تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819547978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر شهرداری عذرخواهی کند، شورا اغماض خواهد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اگر شهرداری عذرخواهی کند، شورا اغماض خواهد کرد تهران - ایرنا - سایت تابناک نوشت :چگونه این ملک که قریب به 500 میلیارد تومان ارزش دارد، تها تر شده است، در حالی که بر اساس قانون، در سال 93 بالا ترین سقف معاملات مجاز آقای شهردار 50 میلیون تومان بوده و بیشتر از آن نیازمند مجوز شوراست؟ به چه استنادی چنین تها تر یا فروش گران قیمت و خارج از حدود قانونی صورت گرفته است؟


هرچند مسئولان شهرداری تهران اصرار دارند با حضور اخیر شهردار در شورای شهر و توضیحاتی که درباره بوستان مادر داد، این پرونده مختومه شده، سخنان عضو شورای شهر تهران حکایت از آن دارد که نه تنها این پرونده مفتوح مانده، بلکه ابعاد جدیدی نیز یافته است!
به گزارش «تابناک»، رحمت الله حافظی، عضو شورای شهر تهران با حضور در غرفه «تابناک» در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: متأسفانه موضوع بوستان مادر در حال لوث شدن است و رنگ و بوی سیاست به خود می گیرد، در حالی که موضوعی فنی و کار شناسی است. انتظارمان این بود که دوستان مطرح کننده سؤال از شهردار، حدود شانزده سؤالی را که آماده کرده بودند، قرائت می کردند که تحت تأثیر بعضی از اعضای این شورا این اتفاق رخ نداد که این جای گلایه دارد؛ بایستی اجازه می دادند که این سؤالات مطرح و در این چهارچوب، پاسخ های شهردار استماع شود که این گونه نشد تا متأسفانه ماجرا به نمایشی تبدیل شود.
وی افزود: از آن روز شورا در مجموع خاطره خیلی خوبی ندارم و نمره قبولی به گزارش دهندگان و اداره کنندگان جلسه نمی دهم. اینکه سازمان فضای سبز درختی در آن زمین قطع نکرده، محلی از اعراب نداشت که وقت شورا برای پیگیری آن صرف شود، بلکه باید موضوع تغییر پهنه بندی این زمین مورد سؤال قرار می گرفت و پاسخ می یافت.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت : بیایید راحت با مردم سخن بگوییم؛ آیا کمیسیون ماده 5 اجازه تغییر پهنه هفت زمین اختصاص یافته برای فضای سبز را دارد یا خیر؟ آیا شورای عالی معماری و شهرسازی مصوبه ای برای تغییر این کاربری داشته یا خیر؟ اگر مصوبه ای هست، چرا آن را ارائه نمی دهید تا غائله ختم شود؟ به بهانه اینکه دبیر شورای عالی عضو کمیسیون ماده 5 است و از این موضوع اطلاع داشته که نمی توان تغییر کاربری را پذیرفته دانست؛ دبیر شورای عالی تخلف کرده که به این تخلف می توان از راه قانونی رسیدگی کرد!
حافظی افزود: نکته بعد اینکه چگونه این ملک که قریب به 500 میلیارد تومان ارزش دارد، تها تر شده است، در حالی که بر اساس قانون، در سال 93 بالا ترین سقف معاملات مجاز آقای شهردار 50 میلیون تومان است و بیشتر از آن نیازمند مجوز شوراست. به چه استنادی چنین تها تر یا فروش گران قیمت و خارج از حدود قانونی صورت گرفته است؟ نمی توان با جوسازی و بازی کردن با الفاظ مقابل مردم قرار گرفت. شاید با یک عذرخواهی مشکل حل شود؛ بگویند در کاری که انجام داده ایم، اشتباه کرده ایم، عذرخواهی می کنیم و غائله ختم خواهد شد.
عضو شورای شهر تهران در ادامه حساسیت های عمومی بروز یافته در این پرونده را گامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم این درسی شود که اتفاقات مشابه در سطح شهر رخ ندهد. مردم نسبت به فضای سبز حساس هستند و حتی مقام معظم رهبری مکاتبه ویژه ای داشتند که اگر نیاز است قانون اصلاح شود، بروید قانون را اصلاح کنید و نگذارید که فضای سبز از بین برود؛ تهران ظرفیت بیش از این را برای ساخت و ساز ندارد و باید اجازه بدهیم ریه های تنفسی شهر حفظ شوند.
وی در پاسخ به اینکه «چرا شورای عالی معماری و شهرسازی که دستور توقف این پروژه را داده و حتی یادآور شده بود در صورت متوقف نشدن عملیات ساختمانی، پیگیری قضایی را در دستور کار قرار خواهد داد، سکوت کرده و به ادامه فعالیت ساختمانی واکنش نشان نمی دهد؟» افزود: پاسخ به این سؤال را باید خود ایشان بدهند؛ آقای وزیر و اعضای شورای عالی، ولی بوستان مادر از منظر شورای اسلامی شهر تهران هنوز پرونده مفتوحی دارد که بسته نشده و امیدواریم همان گونه که آقای شهردار اعلام کردند، «شهردار پاسخگو هستم»، پاسخگو باشند. اگر خطایی کرده اند، ابراز کنند و شورا نیز اگر برخورد صادقانه ببیند، خطای احتمالی را می پذیرد و اغماض خواهد کرد.
منبع / تابناک
اول **


25/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن