تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819692126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر نیرو: آمارهای مصرف آب براساس اطلس آب کشور اعلام می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر نیرو: آمارهای مصرف آب براساس اطلس آب کشور اعلام می شود تهران - ایرنا - معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه 92 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود، گفت: وزارت نیرو هیچ آماری را بدون سند اعلام نمی کند و آمارهای اعلامی مصرف براساس اطلس آب کشور است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، رحیم میدانی روز یکشنبه در ادامه گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به علت تناقض آماری در مصرف آب کشاورزی، افزود: در همین خصوص میان وزرای نیرو و جهادکشاورزی جلساتی برگزار و مقرر شده تا در صورت لزوم با حضور معاونان نیز جلسات مشترکی برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه موضوع آب و صیانت از منابع آبی یکی از اولویت های کشور است، ادامه داد: وزارت نیرو نیازی به عدد سازی در این زمینه ندارد.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در خصوص انتقال آب زاینده رود نیز اظهار داشت: در حال حاضر تونل سوم این طرح باز و از بهمن ماه مقرر شده 60 میلیون مترمکعب آب از این حوزه منتقل شود.
میدانی در خصوص انتقال آب از سد ونک به سیرجان، گفت: این پروژه قدمت 17 ساله دارد و هدف گذاری آن برمبنای تعادل بخشی دشت های کرمان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در نظر گرفته شده بود.
وی با اشاره به اینکه براساس دستور رییس جمهوری انتقال آب میان حوزه ای تنها برای شرب امکان پذیر است، افزود: در صورتی که چهارمحال وبختیاری به سهم آب خود نیازی ندشته باشد می تواند با تعامل با استان همجوار خود این آب را به مصرف کشاورزی و صنعتی برساند.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در خصوص تصویب طرح برخورد با مشترکان پرمصرف توسط دولت نیز اظهار داشت: این طرح در کمیسیون های تخصصی دولت در حال بررسی است.
میدانی در زمینه طرح باروری ابرها نیز گفت: با توجه به بارش هایی که از ابتدای مهر ماه سال جاری در کشور صورت گرفته تاکنون نیازی به باروری ابرها نبوده ولی مرکز تحقیقات همواره در حال رصد کردن موقعیت رای این عمل می باشد.
وی در خصوص وضعیت نشست خاک در دشت های کشور نیز خاطرنشان کرد: در دشت های ممنوعه کشور بطور علمی مسئله فرونشست خاک وجود دارد ولی در برخی نقاط ممکن است ساختمان خاک نشکسته باشد.
معاون وزیر نیرو با بیان آنکه در حال حاضر در برخی از استان ها مانند فارس و کرمان و همچنین جنوب تهران و خراسان فرونشست خاک اتفاق افتاده است، گفت: بیشترین نشست تجمعی خاک در دشت های ممنوعه خراسان رضوی، همدان و فارس بوده ولی در نهایت هر کجا افت آب صورت گیرد، در طول مدت نشست خواهیم داشت.
میدانی در خصوص تناقضی که بین برخی قوانین استفاده از آب های زیرزمینی وجود دارد، افزود: در طرح احیاء و تعادل بخشی به این موضوع اشاره شده که یا چاه های غیرمجاز بسته شوند و یا در صورتی که در سفره زیرزمینی آبی وجود داشته باشد به اندازه برای آن چاه غیرمجاز پروانه صادر شود.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مهار ورود فاضلاب به آب های سطحی کشور نیز اضافه کرد: این طرح ها از اولویت های دیگر وزارت نیرو است ولی اجرای پروژه های تصفیه و جمع آوری فاضلاب نیازمند منابع مالی است که در این زمینه با مشکل روبرو هستیم.
اقتصام(3)1053**1558


25/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن