تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820296944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهکاری جدید برای درمان نوزادان مبتلا به HIV


واضح آرشیو وب فارسی:سینا:
راهکاری جدید برای درمان نوزادان مبتلا به HIV
۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۱۹:۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۰۶۷۲راهکاری جدید برای درمان نوزادان مبتلا به HIV

براساس آخرین تحقیقات محققان دانشگاه پنسیلوانیا راهکاری برای رساندن داروی ضدرتروویروسی به نوزادان و کودکان از طریق غذایشان کشف شد. این راهکار می تواند درمان ۳/۲ میلیون کودک در سراسر جهان باشد که ناگزیر به زندگی با HIV هستند.
سیناپرس: براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، حدود 90% کودکان مبتلا به HIV در آفریقا زندگی می کنند  که دسترسی به درمان های ضد رتروویروسی محدود است. براساس این گزارش، تنها 23% از این کودکان سال گذشته داروی ضدرتروویروسی دریافت کردند.  البته دریافت دارو به معنای درمان قطعی نیست و هر فردی ممکن است به دارو پاسخ خاصی بدهد. ریتوناویر Ritonavir یکی از رایج ترین داروهایی است که برای جلوگیری و درمان HIV استفاده می شود که ممکن است عوارض جانبی مختلفی مانند حالت تهوع، درد شکم و ضعف را به همراه داشته باشد. یکی دیگر از مشکلات این دارو، خوراندن آن به کودکان است. این محلول حاوی 43% اتانول است و مزه بسیار بدی دارد و کودکان بالای یک ماه به سختی آن را می خورند.برای حل این مشکلات این گروه تحقیقاتی ریتوناویر را به کازئین موجود در شیر گاو( نوعی پروتئین که باعث سفیدی رنگ شیر می شود) متصل کردند و مشاهده کردند که مولکول های ریتوناویر به راحتی همراه با کازئین به داخل بدن منتقل و در روده آزاد می شوند.نتایج مطالعات این گروه که بر روی سه بچه خوک آزمایش شده بود در مجله تحقیقات دارویی به چاپ رسیده است. با نمونه گیری از خون این خوک ها هر 3 ساعت، تاثیر این شیر خشک ارزیابی شد. نتایج حاکی از آن است که ریتوناویر به طور کامل توسط پروتئین شیر به بدن منتقل شده است.این گروه امیدوار است نتایج یافته هایشان بر روی انسان ها ارزیابی و در صورت مثبت بودن به عنوان درمانی برای HIV مورد استفاده قرار گیرد. 


۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۱۹:۱۸:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سینا]
[مشاهده در: www.sinapress.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن