تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805136327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقويت همکاري‌هاي دو جانبه، به ويژه در زمينه نفت و گاز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آبان ۱۳۹۳ (۱۹:۵۶ب.ظ)
هاشمي رفسنجاني در ديدار بارئيس دوماي روسيه تاکيد کرد: تقويت همکاري‌هاي دو جانبه، به ويژه در زمينه نفت و گاز رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: تقويت همکاري‌هاي دو جانبه، به ويژه در زمينه نفت و گاز را براي ايران و روسيه مهم دانست و گفت: هر چه همکاري‌هاي دو کشور قوي شود، همگرايي و همکاري کشورهاي اطراف درياي خزر مستحکم‌تر مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني عصر امروز در ديدار سرگئي نارشکين، رئيس دوماي دولتي فدراسيون روسيه و هيأت همراه، سفر هيأت پارلماني روسيه به جمهوري اسلامي ايران را شروع خوبي براي دور جديد روابط تهران ـ مسکو خواند و گفت: بعد از انقلاب مايل بوديم که روابط خود را با بلوک شرق، تقويت کنيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سفر خويش در زمان رياست مجلس شوراي اسلامي به شوروي سابق گفت: با مطالعاتي که از پيش داشتيم و در آن سفر ديديم، قرارداد بسيار محکمي با مسؤولان آن زمان منعقد شد که هنوز هم اهميت خود را حفظ کرده‌اند و قابل اجرا هستند.
وي با اشاره به مذاکرات اخير دکتر روحاني و پوتين، گفت: ظرفيت همکاري دو کشور بسيار بالاست و به خاطر همسايگي ايران و روسيه، گسترش روابط به نفع امروز و آينده هر دو کشور است.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني همکاري در درياي خزر را يکي از مهمترين زمينه‌هاي همکاري دو کشور خواند و گفت: درياي خزر بايد منطقه نمونه صلح در دنيا باشد که اين مهم با همکاري همه کشورهاي حاشيه منطقه امکان‌پذير است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، همکاري‌هاي آموزشي و پژوهشي دو کشور را مهم دانست و گفت: اين نوع همکاري‌ها مي‌توانند پايه‌هاي روابط عميق دو کشور را براي بخش‌هاي خصوصي و دولتي مستحکم‌تر کنند.
وي تقويت همکاري‌هاي دو جانبه، به ويژه در زمينه نفت و گاز را براي ايران و روسيه مهم دانست و گفت: هر چه همکاري‌هاي دو کشور قوي شود، همگرايي و همکاري کشورهاي اطراف درياي خزر مستحکم‌تر مي‌شود.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، همکاري‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي را براي دو کشور اجتناب نا‌پذير توصيف کرد و گفت: تروريست‌ها امنيت منطقه ما را مخدوش کرده‌اند و ايجاد ثبات پايدار، همکاري هر چه بيشتر ايران و روسيه را مي‌طلبد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز نارضايتي از سطح همکاري‌هاي تجاري دو کشور گفت: با وجود راه‌هاي دريايي، هوايي و ريلي، تمايل و نياز دو کشور به گسترش همکاري‌ها، وظيفه مسؤولان دو طرف است که موانع را بردارند و گسترش روابط را تسهيل کنند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام روان شدن همکاري‌هاي دو کشور در همه سطوح را لازمه شرايط جديد دانست و گفت: اقتصاد، صنعت، تجارت و انرژي زمينه‌هاي بسيار خوبي براي همکاري‌هاي دو کشور دارند.
آقاي سرگئي نارشکين، رئيس مجلس دوماي روسيه، نيز در اين ديدار با يادآوري خاطرات سفر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به شوروي سابق و امضاي قراردادهاي مهم در اين سفر، گفت: مردم روسيه شما را بنيان‌گذار روابط دو کشور مي‌دانند.
وي مراودات و تعامل مسؤولان دو کشور را براي هماهنگي در مسايل منطقه‌اي و جهاني مهم خواند و گفت: اتفاقات در کشورهاي منطقه ما به گونه‌اي است که روابط ايران و روسيه را براي برقراي نظم بين‌المللي مي‌طلبد.
وي با انتقاد از رويکرد بعضي از کشورها در قبال مسايل کشورهاي منطقه گفت: بسياري از سياست‌هاي آنها هيچ تطابقي با منافع کشورهاي منطقه ندارد.
رئيس مجلس دوماي روسيه با ابراز تمايل کشور متبوع خويش به گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران گفت: نفت، گاز، انرژي اتمي و همه ابعاد تجاري و اقتصادي زمينه‌هاي همکاري دو کشور هستند.
آقاي سرگئي نارشکين با اشاره به مشکلات مواد مخدر و تروريسم در جهان و به ويژه در منطقه ما، گفت: شايد مقابله به تنهايي کشورها با اين پديده‌ها سخت و تقريباً غيرممکن باشد و بايد از تجربيات گذشته استفاده کرد و سطح روابط را گسترش داد.
وي با ابراز نارضايتي از سياست‌هاي اعمال تحريم عليه کشورها که اين روزها سلاح بعضي از کشورها شده است، گفت: اين کار هم نقض حقوق بين‌الملل و هم دخالت در امور کشورهاست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن