بر ضد بشریت تشبیه کرده است. انتشار این گزارش موجب نارضایتی و خشم شدید مقامات کره شمالی شد و آنها را بر آن داشت تا تلاشهای دیپلماتیک گسترده ای را برای مقابله با این گزارش آغاز کنند. مقامات پیونگ یانگ تلاش کردند سندیت و صحت برخی از بندهای حساس این گزارش را زیر سوال ببرند و مانع از آن شوند که درخواست محاکمه رژیم پیونگ یانگ در دیوان کیفری بین المللی در قطعنامه پیشنهادی بر ضد کره گنجانده شود.
دیپلمات های سازمان ملل متحد می گویند پیش نویس قطعنامه پیشنهادی بر ضد کره شمالی باید یکصد تا یکصد و بیست رای موافق از مجموع یکصد و نود و سه کشور عضو کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد را به دست آورد تا به اجرا گذاشته شود. این قطعنامه در ادامه در ماه دسامبر در کلیت خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و آنجا مشخص خواهد شد که آیا شورای امنیت سازمان ملل متحد مطابق با قطعنامه مزبور، رژیم پیونگ یانگ را در دیوان کیفری بین المللی محاکمه خواهد کرد یا خیر. به احتمال زیاد چین و روسیه که از اعضای دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند با چنین سناریویی مخالفت خواهند کرد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن