تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798477022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از شماره‌ای که باید در بلاک لیست تلفن کری قرار گیرد تا بالا رفتن حجم سفرها وی در آستانه مذاکرات


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ذره‌بین مذاکرات/
از شماره‌ای که باید در بلاک لیست تلفن کری قرار گیرد تا بالا رفتن حجم سفرها وی در آستانه مذاکرات
با آغاز دور دهم مذاکرات و و نزدیک شدن به پایان ضرب‌العجل توافق هسته‌ای (3 آذرماه) مذاکره کنندگان تلاش می‌کنند تا پیش از پایان مهلت تعیین شده برای مذاکرات هسته‌ای جهت دستیابی به توافق جامع، به این هدف دست یابند با این وجود رفتارها و اظهارات شخصیت‌های حاضر، تاثیر گذار در مذاکرات و یا مطرح در عصه بین‌الملل زیر ذزه بین خواهد رفت.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،با آغاز دور دهم مذاکرات و نزدیک شدن به پایان ضرب‌العجل توافق هسته‌ای (3 آذرماه) مذاکره کنندگان تلاش می‌کنند تا پیش از پایان مهلت تعیین شده برای مذاکرات هسته‌ای جهت دستیابی به توافق جامع، به این هدف دست یابند.

هر چند، طبق توافقات قبلی، دو طرف می توانند در موعد مقرر (24 نوامبر برابر 3 آذر) مذاکرات را به مدت 2 ماه دیگر تمدید کنند با این وجود رفتارها و اظهارات شخصیت‌های حاضر، تاثیر گذار در مذاکرات و یا مطرح در عصه بین‌الملل زیر ذزه بین خواهد رفت.

در نظر داریم طی گزارش‌هایی این شخصیت‌ها را زیر ذره بین برده و مجموعه‌ای از حرکات و اظهارات آنان را گردآوری کنیم.

جان کری






ایران باید حسن نیت خود را در رابطه با توافق هسته‎ای به قدرت‎های بزرگ نشان دهد






وزیر امور خارجه آمریکا در جریان کنفرانس خبری مشترک با همتای اردنی خود در شهر امان گفت: ایران باید حسن نیت خود را در رابطه با توافق با قدرت‎های بزرگ نشان دهد, و عدم دست‌یابی ایران به سلاح هسته‎ای در اولویت کاری ما قرار دارد.

گفتنی است تا کنون ایران به تمامی تعهدات خود در توافق‌نامه ژنو عمل کرده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازرسی ها خود هیچ مورد مشکوکی را مشاهده نکرده  است در نتیجه باید دید کری حسن نیت را چگونه معنی می‌کند.

از طرف دیگر "سید عباس عراقچی" مذاکره کننده ارشد کشورمان طی اظهاراتی در این رابطه گفته بود ؛ رمز موفقیت ما توان نه گفتن به قدرت هاست چرا که تکنولوژی هسته‌ای به ملت ایران "اعتماد به نفس" داده و به "غرور ملی" تبدیل شده است. این که شش کشور قدرتمند دنیا حاضرند با ایران مذاکره کنند تا به خیال خود این تکنولوژی را مهار کنند، نشان دهنده این است که ملت ایران چقدر پیشرفت کرده و عزت پیدا کرده است.

وی در ادامه تاکید می‌کند: من معتقدم برخلاف جنگ روانی غرب، اتفاقا «مقاومت» ما در بحث هسته ای به رمز قدرت ایران و یک انرژی متراکم برای ایستادگی تبدیل شد. امروز رمز قدرت ما همین توان نه گفتن به قدرت ها است. غرب هم دقیقاً از همین موضوع می ترسد و نه از بمب هسته ای.

فشار کنگره بر جان کری/ 17تن از مقامات سابق آمریکا خواستار دخالت کنگره در توافق با ایران شدند






باراک اوباما به رسیدن توافق با ایران نیاز دارد تا نکته مثبتی باشد در کارنامه سیاسی خود در نتیجه  کاخ سفید متعاقب پیشرفت در گفت‌وگوهای وین و نیویورک تصمیم گرفته با رویکردی «جسورانه‌تر» چشم‌اندازهای توافق هسته‌ای با تهران و مزایای آن را برای متحدان مختلف این کشور تشریح کند.

 17 نفر از مقامات سابق امنیتی آمریکا با ارسال نامه‌ای به نمایندگان کنگره آمریکا خواستار دخالت آنها در توافق احتمالی هسته‌ای با ایران شدند  و اوباما  را برای دخالت ندادن کنگره در توافق نهایی و نیز طرح تعلیق یک طرفه تحریم‌ها پس از توافق نهایی انتقاد کرده و آن را کاملا غیر قابل قبول دانسته‌اند.

این مقامات هرگونه توافقی با این شرایط تهدیدی برای منافع آمریکا و متحدانش خواهد بود. آنها دادن "حق" غنی سازی به ایران و ادامه دادن غنی سازی را در توافق اولیه از مشکلات کلیدی خوانده اند.

نویسندگان این نامه همچنین از قصد اوباما برای دخالت ندادن کنگره در توافق نهایی و نیز طرح تعلیق یک طرفه تحریم ها پس از توافق نهایی انتقاد کرده و آن را کاملا غیر قابل قبول دانسته‌اند.

این اقدام در عرصه مذاکرات هرگز منطقی نبوده و جایی برای حتی فکر و بررسی آن وجود ندارد چرا که انرژی هسته‌ای ایران یک دانش و فعالیت بوم بوده و به عنوان حقی مسلم به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

شماره‌ای که باید در  بلاک لیست تلفن کری قرار گیرد






کری پیش از آغاز دور پایانی مذاکرات طی تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو صحبت کرده و گزارش کاملی را در مورد مذاکرات هسته‌ای به وی داده است.

در این گفت و گو که هنوز جزئیات آن منتشر نشده است ؛کری در مورد مذاکرات هسته ای و گزینه های پیش روی توافق احتمالی با ایران با نخست وزیر اسرائیل رایزنی کرده است.

با توجه به صداقت و عزم جدی ایران در مذاکرات و اراده سیاسی که از غرب انتظار می‌رود این پیشنهاد را به کری می‌کنیم تا در این دور از مذاکرات نتانیاهو را در بلاک لیست تلفن خود قرار دهد!

ورود به مرحله‌ای حساس در مذاکرات هسته‌ای ایران

کری کمی قبل از عزیمت به  لندن تایید کرد که گفتگوهای پیش رو با تهران در وین قبل از ضرب الاجل 24 نوامبر برای حصول توافق هسته ای ماهیت حیاتی دارد و ما مشخصا در حال ورود به یک دوره کلیدی و حساس از مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران هستیم و من در زمان مناسب به وین خواهم رفت.

ضروری است ایران با ما همکاری کند






"جان کری" امروز در کنفرانس خبری مشترک با فیلیپ هاموند وزیر امورخارجه انگلیس در جمع خبرنگاران در لندن گفت: من و فیلیپ امروز صبح حرفهای زیادی داشتیم که بیان کنیم.بی تردید این هفته، هفته ای بسیار مهمی در مذاکرات هسته ای ایران است. ما امیدواریم بتوانیم به آن (توافق نهایی) برسیم

وی ادامه داد: نمی توانیم هیچ پیش بینی در این خصوص داشته باشیم و پیش بینی هم نمی کنیم. مشخص است که ضروری است ایران با ما همکاری کند و همه تلاشهای ممکن را صورت بدهد تا به جهانیان ثابت کند برنامه اش صلح آمیز است.

وزیرخارجه آمریکا افزود: ما تا چند روز دیگر در زمان مناسب، بازهم در وین با هم ملاقات می کنیم. افراد ما در وین هستند و امروز کارهایشان را در این زمینه شروع می‌کنند و می‌بینیم که در کجا هستیم.

کری گفت: ما با چالش داعش و سوریه نیز مواجه هستیم. ما در عراق به پیشرفتهایی در زمینه مقابله با داعش دست یافته ایم. انگلیس کمک زیادی در این مسیر داشته است که قدردان آن هستیم. ما درباره وضع سوریه نیز گفتگو کردیم. این وضع چالشی جدی برای ما است و ما برای مقابله با این چالش آماده هستیم و در روزهای آینده نیز به تمرکز بر این مسئله ادامه خواهیم داد.

یک بار برای همیشه، کری در راستای استفاده از این فرصت طلایی قدم بردارد

آمریکا با مسائل و پرونده‌های منطقه ای و بین المللی دیگری از جمله عراق، سوریه، افغانستان نیز روبرو است و به مذاکره با ایران در این مسائل نیازمند است. از سوی دیگر اوضاع اقتصادی آمریکا در داخل،‌ وضعیت خارجی آمریکا و وضعیت خود اوباما نیز طوری است که این کشور به توافق هسته‌ای با ایران نیاز دارد؛ و رایزنی های متعدد و سفر‌های پی در پی کری حکایت از این موضوع دارد.

انتهای پیام/










تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن