تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798633644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادق خرازی: پیوند آزادی و مردم سالاری ، راه تضمین آینده ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: صادق خرازی: پیوند آزادی و مردم سالاری ، راه تضمین آینده ایران است اصفهان- ایرنا- نماینده سابق ایران در سازمان ملل متحد گفت: پیوند آزادی و مردم سالاری تنها راه تضمین آینده ایران و دوام آن است.


به گزارش ایرنا، محمدصادق خرازی روز یکشنبه در همایش ملی مناقشات خاورمیانه در عصر جهانی شدن در دانشگاه اصفهان افزود: قدرت ، امنیت و مفاهیم این چنینی زمانی از اجماع مردمی برخودارست که آزادی و دموکراسی از درون مهمترین پشتوانه برای مدل مردم سالاری و دنیای امروز باشد.
وی با بیان اینکه بسیاری از جهانی شدن عصبانی هستند ،تصریح کرد: این افراد می خواهند عصبانیت خود را به جوامع خود القا کنند در حالیکه باید از آنها سوال کرد آیا عقبگرد به گذشته یا ایستادن در برخی مطالب می تواند تامین کننده منافع ملی ما باشد.
وی با تاکید بر اینکه نباید از جهانی شدن یا جهانی سازی ترسید، گفت: مهمترین عنصر امروزی در جهانی شدن، اقتصاد و شرکت ها و بنگاه های اقتصادی هستند و ما نباید از این موضوع غافل شویم.
خرازی، مهمترین مسئولیت متفکران کشورمان را بهره گیری از موقعیت های ویژه جهانی سازی خواند و افزود: ما باید از لغزش ها و بحران هایی که به اعتبار و هویت ملی ما ضربه می زنند پرهیز کنیم.
وی با بیان اینکه بحران و ثبت خاورمیانه مرتبط با تحولات جهان امروز و آینده است، اظهار کرد: ما بعنوان مهمترین کشور منطقه به شرطی که عاقلانه رفتار کنیم می توانیم مهمترین بازیگر آن باشیم و بیشترین منافع را از آن خود کنیم.
سفیر پیشین ایران در فرانسه، دو عنصر اساسی برای استقلال هر کشوری را حیات و ثبات دانست و تاکید کرد: بیشتر کشورهای خاورمیانه در این دو عنصر دارای بحران هستند در حالیکه ایران توانسته با استقلال ، سیاست های منطقه ای را به گونه ای پیش ببرد که از آن بعنوان ابر قدرت منطقه یاد کنند.
وی با بیان اینکه معادلات خاورمیانه در حال تغییر است به نتایج پیش بینی یک مرکز تحقیقاتی مهم برای سال 2045 اشاره و اضافه کرد: بر اساس این پیش بینی ها، ایران مهمترین کشوری است که از بحران ها می تواند عبور کند .
وی با بیان اینکه بر اساس این پیش بینی ها سلطه انرژی در سال های آینده از دست آمریکا خارج می شود ،ادامه داد: تنها راه ثبات در خاورمیانه ، عادی سازی مناسبات دنیای غرب با قلمرو ایران است.
وی به بخش دیگری از نتایج این پیش بینی اشاره و تصریح کرد: همچنین برخی بحران هایی که ایران با آن مواجه می شود بدلیل مدیریتی که نتوانسته در برخی مواقع از منابع خود به خوبی استفاده کند و تحریم ها عنوان شده است.
خرازی با بیان اینکه تحریم ها از دامن ایران رها خواهد شد افزود: ایران می تواند بعنوان مهمترین اتحاد استراتژیک غرب در تثبیت امنیت منطقه گام بردارد.
وی با اشاره به موقعیت فعلی خاورمیانه و جنگ ها و نابرابری ها در آن گفت: لازم است بازیگران صحنه سیاسی ایران با بازی هوشمندانه از جهانی شدن بهره بگیرند و با پیوند و پاسداری از فضیلت های تاریخی مردم و پیشتازی در تجدد خواهی ، جهانی امن و آرام برای آینده ایران پدید آورند.
معاون پیشین نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین با اشاره به تاریخچه حضور و نقش آمریکا در خاورمیانه اظهار کرد: آمریکا تا کنون حدود سه هزار میلیارد دلار در این منطقه هزینه کرد تا الگوهای خود را در آن جایگزین کند.
خرازی افزود: بعد از این همه هزینه ها و بدنامی ها ، مهمترین برنده این سیاست ، کشوری به نام ایران است.
وی تصریح کرد: امروز میان سران کشورهای خاورمیانه و آمریکا اعتماد وجود ندارد به طوریکه در صحبت بسیاری از حکام حتی حاکمان وابسته به غرب این عدم اعتماد را می بینیم.
به گزارش ایرنا، همایش ملی " مناقشات خاورمیانه در عصر جهانی شدن؛ جامعه، دین، فرهنگ، اقتصاد و سیاست"، روز یکشنبه در دانشکده اقتصاد و علوم اداری دانشگاه اصفهان برگزار شد.
همایش ملی مناقشات خاورمیانه در عصر جهانی شدن یک روزه با توجه به روند پرشتاب و گسترده تحولات در خاورمیانه با حضور شخصیت های سیاسی، اندیشمندان و متفکران حوزه های مختلف علمی برگزار شد.
پ/7148 م / 546


25/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن