تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819544549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم نصب کنتورهاي هوشمند بر روي چاه هاي کشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آبان ۱۳۹۳ (۱۵:۱۹ب.ظ)
لزوم نصب کنتورهاي هوشمند بر روي چاه هاي کشاورزي فرماندار شهرستان کوهدشت بر لزوم نصب کنتورهاي هوشمند بر روي چاه هاي کشاورزي به منظور کنترل آبهاي زيرزميني، جلوگيري از حفر چاه هاي غيرمجاز و رفع مشکلات ايستگاه هاي پمپاژ تاکيد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج از خرم آباد، محمدي، سرپرست فرمانداري شهرستان کوهدشت در جلسه بررسي مسائل و مشکلات بخش کشاورزي شهرستان کوهدشت با اشاره به وجود 27 درصد از اراضي کشاورزي استان در شهرستان کوهدشت و امرار معاش 96 درصدي مردم اين شهرستان در بخش کشاورزي، از برداشت بي رويه 150 ميليون متر مکعبي از دشت هاي تشنه اين شهرستان و افت 12 مترمکعبي آب طي 10 سال گذشته تاکنون خبر داد.
وي خواستار تغيير الگوي کشت، از کاشت محصولات آب دوست به سمت محصولات کم آب بر با ايجاد برنامه هاي تشويقي براي مشارکت بيشتر کشاورزان در اين زمينه شد.
فرماندار شهرستان کوهدشت بر لزوم نصب کنتورهاي هوشمند بر روي چاه هاي کشاورزي به منظور کنترل آب هاي زيرزميني، جلوگيري از حفر چاه هاي غيرمجاز، رفع مشکلات ايستگاه هاي پمپاژ و تأمين سوخت ادوات کشاورزي و توسعه باغات در حاشيه رودخانه سيمره و تأمين به موقع نهاده هاي کشاورزي (کود، بذر و غيره)، اجراي طرح هاي آبخيزداري، پرورش ماهيان گرم آبي و سردآبي در سد حاله در راستاي تحول در بخش کشاورزي منطقه و تقويت وضعيت معيشتي کشاورزان اين شهرستان تأکيد کرد.
در ادامه اين جلسه غضنفري، رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان لرستان با اعلام اينکه شهرستان کوهدشت در مقطعي از زمان يکي از قطب هاي توليد محصولات کشاورزي در کشور بود گفت: متأسفانه بدليل اقدامات بي برنامه و نمايشي و کارشناسي نشده با هدر دادن منابع خسارات فراواني به بخش کشاورزي وارد کردند.
وي افزود: ما آمده ايم تا فصل نويني در مديريت بخش کشاورزي ايجاد کنيم، براي سالجاري بالغ بر 40 ميليارد تومان در راستاي توسعه بخش کشاورزي شهرستان کوهدشت در زيربخشهاي مختلف تخصيص داده شده است که به منظور اجراي آبياري تحت فشار، توسعه مکانيزاسيون و ادوات کشاورزي، سرمايه در گردش جهت واحدهاي توليدي بويژه مرغداريهاي شهرستان و پروژه هاي عمراني هزينه خواهد شد.
وي در پايان وجود پروژه هاي نيمه تمام سنوات گذشته را به عنوان موانع اصلي توسعه در استان نام برد.
در اين جلسه حجه الاسلام والمسلمين طهماسبي امام جمعه شهرستان کوهدشت با اشاره به کمبود آب و خشک سالي هاي اخير، خواستار حضور وزير نيرو در شهرستان کوهدشت در راستاي رفع موانع و مشکلات آب کشاورزي و شرب مردم و برق چاههاي کشاورزي شد.
امام جمعه شهرستان کوهدشت با اشاره به مشکلات مرغداري هاي شهرستان از مسئولان ارشد سازمان جهاد کشاورزي استان خواست تا در رفع مشکلات مرغداران عنايت ويژه اي داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن