تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806873102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان گلستان با کمبود آب به میزان 875 لیتر در ثانیه مواجه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استان گلستان با کمبود آب به میزان 875 لیتر در ثانیه مواجه است گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: استان با کمبود آب به میزان 875 لیتر در ثانیه رو به روست.


محمدهادی رحمتی روز سه شنبه به ایرنا اظهار کرد: نگاهی گذرا به آمارها نشان می دهد که میزان بارندگی و بارش برف در سال آبی (اول مهر 92 لغایت 31 شهریور 93) در مقایسه با سال های گذشته از کاهش چشمگیری برخوردار بوده و لذا استان گلستان و به ویژه شهرهای گرگان و گنبدکاووس در سال آینده با کمبود آب شرب مواجه هستند.
وی افزود: استان گلستان با میانگین سرانه آبی حدود 1400 مترمکعب در سال جاری از میانگین کشوری به میزان 1700 مترمکعب نیز کمتر بوده که این خود نشان دهنده تنش آبی و کمبود آب در استان است.
به گفته وی، با توجه به این که کل ظرفیت تامین آب شرب شهری گلستان سه هزار و 370 لیتر در ثانیه است و از سوی دیگر پیش بینی میزان مصرف در تابستان سال آینده چهار هزار و 250 لیتر در ثانیه محاسبه شده است کمبود 18.5 درصدی آب را در زمان حداکثر مصرف (تابستان) خواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان اظهار کرد: بیشترین مقدار کمبود آب در استان شامل شهرهای گرگان و گنبدکاووس است هر چند که کمبود آب در سایر شهرها هم وجود دارد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با کمبود آب خاطرنشان کرد: بهره برداری از 2 حلقه چاه و بازسازی 2 حلقه چاه دیگر حدود 60 لیتر در ثانیه به منابع ما اضافه می کند.
وی ادامه داد: همچنین بهره برداری از سه حلقه چاه تا آغاز فصل تابستان سال آینده از سوی همکاران آب منطقه ای استان از جمله اقدامات انجام شده برای مقابله با کمبود آب در شهر گرگان است.
رحمتی اضافه کرد: افزایش قابلیت بهره برداری از طریق بازسازی و مهندسی مجدد چاه ها و منصوبات آن ها، حفر دو حلقه چاه جدید و نیز تامین بخشی از کمبود آب از طریق سایر منابع از جمله اقداماتی است که برای رفع کمبود آب در شهر گنبدکاووس در دست اجراست هر چند که مسئله تامین آب شرب مورد نیاز برای شهرهای بالای 100 هزار نفر (گرگان و گنبد) بر عهده شرکت آب منطقه ای است.
وی تصریح کرد: با توجه به میزان بارندگی برف و باران در سال آبی جاری برای تمامی شهرهای استان برنامه مدونی در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل آبفا گلستان با اشاره به محدودیت های آب شرب استان ادامه داد: وضعیت تنش آبی در استان، عدم توازن میان تولید و مصرف شهری در شرایط حال و آینده، عدم برخورداری بخش شرب از منابع آب سطحی و متکی بودن به منابع آب زیرزمینی و برداشت های بی رویه چاه های کشاورزی و راندمان پایین مصرف آن بخشی از محدودیت های آب شرب استان می باشد.
وی تصریح کرد: محدودیت های مالی، قدمت و فرسودگی چاه ها، سایر تاسیسات مرتبط، عدم تامین اعتبارات تخصیصی برای بازسازی آن ها و وقوع خشکسالی های پی در پی از دیگر محدودیت های آب شرب استان است.
وی خاطرنشان کرد: مطالعه و آغاز احداث سدهای مورد نیاز بخش شرب، توجه جدی به تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی شبکه های فرسوده آب و اجرای پروژه های فاضلاب شهری از دیگر توصیه های ما در بخش آب استان می باشد.
به گفته وی؛ با توجه به این که کمبود آب در استان بحرانی است چنان چه مشترکین 10 درصد از مصرف آب خود را کاهش دهند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان همچنین گفت: 74درصد مشترکان این شرکت قبوض آب خود را به صورت غیرحضوری پرداخت می کنند.
رحمتی افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد قابل قبولی را تجربه کرده زیرا در سال 92 ، معادل 59 درصد از قبوض آب بهاء به صورت غیرحضوری و الکترونیکی پرداخت شده است.
وی به مزایای پرداخت قبوض به صورت غیرحضوری اشاره کرد و یادآور شد: سهولت در انجام امور، کاهش حجم ترافیک شهری، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش مغایرت های بانکی و به روز بودن حساب ها ار جمله مزایای پرداخت الکترونیکی قبوض آب و فاضلاب است.
وی با اشاره به استقبال مشترکان شرکت آبفای گلستان از پرداخت غیرحضوری قبوض آب بهاء، تصریح کرد: استفاده از سامانه های خودپرداز، ارسال پیام کوتاه، تلفن بانک، اینترنت، پایانه فروش و اینترانت شیوه هایی هستند که مشترکان برای پرداخت قبوض آب بهاء از آن استفاده کرده اند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از همکاری بانک های سراسر استان برای پرداخت غیرحضوری قبوض آب بهاء خبر داد و افزود: از این پس، مشترکان شرکت می توانند از این شیوه برای پرداخت قبوض آب بهای خود استفاده کنند.
رحمتی خواستار اطلاع رسانی و تشویق مردم برای پرداخت غیرحضوری قبوض شد و افزود: امید است با اطلاع رسانی های صورت گرفته 100 درصد قبوض از سوی مشترکان به صورت غیرحضوری پرداخت شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: قانون تبصره 3 در تمام شهرهای استان به تصویب رسیده و در آینده نزدیک قابل اجرا خواهد بود.
رحمتی گسترش و ارتقای خدمات شرکت آب و فاضلاب را یکی از اهداف مهم این شرکت برشمرد و خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه ها، خدمات خود را در بسیاری از نقاط استان گسترش خواهد داد که در این میان شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها با همکاری مدیران آب و فاضلاب از طریق ماده واحده تبصره 3 می توانند بستر خدمات رسانی هر چه بهتر و بیشتر شرکت آب و فاضلاب استان را در نقاط مختلف استان فراهم کنند.
وی با اشاره به قانون تبصره 3 افزود: این قانون در راستای ایجاد تسهیلات برای بازسازی شبکه های آب شرب و تکمیل طرح های نیمه تمام فاضلاب تصویب شده است که شوراهای اسلامی شهرهای استان راهکارهای مشارکت مالی مردم و سایر بخش ها را مورد بررسی قرار داده که هم اکنون در استان گلستان در حال انجام است.
وی تصریح کرد: پولی که بابت حق انشعاب از شهروندان دریافت می شود در شهرهای بزرگ مثل گرگان به ازای هر واحد مسکونی 2 میلیون ریال و در شهرهای کوچک و متوسط یک میلیون و 700 هزار ریال است که از سال 86 تاکنون این رقم تغییری نکرده و لازم به توضیح است که این ارقام پاسخگوی هزینه های توسعه شبکه نیست.
مدیرعامل شرکت با اشاره به ضرورت کمک به تداوم روند خدمت رسانی در شرکت آب و فاضلاب شهری خاطرنشان کرد: یکی از این کمک ها از محل تبصره 3 است که از اختیارات شوراست و ما انتظار داریم این کمک از سوی نمایندگان مردم صورت گیرد چون شرکت آبفا نیز در حال خدمت رسانی به مردم است.
602/7467


27/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن