تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820311094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه اقتصادی بدون توسعه علمی اتفاق نمی افتد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران: توسعه اقتصادی بدون توسعه علمی اتفاق نمی افتد تهران - ایرنا - دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: توسعه اقتصادی بدون توسعه علمی در هیچ کشوری محقق نخواهد شد.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا دکتر محمدرضا سعیدآبادی در افتتاحیه همایش ترویج علم در موزه ها و مراکز فرهنگی گفت: هفته گذشته اجلاس بین المللی آموزش برای توسعه پایدار به همت یونسکو در شهر ناگویا ژاپن با موضوع نقش آموزش در توسعه پایدار برگزار شد.
وی به حضور خود و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این اجلاس بین المللی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: کشورهای عضو یونسکو در این گردهمایی به بررسی نقش آموزش در توسعه پایدار ، فرصت ها و بسترهای محیطی برای دسترسی به این توسعه به تبادل نظر پرداختند و قرار شد طی 10 سال آینده برنامه های آموزشی خود در حوزه های رسمی و غیررسمی را حول این محور تدوین کنند.
سعیدآبادی از توسعه اقتصادی ، توسعه اجتماعی و فرهنگی و پایداری زیست محیطی به عنوان سه ضلع مثلث توسعه پایدار یاد کرد و گفت: برای دستیابی به توسعه پایدار باید هر سه مولفه در یک تفکر سیستمی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و برنامه های کشورها بر اساس آن اجرا شود.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران تحقق توسعه اقتصادی را در گرو توسعه علمی دانست و افزود: توسعه فرهنگی و اجتماعی نیز به عنوان یک مولفه مهم توسعه پایدار ، یک نسخه تک برگی نیست که بتوان برای همه کشورها اجرا کرد بلکه یک فرآیند طولانی است که بر اساس ارزش های فرهنگی و اجتماعی و بستری که توسعه در آن اتفاق می افتد ، جاری و ساری می شود.
وی نقش موزه ها را در به نمایش گذاشتن تصویری از هویت و ریشه های تاریکی و معنوی ملت ها را پررنگ توصیف کرد و گفت: موزه ها می توانند ضمن معرفی مشاهیر علمی و دانشمندان یک ملت نقش آنها در دستاوردهای علمی دنیا را به نسل حاضر نشان دهند.
وی نبود گفتمان قوی میان اندیشمندان ایرانی در عصر حاضر را یکی از معضلات جوامع علمی برشمرد و گفت: مشاهیر و دانشمندان ما در گذشته با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی داشتند اما متاسفانه امروز در جامعه ما کمتر شاهد این امر هستیم.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به پیشرفت های چشمگیر علم و فناوری در دنیای کنونی اشاره کرد و گفت: با وجود پیشرفت سریع علم و فناوری ، معلوم نیست که جوامع امروزی در فضایی آرام تر و با صلح و آرامش بیشتری در کنار هم زندگی کنند و همراه نبودن خرد و اخلاق با علم می تواند به یکی از آسیب های جدی دنیای امروز تبدیل شود.
چهارمین همایش ملی موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با موضوع ترویج علم در موزه ها و مراکز فرهنگی از امروز (سه شنبه) در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران گشایش یافته و به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.

علمی (3) ** 1055 ** د . الف**1599


27/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن