تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799157211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس و ضرورت نگاه اعتدالی - جمشید رضایی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مجلس و ضرورت نگاه اعتدالی - جمشید رضایی مجلس امروز در شرایطی بررسی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم را در دستور کار خود دارد که شخصیت انقلابی و علمی، برنامه ها و سوابق مدیریتی دکتر دانش آشتیانی بر کسی پوشیده نیست.


براساس این سوابق، به گمان کارشناسان و دانشگاهیان اگر تصمیم گیری دور از حاشیه ها یا شایعات برخی محافل باشد، یقیناً به نگاه مثبت اکثریت مجلس به وزیر پیشنهادی منجر می شود. انتظار زیادی نیست که نمایندگان محترم مجلس بدون توجه به حاشیه سازی های احتمالی که ممکن است در آخرین لحظات از سوی یک جریان افراطی صورت گیرد، با توجه به توانمندی ها و سابقه تعهدات انقلابی وی تصمیم بگیرند.
اگر چه در قانون اساسی صراحتاً قید شده که رئیس جمهوری مأمور معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس است و مجلس هم در پذیرفتن یا نپذیرفتن هر یک از وزرای معرفی شده از اختیار قانونی برخوردار است اما با این حال جایی باید بین این دو خواسته تفاهم صورت بگیرد تا هم دو قوه اصلی کشور راه را برای اداره بهینه امور باز کنند و هم این پیام به افکار عمومی منتقل نشود که هر یک از قوا راه خود را می رود و سرنوشت امور مهم کشور در اولویت دوم است. واقعیت این است که طی یک سال و نیم گذشته هیچ وزارتخانه ای به اندازه وزارت علوم در صدر اخبار کشور قرار نداشته است و اکنون وزارت علوم را باید از صدر اخبار حاشیه ای کشور به متن نیازهای علمی کشور سوق داد.
چرا که دانشگاه بیش از هر چیزی به فضای آرامش نیاز دارد. حساسیت نمایندگان محترم مجلس به این وزارتخانه کاملاً قابل فهم است. لیکن دولت هم به همان اندازه مجلسیان به سرنوشت این وزارتخانه کلیدی حساس است. برخلاف برخی شائبه ها که القا می شود گزینه معرفی شده، گزینه اصلی نیست، این گزینه و سایر گزینه هایی که تاکنون برای مجلس معرفی شده اند، همگی جدی بوده و متناسب با جایگاه و وزانت این وزارتخانه انتخاب شده اند. نگاهی به سوابق مدیریتی و انقلابی آقای دانش آشتیانی نشان می دهد که ایشان از ابتدای انقلاب تاکنون در خدمت نظام، کشور، مردم و دانشگاه بوده و تجاربی را در جبهه و جنگ تا حضور در سپاه پاسداران و سنگر دانشگاه را در کارنامه خود دارد.
بدون شک کسی که تعلق قلبی به کشور و نظام جمهوری اسلامی نداشته باشد، تا این حد خود را وقف این نظام و کشورش نمی کند. شاید ذائقه سیاسی یا فکری بخشی از مجلس با ذائقه وزیر پیشنهادی یا سایر وزرا هماهنگی کامل نداشته باشد یا حتی متفاوت هم باشند، اما این دلیل نمی شود که ما زیر چتر نظام جمهوری اسلامی و در کشور ایران نتوانیم با هم کار کنیم.
وزیر پیشنهادی علوم طی یک هفته گذشته بارها و بارها بر این مسأله تأکید کرده و از آن بالاتر خود را متعهد کرده در مقام وزارت علوم جز به صلاح دانشگاه، کشور و نظام حرکت نکند و سلایق سیاسی را در هدایت امور دانشگاه به کار نگیرد.
ضمن اینکه به گواه شخصیت های مختلف کشوری از جمله جناب آقای دکتر فرهادی، وزیر اسبق علوم که سابقه همکاری با وزیر پیشنهادی را دارد، آقای دانش آشتیانی از توان مدیریتی کافی برخوردار است و بدون شک می تواند توسعه کمی و کیفی دانشگاه را به عنوان یکی از محورهای اصلی اسناد بالادستی از جمله سند توسعه بیست ساله کشور عملیاتی کند. سخن دیگر اینکه اکنون دانشگاه انتظار دارد مجلس دست یاری خود را از پشت دولت بر ندارد و با دادن رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، راه را برای تفاهم و همدلی دولت و مجلس باز کند.
به گواه آمار، این دولت بهترین همکاری را با مجلس داشته است. حضور دائم وزرا و معاونان و مقامات ارشد دولتی در جلسات علنی و کمیسیون های تخصصی مجلس نشان از آن دارد که وزرای دولت روحانی بر خلاف تجارب گذشته این گونه نبوده اند که تعهدشان به مجلس صرفاً تا زمان اخذ رأی اعتماد باشد و بعد از آن به دغدغه های نمایندگان بی توجه باشند. معدل دولت روحانی در تعامل با مجلس نشان از بالاترین همکاری را دارد که البته امکان همکاری بیشتر همچنان وجود دارد. بدون شک اگر نمایندگان مجلس با رأی اعتماد بالا دکتر آشتیانی را راهی وزارت علوم کنند، این وزیر هم از رویه حاکم بر مجموعه دولت روحانی تبعیت کرده و امور را با همکاری و تعامل با قوه قانونگذاری به پیش خواهد برد.
*روزنامه ایران
اول**


27/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن