تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804244193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای همکاری خلیج فارس در آستانه فروپاشی است/سیاست غرب مدیریت بحران به جای حل بحران است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کاظم‌زاده مطرح کرد؛
شورای همکاری خلیج فارس در آستانه فروپاشی است/سیاست غرب مدیریت بحران به جای حل بحران است
یک کار‌شناس مسائل خاورمیانه با بیان اختلافات ریشه‌ای عربستان و قطر و مدیریت این بحران به جای حل کردن بحران، توسط قدرت‌های بزرگ جهانی گفت: روند فروپاشی این شورا در حال پیشروی است.


 "احمد کاظم‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، و درپی خبر تغییر محل نشست شورای همکاری خلیج فارس از قطر به عربستان گفت: اختلافات قطر و عربستان باعث تغییر مکان نشست شده و این اختلافات که در سالهای گذشته بین  دو کشور بوده، در ماههای اخیر روند رو به گسترشی به خود گرفته است.  
 
این کار‌شناس مسائل خاورمیانه با تاکید بر اینکه در حال حاضر قطر و عربستان در جبهه‌های مقابل هم قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: آن‌ها با استفاده از عواملی که در کشور‌ها دارند، از هر ابزاری برای ضربه زدن به موقعیت هم استفاده می‌کنند.  
 
کاظم‌زاده افزود: در همین راستا قطری‌ها روی اخوانی‌ها سرمایه گذاری کرده بودند و می‌خواستند، با استفاده از اخوانی‌ها موقعیت خود را گسترش دهند.  
 
این کار‌شناس مسائل خاورمیانه با بیان راهکار عربستان برای مقابله با این پروژه گفت: عربستان که در مقابل این پروژه قرار گرفته بود سعی کرد با کمک متحدانش در هر نقطه از منطقه علیه اخوانی‌ها وارد عمل شوند، که نقطه اوج این صف آرایی‌ها در مصر بود که روند تحولات به نفع عربستان رقم خورد و حکومت مرسی و اخوانی‌ها در آنجا سرنگون شدند، و از آن پس این صف آرایی و کشاکش به سایر کشور‌ها از جمله لیبی، تونس و حتی یمن کشیده شد.  
 
کاظم‌زاده خاطرنشان کرد: بعدها در نشستی که در جده برگزار شد، به نوعی به قطر از سوی عربستان، بحرین و امارات اولتیماتوم داده شد تا در مورد رویکرد خود بازنگری کند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد.  
 
این کار‌شناس مسائل خاورمیانه با تقسیم شورای همکاری خلیج فارس به سه جبهه مختلف گفت: در حال حاضر کشاکش بین قطر از یک سو و سه عضو شورای همکاری خلیج فارس از سوی دیگر جریان دارد و در این بین رایزنی‌ها و میانجی‌گری‌هایی  از سوی دو عضو دیگر این شورا یعنی کویت و عمان بکار گرفته شده بود که نتیجه نداده و الان شاهد شکاف‌های گسترده داخلی در سه جبهه مختلف در شورای همکاری خلیج فارس هستند.  
 
کاظم‌زاده در راستای تشریح ویژگیهای این شکاف عمیق در شورای همکاری خلیج فارس تصریح کرد: سه عضو این شورا در برابر یک عضو دیگر قرار گرفته و دو کشور دیگر هم حالت میانجی و بیطرف را اتخاذ کرده‌اند.  
 
وی تاکید کرد: با توجه به وجود چنین شکاف‌هایی، امید به حفظ قوام و انسجام در داخل این شورا‌ها بسیار ضعیف‌تر از گذشته شده است و در واقع روند به سمت فروپاشی این شورا در حال پیشروی است.  
 
کاظم‌زاده در ادامه به بیان ریشه اختلافات عربستان و قطر پرداخت و گفت: ریشه این اختلافات در رهبری آنهاست که عربستان از‌‌ همان ابتدا درصدد ایفای نقش برادر بزرگ‌تر بوده تا حرف آخر را خود بزند.  
 
وی با یادآوری کودتای امیر قطر علیه پدرش گفت: از آن روزی که شیخ حمد بن خلیفه به جای پدرش بر سر قدرت آمد و خود کنترل امور را بدست گرفت، تنش‌ها بین عربستان و قطر آغاز شد و در این میان قدرت‌های خارجی هم با مدیریت این اختلافات سعی کردند از هر دو طرف امتیاز بگیرند و از کشاکشی که بین این دو کشور صورت گرفته و ادامه دارد، بتوانند در راستای اهداف منافع منطقه‌ای خودشان بهره برداری کنند.  
 
این کار‌شناس مسائل خاورمیانه در پایان، سیاست قدرت‌های بزرگ خارجی در مقابل اختلافات عربستان و قطر را اتخاذ سیاست مدیریت بحران، بجای حل بحران برشمرد و تاکید کرد: این اقدامات از دیگر عوامل ادامه اختلافات عربستان و قطر در سالهای گذشته بوده که با توجه به این مسئله این اختلافات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن