تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799272112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی نارسایی های تنفسی کودکان و نوزادان در بیمارستان نمازی شیراز


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: با برخورداری از نخستین اتاق برونکوسکوپی اطفال ایران انجام می شود بررسی نارسایی های تنفسی کودکان و نوزادان در بیمارستان نمازی شیراز شیراز - ایرنا - فوق تخصص ریه و برونکوسکوپی وعضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت : با فعال شدن نخستین اتاق برونکوسکوپی کودکان ایران در بیمارستان نمازی شیراز ، بررسی نارسایی های تنفسی کودکان و نوزادان در این بیمارستان انجام می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر محمد اشکان مصلحی با تشریح اقدامات پیشگیرانه و درمانی برای نارسایی های تنفسی کودکان در این مرکز گفت: دستگاه های جدید برونکوسکوپ کودکان اردیبهشت ماه سال جاری خریداری و راه اندازی شد که جدیدترین دستگاه برونکوسکوپ درنوع خود در کشوراست.
نماینده انجمن ریه اروپا در ایران با اشاره به اینکه هم اکنون بین 10تا 15 مورد عمل برونکوسکوپی در هفته در این مرکز انجام می گیرد، افزود : دو سایز برونکوسکوپ دراتاق برونکوسکوپی کودکان وجود دارد که نمونه دو و هشت دهم آن در ایران منحصر به فرد است و جهت نوزادان یک و نیم کیلوگرم به بالا مورد استفاده قرار می گیرد و از نمونه چهار وسه دهم آن نیز برای کودکان یک سال به بالا می توان استفاده کرد.
دکتر مصلحی اظهار داشت : با استفاده از دستگاه برونکوسکوپ موارد تشخیصی و درمانی انجام می گیرد که موارد تشخیصی شامل بررسی آناتومی مجاری هوایی، از بینی تا مجاری متوسط و کوچک راه تنفسی، تشخیص کلیه بیماری های انسدادی ریه، ناهنجار یهای مادرزادی، کیست ها و موارد تنگی مجاری دستگاه تنفسی، برداشتن نمونه های داخل ریه، برای بیماران دچار عفونت های ریوی یا مشکلات منتشره داخل ریه مانند موارد سرطان و بررسی میکروبیولوژی، سیتولوژی ، بیوشیمی ، قارچ شناسی و ویروس شناسی به خصوص در بیماران مبتلا به نقص ایمنی و تحت کمو تراپی،گرفتن نمونه های بافتی از ریه بدون جراحی می باشد ،که در سنین پایین برای اولین بار در ایران انجام می گیرد،این نمونه ها برای تشخیص عفونت ها، انواع سرطان ها و بدخیمی ها کاربرد دارد.
وی بیان کرد : به دنبال موارد تشخیصی موارد درمانی شامل رفع انواع تنگی های مجاری تنفسی، رفع همه گرفتگی های ناشی از پلاک های مخاطی یا موکوسی ، به خصوص در کودکان بستری وتحت مراقبت های ویژه، خروج اجسام خارجی از ریه، همچنین تزریق داروها به داخل ضایعات ریوی مانند انواع توده های سرطانی، انواع توده های میکروبی ، شستشوی ریه جهت برداشتن انواع ترشحات چرکی یا مواد پروتئینی داخل ریه صورت می گیرد.
دکتر مصلحی افزود : انواع الکتروکوتر سوزاندن غده ها یا توده ها یا پرده های داخل ریه نیز با بیهوشی سبک و بدون عمل جراحی و طی چند دقیقه انجام می گیرد که تمام این اعمال موجب کاهش مدت بستری بیمار در بیمارستان می گردد.
دکتر مصلحی با بیان اینکه لوله گذاری جهت باز نمودن راه های هوایی سخت کودکان و نوزادان با استفاده از دستگاه برنکوسکوپ دراتاق برونکوسکوپی اطفال انجام می گیرد خاطرنشان کرد : در آینده نیز در صورت تامین وسایل مورد نیاز مانند دستگاه لیزر،پنس های تزریق، سوزن های نمونه گیری ، سونوگرافی داخل برونش ،استنت (تور گذاری برای رفع تنگی های مجاری تنفسی ناشی از اثرسوختگی های با اسید یا گازهای سمی)در این بیمارستان انجام خواهد گرفت.
677


25/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن