تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799075693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح تحول نظام سلامت تا رسيدن به نقطه مطلوب ادامه مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ آبان ۱۳۹۳ (۱۳:۱۰ب.ظ)
رييس جمهوري در مراسم آغاز ايمن سازي با واکسن پنجگانه: طرح تحول نظام سلامت تا رسيدن به نقطه مطلوب ادامه مي يابد رييس جمهور صبح امروز در جريان طرح آغاز ايمن سازي با واکسن پنج گانه در انستيتو پاستور گفت: طرح تحول نظام سلامت با وجود بار مالي سنگين براي دولت، مرحله به مرحله پيش خواهد رفت و تا رسيدن به نقطه اي مطلوب، متوقف نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني، با اشاره به اينکه دولت در اجراي طرح تحول نظام سلامت مصمم است، اظهارداشت: سلامت دغدغه مردم است و شايسته است همگان براي کمک به بيماران و نزديکان آنان تلاش کنند تا از رنج بيماري رهايي يابند و با بازيابي سلامت خود عنصري مفيد و فعال براي جامعه باشند.
دکتر روحاني با يادآوري اهميت بهداشت و ضرورت آموزش همگاني براي پيشگيري از بيماري، گفت: بايد تلاش کنيم مردم کمتر بيمار شوند و اين امر با عمومي شدن بهداشت در همه زمينه ها و مشارکت مردم محقق مي شود.
رييس شوراي عالي سلامت، وظيفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي را در پيشبرد طرح تحول نظام سلامت نظير توليد واکسن خاطرنشان ساخت و گفت: واکسن براي جلوگيري از ابتلاي کودکان به بيماري هاي فراگير کمک زيادي مي کند و بايد تلاش کنيم همه واکسن ها را در کشور توليد کنيم.
رييس جمهوري افزود: هنگامي که مردم به بيمارستان مراجعه مي کنند بايد براحتي پذيرش شوند و به آنها رسيدگي شود. هزينه هاي درمانشان قابل قبول باشد و دولت در اين زمينه کمک هاي لازم را انجام داده و خواهد داد.
دکتر روحاني در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع پرداخت يارانه ها اشاره کرد و با بيان اينکه اگر بودجه اي که براي پرداخت يارانه نقدي در نظر گرفته شده به صورت غير نقدي و در بخش هايي نظير سلامت، توليد، صنعت ومحيط زيست هزينه شود اثربخش تر است، اظهار داشت: هدايت بودجه يارانه هاي نقدي به سمت اين بخش ها بايد به مطالبه مردم و افکارعمومي از دولت تبديل شود.
رييس جمهوري ادامه داد: موضوع سلامت از آن موضوعاتي است که مردم را مي تواند تشويق کند تا آرام آرام از مسير يارانه نقدي به سمت پرداخت يارانه هاي غير نقدي حرکت کنيم که براي آينده و توسعه کشور بهتر است.
دکتر روحاني با قدرداني از زحمات تمام دست اندرکاران حوزه سلامت کشور که بار سنگيني بر دوش آنهاست، گفت: براي اينکه کشور را بسازيم همه بايد به ميدان بيايند زيرا دولت به تنهايي قادر نيست مشکلات را حل کند. دولت و مردم اگر دست به دست هم بدهند قادرند گام هاي بلندي حتي در شرايط تحريم بردارند که بسيار ارزشمند است.
رييس جمهوري تصريح کرد: خواست مردم ما پيشرفت کشور و کمک به يکديگر است. مردم مسلمان ايران در وجودشان مهرباني، برادري و دلسوزي نسبت به همنوع موج مي زند و ما اميدواريم با کمک مردم مسير درست را به سرعت پيش ببريم.
رييس جمهوري از رسانه هاي همگاني خواست تا در چارچوب عمل به يکي از وظايف و مسووليت هاي خود يعني آموزش، اصول طرح هاي بهداشت و سلامت را به منظور جلوگيري از شيوع بيماري ها در کشور، ترويج کنند.
حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني در جريان رونمايي از طرح ايمن سازي با واکسن پنج گانه گفت: از ارديبهشت ماه سالجاري که طرح تحول نظام سلامت کليد خورد تا به امروز که طرح ايمن سازي با واکسن پنج گانه کليد خورده است، هرماه قدمي به پيش برداشتيم که بايد تبريک گفت.
رييس جمهوري با بيان اينکه بيش از ۹۰ سال از شروع فعاليت ها در مبارزه با بيماري هاي واگيردار و توليد واکسن در کشور مي گذرد، اظهارداشت: توليد واکسن پنجگانه براي جلوگيري از بيماري هاي خطرناکي که کودکان ما را تهديد مي کند اهميت بسزايي دارد. اين واکسن که براي نخستين بار در کشور توليد مي شود جايگزين واکسن ثلاث مي شود که کار بسيار بزرگي است و اميدواريم اين کار ادامه پيدا کند.
وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکي نيز با اشاره به نحوه توليد واکسن پنج گانه ابراز اميدواري کرد که تا دو سال آينده اين واکسن بطور کامل در کشور توليد شود.
دکتر هاشمي همچنين با بيان اينکه در ادامه کار دولت يازدهم شاهد ساخت و اضافه شدن واکسن هاي ديگري خواهيم بود، پيگيري طرح هايي در حوزه صنعت، محيط زيست و غذا به منظور ارتقاي سلامت جامعه را از برنامه هاي دولت برشمرد.
در اين مراسم تفاهم نامه توليد واکسن پنج گانه از سوي دکتر هاشمي وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکي و دکتر محمد مخبر از ستاد اجرايي فرمان امام (ره) در حضور رييس جمهوري امضاء شد.
واکسن پنچ گانه براي پيشگيري از بيماري هاي سياه سرفه، هپاتيت B، ديفتري، کزار و هموفيلوس آنفلونزا توليد مي شود. در اين مراسم همچنين در حضور دکتر روحاني اين واکسن به يک نوزاد تزريق شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن