تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819327634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنایت جنگی ادامه دارد!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جنایت جنگی ادامه دارد! تهران- ایرنا- روزنامه «اطلاعات» امروز -دوشنبه- در یادداشتی به قلم «ابوالقاسم قاسم زاده» نوشت: آنچه را در غزه انجام گرفت، جامعه ملل جنایت جنگی از سوی رژیم صهیونیستی خوانده است. اما هنوز چند ماهی از آن جنایت جنگی، آن قتل عام کودکان، مردم عادی، بمباران های وحشیانه و تخریب منازل، اماکن عمومی (بیمارستان ها، مدارس و ...) نگذشته که رژیم صهیونیستی با اجرای طرح شهرک سازی های جدید در کرانه باختری و ناحیه قدس تا اشغال «مسجد الاقصی» پیش رفته است.


نویسنده می افزاید: این روزها، خبر اول رسانه ها در جهان، تشکیل همایش گروه 20 است که سران 20 کشور جهان از جمله عربستان سعودی در آن حضور دارند. هر یک از سران و یا نمایندگان کشورهای عضو گروه 20، حساسیت های خود را درباره مشکلات جهانی و یا حوزه منطقه ای در این کنفرانس ابراز کرده اند. در این میان بحران اوکراین که محور اختلاف و خبرسازی روسیه با آمریکا و اتحادیه اروپا است، در صدر گزارش های خبری و سیاسی قرار گرفته است. در کنار آن اختلاف چین و ژاپن درباره جزایر دریای ژاپن تا مشکلات شیوع بیماری «ابولا» در آفریقا صحنه آرای خبریِ نشست گروه 20 شده است. اما دریغ از بیان یک کلمه از سوی عربستان سعودی که عضو رسمی گروه 20 است، درباره جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و ادامه آن در کرانه باختری تا اشغال قدس شریف!
شاید تأسف بیشتر، از رسانه های داخلی و کشورهای مسلمان منطقه باشد که کمترین اعتراضی به سعودی ها تا امروز نداشته اند که چرا هیچ اعتراض یا پرسشی درباره جنگی که موجب کشتار جوانان، زنان و کودکان در کرانه باختری و قدس شریف است، ابراز نکرده اند!
نخست وزیر ترکیه نیز در نشست گروه 20 حضور داشت. او نیز کلمه ای درباره کشتار در کرانه باختری و شهرک سازی های صهیونیستی در منطقه فلسطین نشین به زبان نیاورد!
خبرهای کرانه باختری رود اردن آژیر شعله ور شدن جنگی جدید را نشان می دهد و
«نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دست خود را برای هر کشتار و تخریب و جنایت جنگی باز می بیند. تا آنجا که برخی از احزاب سیاسی در داخل اسرائیل، نتانیاهو را مخاطب قرار داده اند که به جای کنترل بحران بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها، در کرانه، با بنزین ریختن بر آتش خشم فلسطینی ها شرایط را به سمت جنگ جدید و خشونت فراگیر سوق می دهد.
هفته گذشته جان کری وزیر خارجه آمریکا به اردن رفت و جلسه مشترکی با ملک عبدالله شاه اردن و نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی داشت تا راه حل سیاسی برای مقابله با اعتراضات گسترده مردمی در این منطقه پیدا کنند. نگرانی از گسترش انتفاضه سوم به حدی رسید ه است که تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس که نماینده فعلی کمیته چهار جانبه سازش، متشکل از آمریکا، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و روسیه است، خطر شعله ور شدن آتش جنگ جدید، بعد از غزه در کران باختری را هشدار داده است. از جلسه وزیر خارجه آمریکا در اردن با ملک عبدالله و نتانیاهو، خبر لغو موقت محاصره قدس شریف از سوی ارتش صهیونیستی داده شد، اما همچنان درگیریها ی خونین در کرانه باختری ادامه دارد.
محاسبه نتانیاهو این است که عملیات نظامی داعش و دیگر گروه های تروریستی در عراق و سوریه چنان آشفتگی را فراهم آورده است که او می تواند بخش دوم از طرح جنایت جنگی را بعد از غزه در کرانه باختری اجرا کند. سوی دیگر محاسبه او این است که کشورهای اسلامی از عربی و غیرعربی چنان در بحران های داخلی و منطقه ای گرفتارند که دیگر «مسأله فلسطین» از صدر حساسیت های آنها دور شده است و امروز فلسطینان بیش از هر زمان دیگر تنها مانده اند و او می تواند همزمان با شهرک سازی های جدید در کرانه باختری و ناحیه شرقی قدس شریف، موجی از کشتار را هدایت کند تا قدرت صهیونیستی را نمایش دهد!
«انتفاضه سوم» نشانه های خود را نشان می دهد و «محمودعباس» رئیس دولت خودگردان فلسطین گفته است که اگر نتانیاهو همچنان به گسترش جنگ و کشتار فلسطینیان در کرانه باختری ادامه دهد، همه توافق های به دست آمده در مذاکره با اسرائیل را لغو خواهد کرد و هرگونه مذاکره را بی فایده خواهد دید. جوانان فلسطینی به میدان آمده اند و مقابله با گلوله های رژیم صهیونیستی را با انتفاضه جدید پاسخ می دهند.
واقعیت این است که بعد از غزه همچنان جنایت جنگی در فلسطین اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی ادامه دارد. جمهوری اسلامی ایران (مجلس و دولت) اگرچه این رویدادها را رصد می کند، باید طراحی حرکت مقابله سیاسی در سطح منطقه با گفتگو و مشارکت کشورهای مسلمان منطقه و بخش دیگر در سازمان ملل را سامان دهد. رژیم صهیونیستی قدرت نمایی نظامی خود را در آشفتگی منطقه و تفرقه دولت ها در این منطقه به اجرا درآورده است. اگر امروز با حرکت سیاسی قوی و متحد مانع از جنگ افروزی نتانیاهو در کرانه باختری و قدس شریف نگردیم، شاهد جنایت جنگی به مراتب گسترده تر از غزه خواهیم بود، تا دیر نشده است کاری باید کرد.
منبع: اطلاعات
اول**1368**


26/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن