تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799041632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز و پایان خاموش نمایشگاه بین المللی صنعت، معدن و فلزات مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آغاز و پایان خاموش نمایشگاه بین المللی صنعت، معدن و فلزات مشهد مشهد - ایرنا - چهار نمایشگاه مرتبط با صنعت، معدن و فلزات که عنوان بین المللی را یدک می کشید طی چهار روز برگزاری در مشهد با استقبال ضعیف صنعتگران و مردم مواجه شد.


به گزارش ایرنا، این نمایشگاه تقریبا با حداقل تبلیغات رسانه ای و محیطی گشایش یافت و با توجه به حضور کمرنگ شرکتهای داخلی و خارجی بدون دستاوردی ملموس برای شرکت کنندگان یا صنعتگران به کار خود پایان داد.
جای شرکتهای بزرگ و اسم و رسمدار صنعتی و معدنی ایران در فضای 20 هزار مترمربعی این نمایشگاه نیز خالی بود و تنها کشوری که حضوری تقریبا پررنگ در این نمایشگاه بین المللی داشت هند با چند شرکت صنعتی خدماتی بود.
هیچیک از صنعتگران کشورهای منطقه خاورمیانه که ایران طی ماههای اخیر حضور پررنگی در نمایشگاههای بین المللی صنعتی و معدنی آنها داشته در این نمایشگاه حضور نداشتند.
از مجموع 200 شرکت ایرانی و نمایندگیهای صنایع خارجی غرفه دار در این نمایشگاه عمده آنها صاحبان شرکتهای صنعتی معدنی یا نمایندگیهای محصولات خارجی در خراسان رضوی بودند که انواع ماشین آلات و دستگاههای ساخته شده توسط خود یا شرکتهای مطرح جهان را به نمایش گذاشتند.
زمینه فعالیت غرفه داران این نمایشگاه عرضه ماشین آلات و خطوط تولید، دستگاههای صنعتی، اتوماسیون صنعتی، فلزات، فولاد، قالب سازی، ریخته گری، دستگاههای جوش و برش، صنایع مفتولی، صنایع معدنی، مواد اولیه و لعاب، سنگهای تزئینی و نما، ماشین آلات راهسازی، عمرانی، معدنی و ریلی بود.
بیشتر غرفه دارانی که خبرنگار ایرنا در نمایشگاه بین المللی مشهد با آنان گفت و گو کرد فقدان تبلیغات از سوی متولیان را دلیل اصلی استقبال کم صنعتگران از این نمایشگاه عنوان کردند.
یکی از غرفه داران که خود را مدیرعامل "شرکت یدک زنجیر لودر جمشیدی" از اصفهان معرفی کرد به خبرنگار ما گفت: هیچ اطلاع رسانی و تبلیغات مناسبی برای این نمایشگاه انجام نشد زیرا در سه روز برگزاری آن مراجعین انگشت شمار بودند.
"مهرداد جمشیدی" افزود: شرکتهای بزرگ که برگزاری اینگونه نمایشگاهها امکان مبادله و مراوده اقتصادی را برای آنها فراهم می کند، در نمایشگاه مشهد حضور نیافتند و این به دلیل اطلاع رسانی ناکافی دست اندرکاران این رویداد اقتصادی بوده است.
وی یکی دیگر از دلایل عدم استقبال مناسب از این نمایشگاه را رکود اقتصادی موجود دانست و گفت: دولت حمایت کافی از تولیدکنندگان ندارد و رکود اقتصادی نیز انگیزه را از شرکتها برای حضور در نمایشگاهها به منظور ارائه محصولات باکیفیت گرفته است.
وی افزود: شرکت یدک زنجیر لودر جمشیدی سازنده زنجیر مورد نیاز ماشینهای راهسازی و معدنی است که محصولاتش به قطر و افغانستان نیز صادر می شود .
مدیرعامل شرکت یدک زنجیر لودر جمشیدی مدعی شد: به رغم اینکه شرکت ما کشور را از واردات این نوع محصول بی نیاز کرده و قیمت زنجیرهای محافظ لاستیک لودر را به نصف رسانیده هیچ حمایتی از سوی دولت دریافت نمی کند.
یکی دیگر از غرفه داران این نمایشگاه که عرضه خدمات فنی و مهندسی را برعهده داشت نیز به خبرنگار ایرنا گفت: خدمات فنی و مهندسی مانند اتوماسیون صنعتی، در نمایشگاه صنعت، معدن و فلزات مشهد در حاشیه قرار گرفت.
"حامد شیبانی فر" افزود: این نمایشگاه با حداقل تبلیغات گشایش یافت و استقبال قابل توجهی نیز از آن نشد و در این میان خدمات فنی و مهندسی در نمایشگاه به کلی محو شد.
وی بیان کرد: خدمات فنی و مهندسی ارتباط مستقیمی با صنعت دارد و برگزاری اینگونه نمایشگاه ها می تواند زمینه معرفی این خدمات را به نحو مطلوبی فراهم نماید اما فقدان تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب، این فرصت را از فعالان حوزه خدمات فنی و مهندسی گرفت.
مسوول روابط عمومی شرکت قالبهای صنعتی ایران خودرو نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه به لحاظ مدیریت اجرایی و تبلیغاتی بسیار ضعیف است.
"محمدرسول صناعی زاده" افزود: غرفه های خالی بسیاری در نمایشگاه وجود دارد زیرا اطلاع رسانی ضعیف دست اندرکاران حضور شرکتهای بزرگ صنعتی معدنی در این نمایشگاه را به حداقل رسانیده است.
وی بیان کرد: دست اندرکاران نمایشگاه، برگزاری آن را حتی به دانشگاهها اطلاع ندادند که حداقل پژوهشگران در اینجا حضور یابند و با محصولات صنعتی معدنی جدید آشنا شوند.
مسوول روابط عمومی شرکت قالبهای صنعتی ایران خودرو گفت: نمایشگاه صنعت، معدن و فلزات مشهد در خاموشی محض افتتاح شد، هیچ مراسم افتتاحیه ای برای آن برگزار نشد و هیچیک مسوولان دولتی از آن دیدن نکردند.
وی افزود: این در حتای است که هر یک از شرکتهای حاضر در این نمایشگاه هزینه زیادی را متقبل شدند اما در قبال آن هیچ دستاوردی نداشتند.
صناعی زاده گفت: یک نمایشگاه که عنوان بین المللی را یدک می کشد باید تبلیغاتش حداقل در سطح ملی باشد اما اطلاع رسانی و تبلیغات برای نمایشگاه مشهد در حد نصب چند بیلبورد بوده است.
مدیرعامل شرکت باسکول سازی نامی الکترونیک توس یکی دیگر از غرفه داران این نمایشگاه و تولیدکننده باسکولهای سبک و سنگین الکترونیکی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: جدا از اطلاع رسانی و تبلیغات ناکافی درباره این نمایشگاه، نظارتی نیز از سوی دستاندرکاران روی محصولات ارائه شده شرکتها انجام نمی شود.
"حامد مهدیانپور" افزود: باسکول سازی نامی الکترونیک توس یک شرکت دانش بنیان است که تاکنون سه ثبت اختراع داشته و آنها را بدون حمایت دولت به تولید رسانده است.
وی گفت: وقتی یک محصول ثبت اختراع می شود انحصار تولیدش تا 20 سال از وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط خود مخترع خریداری می گردد اما متاسفانه همین که این اختراع به تولید می رسد چندین شرکت از آن کپی می کنند.
مدیرعامل شرکت باسکول سازی نامی الکترونیک توس افزود: شش ماه از طراحی یک نوع باسکول الکترونیکی توسط شرکت نمی گذرد که از این محصول چندین شرکت دیگر کپی می کنند و وقتی به مسوولان مراجعه می کنیم در پاسخ می گویند "بروید شکایت کنید."
وی گفت: نمونه های کپی شده از اختراعات و ابداعات دیگران را می توان در اینگونه نمایشگاهها به وفور دید در حالی که نمایشگاه محل عرضه توانمندیهای خود شرکتها است.
مهدیانپور افزود: در اینگونه نمایشگاه ها به دلیل فقدان نظارت کافی اگر شرکتی بخواهد محصول جدیدی ارائه دهد به ضررش تمام می شود زیرا رقبا به راحتی از محصولاتش کپی کرده و این نمونه را در سطح گسترده تولید و عرضه می کنند.
وی گفت: نمایشگاههای بین المللی را به بخش خصوصی واگذار کرده اند لذا برای بخش خصوصی نیز تنها واگذاری غرفه و گرفتن اجاره بها اهمیت دارد و بالطبع بر روی نوع تولیدات عرضه شده نظارت نمی کند.
همچنین یکی از غرفه های نمایشگاه به خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به عنوان متولی و برگزارکننده این رویداد اقتصادی اختصاص داشت که در آن مسوولان مرتبط گرد آمده و پاسخگوی نیاز مراجعین و مشکلات بخشهای مختلف بودند.
خبرنگار ایرنا نیز مشکلات طرح شده از سوی غرفه داران را با دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در میان گذاشت.
"فیروز ابراهیمی" نیز در پاسخ گلایه غرفه داران را منطقی دانست و افزود: زمان این نمایشگاه با توجه به اهمیت و تاثیرش مناسب نبود، از این رو استقبال مناسبی از آن انجام نگرفت و نتوانست رضایت غرفه داران را جلب کند.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به نظر می رسد "دهه تولید ملی" که از اول تا 10 تیر ماه هر سال است بهترین زمان برای برگزاری این نمایشگاه با توجه به اهمیت آن بود تا مشارکت شرکتهای داخلی و خارجی به حداکثر برسد.
وی در ادامه اظهارداشت: برگزاری اینگونه نمایشگاهها به پیمانکار واگذار می شود و برنامه ریزی آنها بر مبنای گشایش آن در این فصل بوده زیرا امکان تغییر زمان برگزاری ممکن نبود.
ابراهیمی افزود: تلاش می کنیم در سالهای بعد، برگزاری این نمایشگاه در فصل گرما و در زمان حضور حداکثری زائران خارجی و داخلی و ترجیحا در "دهه تولید ملی" باشد تا همه شرکت کنندگان حضور بهتر و موثرتری داشته باشند و هم استقبال مطلوب از محصولات آنها انجام گیرد.
وی در ادامه، تبلیغات محیطی برای نمایشگاه صنعت، معدن و فلزات در سطح شهر مشهد را مطلوب ذکر اما بیان کرد: بهتر بود کار رسانه ای گسترده در صدا و سیما درباره نمایشگاه انجام می گرفت تا شاهد استقبال بیشتری از آن می بودیم.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین از عدم حضور مسوولان دولتی در مراسم گشایش این نمایشگاه انتقاد کرد و گفت: وقتی نمایشگاهی با این سطح برگزار می شود از مسئولان استانی انتظار می رود حضور داشته باشند اما وقتی آنها از حضور در نمایشگاه امتناع می ورزند نمی توان انتظار حمایت داشت.
وی در خصوص گلایه یکی از غرفه داران نیز گفت: نمایشگاه و دست اندرکاران برگزاری آنها متولی پیگیری حقوقی در مورد کپی برداری محصولات و نظارت بر نوع آنها نیستند زیرا در واقع نمایشگاه محلی برای عرضه توانمندیها می باشد و از حیطه مسوولیت ناظران خارج است.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین تحریمهای اقتصادی را در حضور کمرنگ شرکتهای خارجی در این نمایشگاه موثر دانست و افزود: نمایشگاه محل عرضه توانمندیها و آخرین تبادلات اقتصادی است اما با توجه به شرایط تحریم، شاهد استقبال کمرنگ شرکتهای توانمند حوزه های تولید در این نمایشگاه هستیم.
وی بیان کرد: با وجود تحریمها امکان کار اقتصادی جدی مشترک با سایر کشورها در اینگونه نمایشگاهها وجود ندارد و تا موضوع تحریمها باقی است عدم مشارکت کشورهای توانمند منطقه خاورمیانه و بین المللی را در نمایشگاههای بین المللی شاهد خواهیم بود.
ابراهیمی گفت: با این حال امیدواریم با تدابیر و تلاشهای جاری دولت یازدهم هرچه زودتر شاهد رونق حضور شرکتهای توانمند اقتصادی جهان در اینگونه نمایشگاهها باشیم.
وی اضافه کرد: در همین راستا ایران به ویژه خراسان رضوی امسال حرکت جدیدی را آغاز کرده بگونه ای که سطح حضور فیزیکی خود را در نمایشگاههای کشورهای منطقه خاورمیانه افزایش داده است.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این استان امسال در نمایشگاههای بین المللی افغانستان، قرقیزستان و تاجیکستان حضور فعال داشته و ظرفیتهای خود را به نمایش گذاشته است.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت، نهمین نمایشگاه اتوماسیون صنعتی، هشتمین نمایشگاه بین المللی معدن و زمین شناسی و صنایع وابسته، هشتمین نمایشگاه فلزات و صنایع وابسته طی روزهای 20 تا 23 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی مشهد برپا بود.
7489/660


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن