تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819061656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جبران آسيب هاي زيست محيطي 50 ساله گذشته بسيار سخت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۳ (۱۵:۴ب.ظ)
معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان محيط زيست: جبران آسيب هاي زيست محيطي 50 ساله گذشته بسيار سخت است معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان محيط زيست گفت: در کمتر از نيم قرن ميزان آسيب هاي وارده به محيط زيست بسيار زياد بوده است و شايد به مرحله اي برسيم که امکان بازگشت به شرايط قبل امکان پذير نباشد.
سيد محمد مجابي در مراسم افتتاحيه نخستين جشنواره کتاب محيط زيست با بيان اين مطلب که اگر بخواهيم محيط زيست در جايگاه خود قرار بگيرد بايد کار زيربنايي کرد، گفت: کتاب و فرهنگ مي توانند در اين مهم به محيط زيست و بحث هاي زيست محيطي کمک شايان توجهي کنند.
وي ادامه داد: بحران هاي محيط زيستي در کشور بسيار زياد است و براي حل اين مشکلات بايد کارهاي جدي و علمي انجام داد.
معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان محيط زيست با اشاره به تدوين برنامه ششم توسعه گفت: صبح امروز در مجمع تشخيص مصلحت نظام همه حاضران بر اين نکته تاکيد داشتند که بايد در برنامه ششم توسعه بر روي موضوعاتي همچون آب، فرسايش خاک و آلودگي هاي آب، خاک و هوا کار جدي انجام شود.
مجابي يکي از مشکلاتي که در قرن بيستم براي محيط زيست بسيار بد يمن بود را ورود به مدرنيسم خواند و افزود: با مدرنيسم قدرت استفاده و برداشت انسان از منابع طبيعي افزايش پيدا کرد که منجر به بروز مشکلات زيادي در حوزه زيست محيطي شد.
وي با اعلام اين مطلب که نگاه هاي مختلفي به مسئله محيط زيست وجود دارد، گفت: چه در نگاه ديني و چه در نگاه غير ديني، اصل محيط زيست فراموش شده وتنها به اين مسئله پرداخته مي شود که انسان مي تواند و بايد هر جور که خواست از محيط زيست و منابع آن استفاده کند.
وي با رد اين 2 ديدگاه نسبت به محيط زيست گفت: آيت الله محقق داماد در نظريه تازه اي مشکل همه ما را حل کرده اند زيرا ايشان بر اين عقيده هستند که انسان بايد اخلاق زيست محيطي داشته باشد که اين مهم را مي توان پذيرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن