تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819450223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازنگري در طراحي و مکان يابي ايستگاه هاي راه آهن در جهت آسايش مسافران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ آبان ۱۳۹۳ (۱۵:۴۰ب.ظ)
معاون ساخت و توسعه راه آهن: بازنگري در طراحي و مکان يابي ايستگاه هاي راه آهن در جهت آسايش مسافران معاون ساخت و توسعه راه آهن گفت: پس از تاکيدات وزير راه و شهرسازي در رابطه در نظر گرفتن آسايش مسافران در طراحي ايستگاه هاي راه آهن مسافري، مقدمات بازنگري در طراحي و مکان يابي ايستگاه هاي راه آهن در شرکت ساخت و توسعه فراهم شد و قرار بر اين است تا بزودي اين مسأله در دستور کار قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود نصر آزاداني ضمن بيان اين مطلب اضافه کرد: در نظر گرفتن حقوق شهروندي در ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل از اولويت هاي وزارت راه و شهرسازي است.
وي ادامه داد: در راستاي تحقق اهداف حقوق شهروندي، توسعه راه آهن با توجه به اينکه حمل و نقلي آسان، ارزان و ايمن است امري مؤثر به حساب مي آيد که تأکيدات مقام معظم رهبري و رياست محترم جمهور در اولويت دادن به راه آهن نيز به همين دليل است.
معاون ساخت و توسعه راه آهن توجه به معماري ايراني و اسلامي را در طراحي ايستگاه هاي مسافري از ديگر برنامه هاي شرکت ساخت عنوان کرد و گفت: براي طراحي ايستگاه راه آهن مرودشت که ايستگاه تخت جمشيد نام دارد طي فراخواني مسابقه برگزار شد که آثار ارسال شده توسط دکتر آخوندي نيز مورد بازبيني قرار گرفت.
نصر آزاداني اظهار داشت: دکتر آخوندي همچنين خواستار بازنگري در رويکرد مطالعات ايستگاه هاي راه آهن از باري به مسافري، از جمله در ايستگاه راه آهن مرودشت و ايجاد آنتن راه آهن حومه اي به تخت جمشيد شد که اين مسأله نيز هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.
نصر آزاداني افزود: آسان سازي سفر و برداشتن مرز ميان سفرهاي درون و برون شهري، ايجاد پارکينگ هاي عمومي طبقاتي در محوطه ايستگاه هاي راه آهن با ايده Park and Ride مشابه آنچه که در فرودگاه هاي کشور وجود دارد و نيز توجه ويژه به حمل و نقل ترکيبي از ديگر موارد مورد تأکيد وزير راه و شهرسازي بود.
معاون ساخت و توسعه راه آهن برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي تبديل ايستگاه هاي ترکيبي باري-مسافري به ايستگاه هاي باري را از ديگر برنامه ها عنوان و اضافه کرد: براي اجراي سياست ها انتقال ايستگاه هاي مسافري به داخل شهرها، نياز به ايجاد آنتن منشعب مسير يا ايستگاه هاي موجود با صرف هزينه هاي قابل توجه در تملک اراضي شهري، ايجاد تقاطع هاي غير همسطح منطبق و همخوان با طرح هاي بالادستي، از جمله طرح هاي جامع شهري و نهايتا ايجاد راه آهن هاي حومه اي؛ بالاخص در مراکز استان ها است.
نصر آزاداني يادآور شد: اين مهم مستلزم برنامه ريزي دقيق، انجام مطالعات کارشناسي با در نظر گرفتن محدوديت هاي فني موجود در راه آهن از قبيل حداقل قوس، حداکثر شيب و فراز و اجراي سيستم علايم و ارتباطات، زيرسازي، روسازي و تأمين منابع مالي مورد نياز براي تملک اراضي شهري براي طراحي و ساخت ايستگاه يا توقف گاه هاي مسافري است که در صورت تصويب اين فرايند، اجرا خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن